Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het gaat om in het totaal 4 transponders als ik het goed hebt. 

Het gaat om 3 ARD transponders. 
Het ZDF schakelt pas in November dit jaar af. 
Waarom niet gelijktijdig? Het ZDF zal andere contracten met andere looptijden met Astra hebben. 
(Pure speculatie van mij). 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

• Moderator
Geplaatst:

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik weet niet waar je deze foto vandaan hebt maar dit is fake. 
Alle ARD zenders zenden nog uit in SD. 

• Moderator
Geplaatst:

Ze zenden inderdaad nog in sd uit, alleen geen programma's meer maar een mededeling dat de uitzending gestaakt is.

sd.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

bij de WDR heeft men  blijkbaar een test gemaakt om even naar 08.00 uur was deze dia inderdaad even te zien zoals ook door duitse forum`s werd gemeld

der wdr hatte es ein wenig eiliger.

https://www.digitalfernsehen.de/news/empfang/satellit/ard-hat-sd-abschaltung-begonnen-1130498/

aangepast door de vrije fries

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Geplaatst:

Jullie zitten mij te foppen. 😂

Ben ik een keer in Duitsland dan wil ik deze af schakeling ook zien. 

Geplaatst:
11 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het gaat om 3 ARD transponders. 
Het ZDF schakelt pas in November dit jaar af. 
Waarom niet gelijktijdig? Het ZDF zal andere contracten met andere looptijden met Astra hebben. 
(Pure speculatie van mij). 

ARD en ZDF gelijktijdig hahaha. Je kent ze nog niet langer dan vandaag. In de terrestrische uitzendtechniek zijn of waren het echt bijna volledig onafhankelijke werelden. In Lingen heb ik gezien hoe absurd dat was. Twee zendgebouwen en aparte antennes in de analoge tijd dan. Met DVB-T gingen ze wel de antenne samen gebruiken.

Geplaatst:
16 uren geleden, de vrije fries zei:

Volgens de Dlf-consumententip van 02.01.2025 moeten informatieborden op 7 januari 2025 om 10.00 uur worden geactiveerd, aldus de verklaring in het interview met de projectmanager voor de SD-uitschakeling.

https://www.deutschlandfunk.de/verbrauchertipp-fernsehempfang-kuenftig-nur-noch-in-hd-qualitaet-dlf-85dbe691-100.html

Dat gaat wel goedkomen maar de transponder kan zo maar nog een jaar lang het informatiebord uitzenden.

Geplaatst:
7 minuten geleden, el renegade zei:

Na 15 jaar dubbele uitzending.

Dit klinkt als niet slim en duur? Engeland was hierin niet anders en het is de consument tegemoet komen. Diezelfde consument betaalt het alsnog via de kijk en luister bijdrage maar de omroep krijgt geen klachten.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...