Codx Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden (aangepast) 2 uren geleden, ceesv zei: De situatie in Duitsland is anders als in Nederland. In Duitsland is satellietontvangst een normaal verschijnsel, hele dorpen op het platteland hangen vol met schotels, en dat al sinds het begin van de satelliet. Daardoor zijn er veel gebruikers van het eerste uur met een SD ontvanger. Het is netjes van de omroepen, dat ze een termijn van 10 jaar hebben gehanteerd voor het uitfaseren. Ik zei 2015 toen waren er al minstens 5 jaar HD uitzendingen we zijn niet onredelijk ofzo. In 2015 begonnen de eerste HEVC receivers beschikbaar te komen, nu zijn we 10 jaar verder en zitten ze nog in H.264/AVC fase.. Eigenlijk verwacht je dat ze dit jaar direct in UHD gaan uitzenden. H.266/VVC staat ook al om de hoek te kijken, de eerste receivers zullen dit jaar komen en mainstream support voor hardware acceleratie in computer apparatuur is er sinds vorige maand. (CPUs/GPUs) CeesV en Ijzerbout, maar dat is jou juist het hele ding. Als niemand boos is dan keek er al niemand naar dus dan hebben voor de kat z'n viool in SD blijven uitzenden. Ik zei al... de mensen die in 2015 boos zouden zijn geweest zijn dezelfde die nu boos zijn. Er is een groep mensen en bedrijven die nooit vanuit zichzelf zal investeren om iets te vernieuwen of verbeteren. Maar daar kun je niet eeuwig rekening mee blijven houden toch? Naar mijn idee is het grote probleem van de broadcast industrie juist dat ze zo verschrikkelijk langzaam zijn met alles. Die Investeringen zijn al lang terug verdiend alleen zit men op het geld. Het feit dat er nog steeds zenders in SD op de kabel en satelliet zitten is gewoon een minachting voor je klanten. Dat en andere dingen is de reden dat men minder lineair kijkt. Er zal altijd ruimte blijven voor lineaire TV alleen zijn ze zelf wel enorm bezig om het voor zichzelf te verpesten. 17 uren geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden 8 minuten geleden, OFDM zei: De BBC gaat satelliet uitfaseren in plaats van UHD. Ze hebben de kroning al in UHD uitgezonden uitsluitend via Internet. Ik zou het graag anders zien.. Tja, dat is in ieder land anders. De BBC is voor mij niet toonaangevend. Die moeten het wiel altijd opnieuw uitvinden. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden 3 uren geleden, Mojo zei: voor Sprietje als hij in Spanje zit. Dat moet dan wel perfect werken voor zijn 45 cm Multytenne waar je altijd zoveel lofgezangen over hoort van hem. 😁 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
OFDM Geplaatst: 16 uren geleden Geplaatst: 16 uren geleden 40 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Tja, dat is in ieder land anders. De BBC is voor mij niet toonaangevend. Die moeten het wiel altijd opnieuw uitvinden. Mwoah, ze hebben teletekst ontwikkeld en begonnen al in 1998 met DVB-T. Maar ik ben het met je eens dat landen een verschillende koers varend dus de tijd zal het leren.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Dingen als DVB-t worden of werden ontwikkeld in groepen van ontwikkelaars zoals de MPEG. Motion Pictures Experts Group. Dat weer in samenwerking met de SMPTE, EBU, ITU, ANSI, IRT, en meer. Dat heeft de BBC niet alleen gedaan. Echter, voor the Engelsen was het altijd zo: “not invented in Britain?” 🇬🇧 Then it ain’t no good. Wat wel uit Engeland kwam was bijvoorbeeld Basys, een NRCS. De voorloper van Avid iNews die het later kochten van de BBC. CEEFAX kwam ook van de BBC. Maar dat was het dan ook. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Schotelspeller Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 14 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Of, dat lijkt me nog waarschijnlijker, gaat de ARD en later het ZDF deze transponders voor UHD gebruiken. Lijkt me een logische stap. uhd in Duitsland verwacht ik niet meer in deze eeuw,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen