Codx Geplaatst: gisteren om 13:49 Geplaatst: gisteren om 13:49 (aangepast) 2 uren geleden, ceesv zei: De situatie in Duitsland is anders als in Nederland. In Duitsland is satellietontvangst een normaal verschijnsel, hele dorpen op het platteland hangen vol met schotels, en dat al sinds het begin van de satelliet. Daardoor zijn er veel gebruikers van het eerste uur met een SD ontvanger. Het is netjes van de omroepen, dat ze een termijn van 10 jaar hebben gehanteerd voor het uitfaseren. Ik zei 2015 toen waren er al minstens 5 jaar HD uitzendingen we zijn niet onredelijk ofzo. In 2015 begonnen de eerste HEVC receivers beschikbaar te komen, nu zijn we 10 jaar verder en zitten ze nog in H.264/AVC fase.. Eigenlijk verwacht je dat ze dit jaar direct in UHD gaan uitzenden. H.266/VVC staat ook al om de hoek te kijken, de eerste receivers zullen dit jaar komen en mainstream support voor hardware acceleratie in computer apparatuur is er sinds vorige maand. (CPUs/GPUs) CeesV en Ijzerbout, maar dat is jou juist het hele ding. Als niemand boos is dan keek er al niemand naar dus dan hebben voor de kat z'n viool in SD blijven uitzenden. Ik zei al... de mensen die in 2015 boos zouden zijn geweest zijn dezelfde die nu boos zijn. Er is een groep mensen en bedrijven die nooit vanuit zichzelf zal investeren om iets te vernieuwen of verbeteren. Maar daar kun je niet eeuwig rekening mee blijven houden toch? Naar mijn idee is het grote probleem van de broadcast industrie juist dat ze zo verschrikkelijk langzaam zijn met alles. Die Investeringen zijn al lang terug verdiend alleen zit men op het geld. Het feit dat er nog steeds zenders in SD op de kabel en satelliet zitten is gewoon een minachting voor je klanten. Dat en andere dingen is de reden dat men minder lineair kijkt. Er zal altijd ruimte blijven voor lineaire TV alleen zijn ze zelf wel enorm bezig om het voor zichzelf te verpesten. gisteren om 13:50 aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 13:49 Geplaatst: gisteren om 13:49 8 minuten geleden, OFDM zei: De BBC gaat satelliet uitfaseren in plaats van UHD. Ze hebben de kroning al in UHD uitgezonden uitsluitend via Internet. Ik zou het graag anders zien.. Tja, dat is in ieder land anders. De BBC is voor mij niet toonaangevend. Die moeten het wiel altijd opnieuw uitvinden. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 13:54 Geplaatst: gisteren om 13:54 3 uren geleden, Mojo zei: voor Sprietje als hij in Spanje zit. Dat moet dan wel perfect werken voor zijn 45 cm Multytenne waar je altijd zoveel lofgezangen over hoort van hem. 😁 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
OFDM Geplaatst: gisteren om 14:39 Geplaatst: gisteren om 14:39 40 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Tja, dat is in ieder land anders. De BBC is voor mij niet toonaangevend. Die moeten het wiel altijd opnieuw uitvinden. Mwoah, ze hebben teletekst ontwikkeld en begonnen al in 1998 met DVB-T. Maar ik ben het met je eens dat landen een verschillende koers varend dus de tijd zal het leren.
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 15:21 Geplaatst: gisteren om 15:21 Dingen als DVB-t worden of werden ontwikkeld in groepen van ontwikkelaars zoals de MPEG. Motion Pictures Experts Group. Dat weer in samenwerking met de SMPTE, EBU, ITU, ANSI, IRT, en meer. Dat heeft de BBC niet alleen gedaan. Echter, voor the Engelsen was het altijd zo: “not invented in Britain?” 🇬🇧 Then it ain’t no good. Wat wel uit Engeland kwam was bijvoorbeeld Basys, een NRCS. De voorloper van Avid iNews die het later kochten van de BBC. CEEFAX kwam ook van de BBC. Maar dat was het dan ook. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Schotelspeller Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden 14 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Of, dat lijkt me nog waarschijnlijker, gaat de ARD en later het ZDF deze transponders voor UHD gebruiken. Lijkt me een logische stap. uhd in Duitsland verwacht ik niet meer in deze eeuw,
OFDM Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 9 uren geleden, Schotelspeller zei: uhd in Duitsland verwacht ik niet meer in deze eeuw, Zolang massa's Duitsers de commerciële zenders in SD blijven kijken lijkt er weinig noodzaak. Ik vraag me ook af wat de meerwaarde voor omroepen is. Het gaat toch primair om de content lijkt mij. 1
Mojo Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 32 minuten geleden, OFDM zei: Het gaat toch primair om de content lijkt mij. Nee, daar gaat het zeker niet om bij de commerciëlen. 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 1 uur terug, Mojo zei: Nee, daar gaat het zeker niet om bij de commerciëlen. Mij niet helemaal duidelijk wat je hier nou weer mee bedoelt. Voor de doorsnee Duitser is SD voor de commerciëlen prima. Vergeet niet dat de SD kwaliteit zeer goed is van RTL/Sat1 en Co. Wil je toch HD via satelliet dan kost dat €75 per jaar. Dat is het heel veel mensen niet waard. Mijn beide dochters die in Duitsland wonen kijken beide SD via satelliet en zijn er prima mee tevreden. En ik ken noch veel meer mensen voor die het goed genoeg is. Ik heb een Magenta+ abonnement bij de Telekom en daarmee heb ik pak ´m beet 100 zenders in HD, inkl. RTL/Sat1 en Co. Dat kan ik zien in mijn woning in Duitsland en in de UAE via VPN. De commerciëlen zullen hun SD feed niet afschakelen hoe graag ze dat ook zouden willen. Dat komt omdat ze in het begin van de commerciële TV in Duitsland mochten uitzenden onder voorbehoud dat iedereen het gratis en vrij kon zien. Dus daarom zenden ze ook ongecodeerd uit. Door een slimme zet hebben ze nu HD+ verzonnen en proberen door die achterdeur meer geld naar binnen te slepen wat de regering een doorn in het oog is. Er is echter niets aan te doen zolang ze vrij in SD uitzenden want daarmee voldoen ze aan hun verplichtingen. Hoe het met de commerciëlen op de verschillende kabelnetten zit, weet ik niet. Ik denk dat als je bijvoorbeeld een aansluiting van Vodafone neemt dat dan de commerciëlen als pakket in HD aangeboden worden. Maar zeker weten doe ik dat niet. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Mojo Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 18 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Mij niet helemaal duidelijk wat je hier nou weer mee bedoelt. Waar zou het om gaan bij een commerciële zender? Content, nieuwswaarde. kwaliteit of gewoon om de poen? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Ehhh??? Laat me raden....de poen? Natuurlijk gaat het om de poen. Daarom heten ze ook commerciële TV. De eigenaren willen er geld mee verdienen. Het liefst veel. Het zijn geen filantropische instellingen die er dan ook nog geld op toeleggen als het moet. Geef ze eens ongelijk. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
bellejt Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden het leuke is dat in engeland die commercielen hun HD hebben FTA gezet en miljarden budgetten oprapen .Zelfs commerciele die uit sky gestapt zijn daarvoor Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Schotelspeller Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Mij niet helemaal duidelijk wat je hier nou weer mee bedoelt. Voor de doorsnee Duitser is SD voor de commerciëlen prima. Vergeet niet dat de SD kwaliteit zeer goed is van RTL/Sat1 en Co. Wil je toch HD via satelliet dan kost dat €75 per jaar. Dat is het heel veel mensen niet waard. Mijn beide dochters die in Duitsland wonen kijken beide SD via satelliet en zijn er prima mee tevreden. En ik ken noch veel meer mensen voor die het goed genoeg is. Ik heb een Magenta+ abonnement bij de Telekom en daarmee heb ik pak ´m beet 100 zenders in HD, inkl. RTL/Sat1 en Co. Dat kan ik zien in mijn woning in Duitsland en in de UAE via VPN. De commerciëlen zullen hun SD feed niet afschakelen hoe graag ze dat ook zouden willen. Dat komt omdat ze in het begin van de commerciële TV in Duitsland mochten uitzenden onder voorbehoud dat iedereen het gratis en vrij kon zien. Dus daarom zenden ze ook ongecodeerd uit. Door een slimme zet hebben ze nu HD+ verzonnen en proberen door die achterdeur meer geld naar binnen te slepen wat de regering een doorn in het oog is. Er is echter niets aan te doen zolang ze vrij in SD uitzenden want daarmee voldoen ze aan hun verplichtingen. Hoe het met de commerciëlen op de verschillende kabelnetten zit, weet ik niet. Ik denk dat als je bijvoorbeeld een aansluiting van Vodafone neemt dat dan de commerciëlen als pakket in HD aangeboden worden. Maar zeker weten doe ik dat niet. De ‘Privaten’ hebben bij aanbieders van tv via coaxkabel en/of glasvezel dvbc en/of iptv allemaal een sd stream in het basispakket/ongecodeerd en in HD is het pluspakket/gecodeerd. Zover ik weet overal van toepassing.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen