Ga naar inhoud


Zoek image voor DM800SE


Jvbee
Ga naar oplossing Opgelost door Codx,

Aanbevolen berichten

Na vele jaren kijkplezier crashte mijn Dreambox . Inmiddels met een image aan de praat maar werkt niet meer zoals vroeger.

Ik zoek eigenlijk toch de versie van toen

Wie heeft de file en mogelijk ook de Hans settings CCcam etc voor deze ontvanger?

Bij de boot gaf hij dit plaatje. Ik weet niet welke versie dat is.

20230815_212415.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met zo’n plaatje is absoluut niets aan te vangen.

De OpenPli versie kun je zien bij ‘Information’, ‘uw ontvanger’.

Belangrijk is ook de versie van de ontvanger. Er bestaat een V1 (waar een officiele OpenPli voor bestaat) en een V2 waar géén officiele OpenPli voor bestaat. De images tussen beide zijn NIET uitwisselbaar!

En dan bestaat nog de optie dat het hier om een clone gaat..

Dus: eerst veel informatie nodig…

 

Bij het koud opstarten komt er iets in het OLED schermpje..

Dream, Boot #84 (V1)

Dream, Boot #88 óf #89 (V2)

Staat daar iets anders…… Clone!

Plaats A.U.B. een DUIDELIJKE foto van de achterzijde…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik weer thuis ben, haak ik hier graag ook even op in als TS dat goed vindt.

Heb nog een eerste generatie DM800HD (vermoed ik), maar wil niet goed werken.

Maar kom later nog wel met meer info.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geef je geen antwoord op onze vragen. Het is meer een monoloog van jouw kant..

Nog steeds geen idee welk image nu draait op je box. Geen foto van de achterkant. Op deze wijze ben en blijf je op jezelf en hoef je van ons geen hulp te verwachten! We hebben geen glazen bol….. Persoonlijk denk ik - en dan doe ik een aanname - dat het gewoon om een clone box handelt. Een officiele OpenPli heeft OScam gewoon in de feed waarmee een CDS kaart direct werkt. Dat je met een IPK ‘klooit’ zegt dan genoeg..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik advies gevraagd heb. Ik ben al lang een fervente gebruiker van Dreamboxen(originele) en liep nu vast waarbij ik dacht dat dit forum ook liefhebbers zaten die mij konden helpen om hem weer aan de gang te krijgen. We laten het hierbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen reden om gefrustreerd te reageren! Wij vragen info en die krijgen we niet (ook nu niet!). Dan houd het hier op….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
48 minuten geleden, Jvbee zei:

Sorry dat ik advies gevraagd heb. Ik ben al lang een fervente gebruiker van Dreamboxen(originele) en liep nu vast waarbij ik dacht dat dit forum ook liefhebbers zaten die mij konden helpen om hem weer aan de gang te krijgen. We laten het hierbij. 

Er is je een aantal keren gevraagd voor welk type Dreambox je de software nodig hebt.

Die vraag wordt niet door je beantwoordt.

 

Wanneer iemand je de verkeerde software geeft en je box loopt vast zal je ook niet geholpen zijn.

 

Waarom geef je niet op welk model Dreambox je hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Dat plaatje is van openpli 2.1, ik raad je aan openpli 6.1/6.2 er op te zetten maar op de openpli site gaan ze tot 4.0 geloof ik.  Het voordeel van die 6.x versies is dat je redelijk bij bent qua interface/mogelijkheden. Dus gewoon elders downloaden en dan wel voor de juiste versie box.

 

De softcam kun je uit de feed halen of handmatig er naar toe kopieren, IPK kan ook. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mijn DM 800 HD.
Er zit nu een DVB=C tuner in. Heb er ook een DVB-S2 tuner bij gekregen.
Welk image zou ik er nog op kunnen zetten?
Daarbij wil ik wel EPG-import plugin kunnen gebruiken, picons en CCCam of OSCam.


image.thumb.png.54c8c1678aeda76da25678b95f27ca07.png

 

image.thumb.png.98f4dc2ffee89cb4d7bc8392b4a5aedb.png

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow! Dat is een oudje…. Daar past nog nét OpenPli 4.0 op of een Lean NewNigma2. OScam of CCcam kan naar keuze. Picons zou je alleen met USB stick nog kunnen realiseren. Met OpenPli 4.0 (ooit) had ik 6 of 7 MB over…. Denk dat iets als EPGImport al een nummertje te groot wordt… Ik geloof dat ik zelfs ergens nog een knutsel-frutsel OpenPli 6.0 ergens heb liggen… Maar of die nou voor de DM800HD-PVR of de DM800se was? T is al wat jaartjes terug….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

AUB niet dit topic kapen, anders wordt het verwarrend voor de TS.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesvJe hebt natuurlijk gelijk, al denk ik dat de TS zijn heil allang ergens anders heeft gezocht…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-8-2023 om 19:25, Alex1970 zei:

Als ik weer thuis ben, haak ik hier graag ook even op in als TS dat goed vindt.

 

2 minuten geleden, ceesv zei:

AUB niet dit topic kapen, anders wordt het verwarrend voor de TS.

Hij heeft het toch netjes gevraagd...

 

 

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

@ceesvJe hebt natuurlijk gelijk, al denk ik dat de TS zijn heil allang ergens anders heeft gezocht…

Stop eens met die aannames van jou aub.

 

Was er niet een flashexpander voor de DM800?

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die bestaat maar doet alleen een ‘/var’ kopie en dat zet nauwelijks zoden aan de dijk.. Er bestaat ook nog een ‘flodder’ boot-tool die wel vanuit USB kan booten…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...