Ga naar inhoud


Onkruidverdelger gezocht die wel degelijk verdelgt


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Javel en azijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofschoon ik wel vaker "Onkruid" zie ontspruiten na één enkele regenbui in de grasperken die veel te droog waren is de groeicyclus van bepaalde soorten planten en kruiden exponentieel als andere uitgedroogd zijn. Aan tegelpaden opsluitbanden en rond bomen is het weelderig groen.

De gemeente komt dan met de snoeimachines en onkruidbranders die een paar dagen herrie maken in je woonomgeving.

Men zegt dat alleen dit de oplossing is omdat onkruidbestrijdingsmiddelen verboden zijn in de openbare groenvoorzieningen.

 

Omdat de zaden en wortelstrengen van "Onkruid" gewoon lekker ondergronds wachten op het juiste moment.

Zo is bekend dat bijvoorbeeld de klaproos zaadjes ook na 20 jaar als plant lekker tussen alle andere verdorde planten heen komt en zich bovengronds toont.

 

Wat wil je dus als het niet verdelgt!

Them From S-Express

S'express

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier éénmaal per jaar eens langs met de spuit, glyphosaat (Roundup) van bij de boer . Niet uit de winkels.
Met één liter kan je jaren weg , kost je enkele euro  ...

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier want alternatief koop je gewoon onder de toog

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Glyfosaat is volgens mij in Duitsland nog gewoon te koop. Ik heb hier nog een container in de schuur die ik iets van 15  a 20 jaar geleden in een dorp hier heb gekocht  omdat ik de strijd met opeten en uitgraven verloren had.   Van 1 vierkante meter waren het 50 geworden.

Eén keer gericht spuiten met een iets hogere concentratie was afdoende.

Daarna kon ik het met jaarlijks de overgebleven planten wat uitgraven uit de tuin krijgen.

 

Onkruid tussen stenen en tegels verdelg ik nog niet, maar verwijder ik een paar keer per jaar met een motorzeis met draad. Ik overweeg wel eens een brander te nemen, maar af en toe wat bloeiende madelieven in je oprit heeft ook zo z'n charme.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Crazy Sat zei:

Hier éénmaal per jaar eens langs met de spuit, glyphosaat (Roundup) van bij de boer . Niet uit de winkels.
Met één liter kan je jaren weg , kost je enkele euro  ...

 

Crazy Sat, ik zie hier toch nog regelmatig Round Up in de DHZ-zaken staan, of is dat een vernieuwde versie zonder glyphosaat ?

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

belachelijke is dat in belgie de gewone burger het niet meer mag gebruiken maar de boer volop mag sproeien.Mss is dat beter voor de stikstofuitstoot :) :) :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Crazy Sat, ik zie hier toch nog regelmatig Round Up in de DHZ-zaken staan, of is dat een vernieuwde versie zonder glyphosaat ?

 

Ja hier staan er ook in vele dergelijke zaken , maar ze mogen gewoon er geen meer in rekken hebben met glyphosaat erin. De boer mag wel .

 

Verschillende wetenschappelijke onderzoeken berichtten de afgelopen jaren dat blootstelling aan glyphosaat geboorteafwijkingen veroorzaakt bij onder andere konijnen en kikkers. Wat de risico's zijn voor de mens is nog onbekend.... 

Welkom in onze "groene" kikkerlanden.

En de boer , wel die ploegde voort. 😉

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ongetwijfeld een middel tegen dicotylen. Leuk voor mensen die een monotone grasvlakte willen en een hekel hebben aan bloemen in hun grasveld.

Zoals boeren die een monocultuur van raaigras willen met grote opbrengst en koeien permanent aan de diarree.

Vooral geen andere planten voor gezondheid en bloemen en bijen en vlinders. Levert idd iets minder geld op op korte termijn en beperkt gedacht.

 

Ik zou gewoon wat bloemen in je grasveld toestaan. De madelieven, ereprijs, klaver, boterbloemen, etc maken een grasveld heel veel mooier.

Maar goed, ieder zijn smaak.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-8-2023 om 18:55, Jan Ambers zei:

Da's misschien een probleem dat opgelost is.... toch al bedankt

 

Nu nog de vervanger van: BOFIX;

Dit produkt tast het gras niet aan, maar wel het inkruid....

Wie Informeert me !

Zoek op brabant mixture

image.png.8e0cab211c84931aff4db0e25042779c.png

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...