Con Geplaatst: 3 september 2023 Geplaatst: 3 september 2023 (aangepast) Of zijn buren drukken het signaal. Probeer eens een ander kanaal. Woon je in een flat wellicht? Heb je al eens gezocht op ervaringen van jouw router? Welke router? 3 september 2023 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 4 september 2023 Geplaatst: 4 september 2023 Op 2-9-2023 om 17:24, Hendeson zei: ben naar de opstapplaats gegaan hè, is dat waar de stadsbus stopt? of is dat de meterkast, elektra, water, gas, Isra punt die chroom buis van de stofzuiger moet je zeker weghalen (bovendien mag die er niet eens in opgeborgen worden) Second Life Mungo Parker
Hendeson Geplaatst: 4 september 2023 Auteur Geplaatst: 4 september 2023 Ik heb de test ook zonder de verchroomde stofzuigerbuis gedaan , geen verschil , ik merk gewoon dat Tele2 mijn internet zit af te knijpen , ik moet 60 mb krijgen en ik heb een speedtest gedaan 42 mb download en 32 mb upload en twee bezoekers die ik op bezoek had hebben ook een speedtest gedaan op hun smartphone eerst wachtwoord van mijn Tele2 modem en ongeveer het zelfde wat ik had , de twee bezoekers hadden zelf ziggo en de andere kpn en vertelde dat er altijd IETS minder bij hun binnen komt maar niet zoveel minder dan bij mij , als ik tijd heb ga ik bellen met die dieven , ook zag ik bij het einde van de speedtest iets van ping met een getal 🤔 wat betekend dat
bellejt Geplaatst: 4 september 2023 Geplaatst: 4 september 2023 je lijnsnelheid heeft werkelijks niks te maken met je WIFI ontvangst.Met welke tool of site meet je de snelheid van je lijn ? Meest betrouwbare is speedtest.net en doe de test zonder dat er iets openstaat op je computer behalve je browser en die pagina.Een verschil van 6 Mb in down en 3 Mb in up is normaal. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 4 september 2023 Moderator Geplaatst: 4 september 2023 1 uur terug, Hendeson zei: ik merk gewoon dat Tele2 mijn internet zit af te knijpen Zolang je dat blijft denken kom je niet tot een oplossing. Tele2 heeft er geen enkel belang bij jouw wifi snelheid te knijpen, of het signaal extreem laag uit te sturen. Ga eens met een lan kabel van je modem naar je computer en doe dan een bekabelde speedtest. WiFi zal bijna altijd een lagere snelheid geven, zeker met zo een lage signaalsterkte. Ik zou bijna denken dat je niet naar je eigen modem streamt. Heb je het modem al eens uitgeschakeld en gekeken wat dan je wifi snelheid en signaal is? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
boudeman Geplaatst: 4 september 2023 Geplaatst: 4 september 2023 Zet eens een app als WiFi monitor op je smartphone. Dan heb je een hard gegeven in db. En kan je ook zien met welke sterkte de buren binnenkomen. Maak eens de internet kabel los van je modem. Geen Tele2 dus meer. En ontdek dat dat de WiFi sterkte niet beinvloedt. Plaats daarna het modem eens elders in je huis en kijk of dat effect heeft op de sterkte. Daarna kan je pas conclusies trekken.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 september 2023 Moderator Geplaatst: 4 september 2023 6 uren geleden, Hendeson zei: ook zag ik bij het einde van de speedtest iets van ping met een getal 🤔 wat betekend dat De ping is de tijd die de verbinding nodig heeft om te antwoorden. Hoe lager hoe beter de reactietijd. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Penthe Geplaatst: 4 september 2023 Geplaatst: 4 september 2023 6 uren geleden, bellejt zei: je lijnsnelheid heeft werkelijks niks te maken met je WIFI ontvangst.Met welke tool of site meet je de snelheid van je lijn ? Meest betrouwbare is speedtest.net en doe de test zonder dat er iets openstaat op je computer behalve je browser en die pagina.Een verschil van 6 Mb in down en 3 Mb in up is normaal. Speedtest is je browser geeft ook geen juist resultaat, je hebt de speedtest app nodig voor dat https://apps.microsoft.com/store/detail/speedtest-by-ookla/9NBLGGH4Z1JC
Psychosammie Geplaatst: 5 september 2023 Geplaatst: 5 september 2023 Op 4-9-2023 om 13:23, Hendeson zei: de twee bezoekers hadden zelf ziggo en de andere kpn en vertelde dat er altijd IETS minder bij hun binnen komt maar niet zoveel minder dan bij mij Volgens mij heb je werkelijk geen idee waar je het over hebt. Wifi heeft niks met KPN, Ziggo of wat dan ook te maken. Naar welke streepjes zit je eigenlijk te kijken? Van je Wifi of van 4G/5G? Toen je een nieuw modem kreeg, heb je toen de Wifi opnieuw ingesteld op de telefoon? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Hendeson Geplaatst: 6 september 2023 Auteur Geplaatst: 6 september 2023 nou ik heb eenspeedtest gedaan , maakt weinig verschil , dus Tele2 opgebeld die vertelde dat er bij ons in de buurt nog allemaal kopr ligt en daarom , heb ook verteld dat de vijf vertikale streepjes naast wifi signaat op het kleinste puntje staat en soms weg is en vertelde dat ik ontdekt had dat ik op channel 4 zit , hij heeft gecontroleerd en vertelde dat chanel 4 heel druk is en heeft mij op chanel 10 gezet , en wat denken jullie ik heb nu twee streepjes en mijn ping is van 34 naar 20 gegaan , hij vertelde wel dat ik aan glasvezel kon maar ik heb daarvoor te weinig mijn computer aan , dus wat mij aangaat ben ik blij dat alles toch een beetje is opgelost , BIJ DEZE Iedereen bedankt voor het meedenken , hoop eens ook met een oplossing te komen 😏
boudeman Geplaatst: 8 september 2023 Geplaatst: 8 september 2023 Begrijp ik dit goed? Een provider die jouw WiFi instellingen kan veranderen. Opmerkelijk
Penthe Geplaatst: 8 september 2023 Geplaatst: 8 september 2023 2 uren geleden, boudeman zei: Begrijp ik dit goed? Een provider die jouw WiFi instellingen kan veranderen. Opmerkelijk Nee hoor in Spanje doen ze dat al jaren, als je een probleem hebt kijken ze op afstand in je door hun geleverde router en kunnen ze dingen aanpassen, wil je dit niet kun je het wachtwoord waar de router standaard mee komt veranderen en dan komen ze er niet meer in. Vroeger deed ik dat dan ook maar tegenwoordig niet meer, zeker niet nu mijn tv abo en vaste tel lijn ook via de zelfde router gaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 september 2023 Moderator Geplaatst: 8 september 2023 Niet alleen in Spanje, ook bij providers in Nederland gebeurt dat. Anders zou men geen gastgebruik voor klanten kunnen inrichten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Oplossing Con Geplaatst: 11 september 2023 Oplossing Geplaatst: 11 september 2023 (aangepast) Op 6-9-2023 om 19:49, Hendeson zei: nou ik heb eenspeedtest gedaan , maakt weinig verschil , dus Tele2 opgebeld die vertelde dat er bij ons in de buurt nog allemaal kopr ligt en daarom , heb ook verteld dat de vijf vertikale streepjes naast wifi signaat op het kleinste puntje staat en soms weg is en vertelde dat ik ontdekt had dat ik op channel 4 zit , hij heeft gecontroleerd en vertelde dat chanel 4 heel druk is en heeft mij op chanel 10 gezet , en wat denken jullie ik heb nu twee streepjes en mijn ping is van 34 naar 20 gegaan , hij vertelde wel dat ik aan glasvezel kon maar ik heb daarvoor te weinig mijn computer aan , dus wat mij aangaat ben ik blij dat alles toch een beetje is opgelost , BIJ DEZE Iedereen bedankt voor het meedenken , hoop eens ook met een oplossing te komen 😏 Blijkbaar heb je niets met mijn bericht gedaan van 3 september; Of zijn buren drukken het signaal. Probeer eens een ander kanaal. Woon je in een flat wellicht? Heb je al eens gezocht op ervaringen van jouw router? Welke router? Zet eens Speedtest Master op je telefoon dan kun je precies zien welke kanalen er het meest worden gebruikt en dan is het een pies of keek. Jouw wifi-signaal wordt gewoon door je omgeving weggedrukt. 11 september 2023 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 11 september 2023 Geplaatst: 11 september 2023 Dat ziet eruit alsof jouw netwerk en het gaat netwerk van hetzelfde accesspoint of router komen 😜. Maar je hebt gelijk, het is in een stedelijke omgeving jammer genoeg behelpen met 2.4GHz WiFi.... 5GHz wifi is iets beter, voornamelijk omdat het bereik minder is, dus het netwerk van 5 buren verderop zie je niet ... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen