Ga naar inhoud


Gezocht een (liefst ongebruikte) Triple LNB quad.


John van Dreumel

Aanbevolen berichten

Wie heeft er nog zo’n ding liggen en wilt er wel vanaf. Een kennis van mij zoekt zo’n triple lnb quad omdat zijn huidige opzet met drie separate schotels met ieder één quad lnb toch wel veel ruimte inneemt. 🤭

 

De prijs zullen wij wel uit kunnen komen lijkt mij. 

 

 

IMG_0434.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, theboyk zei:

even half off-topic... 3 schotels met elk 1 lnb? kan je beter ervangen door 1 schotel met 3 lnb's.

enige wat erbij moet zijn 4 disceq switches en wat kabels


Dit is ooit door iemand die wat centjes wilde binnenlepelen voor deze mensen zo gemaakt. De switches zitten er uiteraard net als de 3 quad lab’s. Hij zou dan voldoende hebben aan een Triax multiblock. Tóch geef ik de voorkeur aan een triple quad lnb. De kabellengtes zijn al fors dus iedere extra verbinding is er één (te veel). Met de triple lnb quad kan alles rechtstreeks op de drie kabel aangesloten worden en het uitrichten kan hij dan mogelijk ook zelf. Hij neemt daarvoor de schotel die op Astra 3 uitgericht is. 
 

@Hansen

Eerder had ik daar ook een prima ervaring mee. Ik ga zoeken op de bekende plaatsen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 31-8-2023 om 10:53, John van Dreumel zei:


 

@Hansen

Eerder had ik daar ook een prima ervaring mee. Ik ga zoeken op de bekende plaatsen.

 

En John, al iets gevonden ? Ik heb er een goed jaar geleden al stevig moeten voor zoeken om er eentje te vinden. Niet in de webwinkels maar door zolang rond te bellen tot ik een satshop vond die er nog een laatste exemplaar van in voorraad had. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-8-2023 om 10:37, Hansen zei:

Zag dat deze nieuw (goed zoeken) voor ca. € 50,= te koop staan. 

Denk dat hij heel goed kan zoeken, ik kom er nergens eentje tegen, heb er zelf al eentje maar was nieuwsgierig , samen gekocht met een nieuwe schotel.

Spul werkt goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik naar een triple quad ben overgestapt ben ik ook van schotel moeten veranderen. de klem die erbij pastte enkel in een rechthoekige arm(?) van de schotel en niet in een ronde. Zoals je op de foto (die je zelf postte)  ziet past niet elke klem op het middeste. Daarom dat een volledig pakket met schotel goedkoper uitkomt dan eerst de lnb te kopen, dan de aangepaste klem en dan een andere schotel. Om niet te vergeten 3 keer te rijden.

 

Ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen🙄, anders post ik wel eens een foto wat ik bedoel.🙂

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze beugel (zie foto) zat niet in de doos bij mij en pastte niet op mijn vorige schotel. Ik denk dat er ook een licht verschil bestond in de afstand tussen lnb en schotel ovaal tov ronde schotel. Het lijkt allemaal op elkaar, maar het is het niet. Een andere beugel krijg je daar niet correct tussen.

 

 

 

Ik vraag me af of er geen tegroot  prestatieverlies zou optreden. 

 

>Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Dat is ook zo, maar een miskoop is snel gebeurd.

 

Ik zie dat die Triple niet op de website te koop staat, Ik zal er dus zorg moeten voor dragen, ik vraag me af of er geen andere triple te koop zijn.

 

Op de achterzijde van de lnb staat:

 

Universele Monoblok Quad LNB 

Schotel : 60 cm (F/D/ 0.6)

Low noise Figure

 

Nog een opmerking:  Toen ik een afstandbediening nodig had diende ik bij bestelling bij tv vlaanderen geen verzendkosten te betalen, wat hun goedkoper maakte dan de concurrentie. op een afstandsbediening van ongeveer 26 euro maakte dat wel veel verschil.

 

 

 

Triax LNB reservehouder schotel (40mm) - géén adapterring

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kan niet zien of je al geslaagd ben

Heb al eniige tijd op xxxxx een 4-voudige lnb voor 2 ontvangers te koop staan *9-13-19,2 en 23,5 graden)

zoeken op 4-voudige dubbele lnb

Heb deze enkele jaren in Hongarije gebruikt , slechts enkele keren uitval gehad bij regen, op een dag met 145 mm wel bijna de hele dag

is met opzetstuk, kan zo in de arm van een triax geprikt worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-8-2023 om 19:20, John van Dreumel zei:

Wie heeft er nog zo’n ding liggen en wilt er wel vanaf. Een kennis van mij zoekt zo’n triple lnb quad omdat zijn huidige opzet met drie separate schotels met ieder één quad lnb toch wel veel ruimte inneemt. 🤭

 

De prijs zullen wij wel uit kunnen komen lijkt mij. 

 

 

John, ik vond volgende aanbieding :

Tripple lnb voor de ontvangst van 19-23 en28 gr voor de  engelse kanalen. Goede staat; Kan werkend gezien worden. Inclusief nieuwe lnb houder.

Vraagprijs 70 euro.

 

ik ga hier geen site vermelden (alhoewel het door een particulier wordt aangeboden) bij interesse stuur maar een pb.
 

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...