Spotvogel Geplaatst: 22 februari Auteur Geplaatst: 22 februari Voor wie het interesseert, Chrome OS Flex blijkt dus wel degelijk de mogelijkheid te hebben om de Linux mogelijkheid te installeren! Beide oude laptops waar ik het tot nu toe op geprobeerd heb gaven die mogelijkheid niet. Heb vandaag uitgezocht hoe ik mijn Surface Go 2 van USB kan laten booten (een verhaal apart), Chrome OS Flex er op, in de probeerstand, niet installeren, en verdomd, op zoiets moderns is de mogelijkheid om de Linux optie aan te zetten er WEL! Voorlopig gaat de Surface Go 2 weer even terug naar W11, eerst even op zoek naar een oude laptop die die optie wel geeft, maar, misschien misschien zet ik er later wel gewoon Chrome OS Flex op, wat is dat licht en snel....
Tonskidutch Geplaatst: 23 februari Geplaatst: 23 februari 17 uren geleden, Spotvogel zei: Heb vandaag uitgezocht hoe ik mijn Surface Go 2 van USB kan laten booten (een verhaal apart), Chrome OS Flex er op, in de probeerstand, niet installeren, en verdomd, op zoiets moderns is de mogelijkheid om de Linux optie aan te zetten er WEL! En daarna, in probeer stand Linux optie aanzetten, wat komt dan bij installeren??? Singing in the Shower Les Rita Mitsouko & Sparks
Spotvogel Geplaatst: 23 februari Auteur Geplaatst: 23 februari Geen idee, zo ver ben ik nog niet, zo'n Surface Go 2 is nogal een dingetje, was al even worstelen om van USB te booten, en, tot nu toe test ik alleen de probeer mogelijkheden van Chrome OS Flex en Linux Mint, ik installeer ze nog niet, want, om er daarna weer W11 op te zetten schijnt soms nogal een probleem te kunnen zijn. En voorlopig wil ik die Surface nog op Windows gebruiken. Maar nu ik weet dat je die Linux optie al werkend kan zien in de probeerstand, kan ik ook andere laptops er op gaan testen....
Spotvogel Geplaatst: 28 februari Auteur Geplaatst: 28 februari (aangepast) Vandaag op een oude laptop CloudReady gezet, de voorloper van Chrome OS, eigenlijk hetzelfde, wordt niet meer ondersteund. Daar wilde die laptop WEL op booten, en, dat ding is de enige naast mijn Surface die die mogelijkheid van Linux aanzetten geeft. Gedaan, duurt even, en dan is er een linux terminal, met meteen een probleem, had ik al iets over gelezen... 28 februari aangepast door Spotvogel
Tonskidutch Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Lijkt alsof je Crostini apps niet gevonden kunnen worden. Penguin is toch een browser niet? Singing in the Shower Les Rita Mitsouko & Sparks
Spotvogel Geplaatst: 2 maart Auteur Geplaatst: 2 maart Nee, het is een terminal emulator waarmee je Linux op je Chromebook kan draaien en installeren, maar, geeft veel problemen... Once installed, you get presented with a terminal emulator on a system called penguin: https://www.google.com/search?q=penguin+container+chrome+os&sca_esv=b6effe6b46dbd085&ei=eR7EZ4etF7WD9u8Phd3w2Qw&ved=0ahUKEwjHzf7PhOuLAxW1gf0HHYUuPMsQ4dUDCBA&uact=5&oq=penguin+container+chrome+os&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiG3Blbmd1aW4gY29udGFpbmVyIGNocm9tZSBvczIFECEYoAEyBRAhGKABMgUQIRifBUj4JVCaCFjEInABeACQAQCYAU2gAdMEqgECMTC4AQPIAQD4AQGYAgugAoUFwgILEAAYsAMYExgHGB7CAgoQABiABBiwAxgTwgIJEAAYsAMYExgewgILEAAYsAMYExgIGB7CAgYQABgWGB7CAgUQABjvBcICCBAAGIAEGKIEwgIEECEYFcICBxAhGKABGAqYAwCIBgGQBgqSBwIxMaAHyjY&sclient=gws-wiz-serp
Tonskidutch Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart ah oké Singing in the Shower Les Rita Mitsouko & Sparks
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen