Alex1970 Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari Op 12-2-2024 om 09:17, Sprietje zei: Hier een foto van schotels in het Noordpool gebied die flink ver naar voren staan. Maar let op. Hoewel de gemiddelde en meest voorkomende offsethoek van consumentenschotels 26 graden is, zijn er toch flinke uitzonderingen. Zo heeft de Maximum E-85 slechts een offset van 17,94° terwijl de Wavefrontier een offset heeft van 38°, een verschil van maar liefst 20 graden. Zie ook de bijlage van een Triax met een offsethoek van 26 graden en een Wavefrontier van 38 graden Dank je voor de foto, ik kon niks vinden. Maar we ermee willen zeggen is dat het gezichtsbedrog is tussen hoe het lijkt waar een offset-schotel heen kijkt en wat daadwerkelijk de kijkhoek is. Bij een prime focus-schotel is dat direct duidelijk. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Sprietje Geplaatst: 13 februari Geplaatst: 13 februari Groot voordeel van een offsetschotel op de Noordpool dat er niet makkelijk sneeuw op de schotel komt, wel op de lnb maar die is snel schoon te maken.
Tonskidutch Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari Op 7-9-2023 om 17:03, Sprietje zei: mag de schutting dus 3,7 meter hoog zijn. dat mag helemaal niet 😁 1,8m is het maximum geintje Coles Corner Richard Hawley
Sprietje Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari 48 minuten geleden, Tonskidutch zei: dat mag helemaal niet 😁 1,8m is het maximum geintje Nee, dat is 2 meter. 1
Tonskidutch Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari wij rekenen hoogtematen tot Peil, het hoogteniveau van de entree aan de voordeur 😉 Coles Corner Richard Hawley
Sprietje Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari 1 uur terug, Tonskidutch zei: wij rekenen hoogtematen tot Peil, het hoogteniveau van de entree aan de voordeur 😉 Mijn tuin loopt 2 meter af. Mag hij dan 3,8 meter hoog zijn?
Tonskidutch Geplaatst: 15 februari Geplaatst: 15 februari (aangepast) off topic nog meer complexiteit https://www.omgevingsweb.nl/vragen/hoe-moet-de-bouwhoogte-gemeten-worden-bij-vergunningvrij-bouwen-wanneer-terrein-van-buren-hoger-ligt-dan-mijn-terrein Je peil moet minimaal standaard 15 cm hoger liggen dan het aangrenzende maaiveld danwel de bestrating van terras en toegang moet afwaterend aangelegd worden. Of je gebruikt een draingoot aan de drempel! Dus dat zijn heel lullige problemen als het terrein een hoogteverloop heeft omlaag of omhoog, maar het meetvlak is de voorgevel. Overigens ik had een normale Wavefield T55 in de buurt van Aalborg toen ik er als expat werkte met eenvoudige premium black inverto's. 😁 15 februari aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
Zitzak Geplaatst: 20 februari Auteur Geplaatst: 20 februari Ton de Dutch uit Langhold van het Blauwe huis. ?
Zitzak Geplaatst: 12 oktober Auteur Geplaatst: 12 oktober Hoi Tonskidutch . je hebt dus niet zo lang in Aalborg/ Denemarken gewoond Afstelling is hier in noord Denemarken heel anders dan bv in København En Nö ? = Nej Op 20-2-2024 om 13:52, Tonskidutch zei: nö
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen