Ga naar inhoud


Geen ontvangst van enkele zenders op 23.5E


pieter532
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Gisteravond was het bewolkt en had ik (in ieder geval) geen ontvangst van enkele zenders op twee transponder/frequenties (12129V en 12187H). 

Overige zenders op 23.5E toonden wel beeld. Zojuist geverifieerd dat de zenders op deze twee transponder/frequenties (12129V en 12187H) wel ontvangst hebben.

 

De LNB is een Evo Quad (zie bijlage - LnbEvoQuad.png).

 

Heeft het zin om deze LNB te vervangen door een andere LNB om bij bewolkt weer toch beeld te hebben? 

Misschien een LNB met een grotere ontvangst-oppervlakte van 70mm (zie bijlage - witte oppervlakte - InvertoPremiumQuad.png)?

 

Of heeft iemand nog een ander goed advies? 

LnbEvoQuad.png

InvertoPremiumQuad.png

aangepast door pieter532

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
  • Oplossing

In dit geval had het niet geholpen, er waren problemen met de aanvoer/uplink, niemand had beeld op die transponders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ceesv zei:

In dit geval had het niet geholpen, er waren problemen met de aanvoer/uplink, niemand had beeld op die transponders.

Ha ha ha ... was de uplink weggevallen. 

Had ik dat ergens kunnen lezen?

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja, op dit forum.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx. Gisteravond was ik kennelijk niet helemaal scherp want had in diverse de forum-categorieen gekeken maar niet in "Algemene vragen".

Desondanks ontzettend bedankt voor de antwoorden.

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, pieter532 zei:

De LNB is een Evo Quad (zie bijlage - LnbEvoQuad.png).

Heeft het zin om deze LNB te vervangen door een andere LNB om bij bewolkt weer toch beeld te hebben? 

Misschien een LNB met een grotere ontvangst-oppervlakte van 70mm (zie bijlage - witte oppervlakte - InvertoPremiumQuad.png)?

LnbEvoQuad.png

InvertoPremiumQuad.png

Heb je maar 1 lnb op je schotel staan? Bij meerdere lnb's kun je toch niet zomaar een lnb nemen met een kop van 70mm i.p.v. 40mm. Dit buiten het feit dat het niet geholpen zou hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd meerdere LNBs. De fysieke ruimte van de LNBs is zeker aspect dat ik nog mee zou nemen in de aankoop van een 'grotere' LNB.

 

Ik begrijp uit je laatste reactie dat de oppervlakte van 70mm (tov 40mm) niet voor een betere ontvangst zorgt. 

Het leek me zo logisch. 

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te beginnen is de diameter van de feedhorn bij die Inverto-lnb maar 60mm, de rest van de diameter (10mm) is alleen maar voor de gradenaanduiding voor de skew.

Als er geen regendruppels op de lnb zitten, maakt het bijna niets uit of je nu een lnb hebt met een kop van 40mm of kleiner (lens-lnb) of 60mm (lnb met feedhorn). Zitten er wel regendruppels op, dan heb je met een lens-lnb meer verlies.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...