Ga naar inhoud


Geen signaal na draaien schotel; SNR waarde verspringen of blijft vast staan


FGH77

Aanbevolen berichten

Na een redelijk lange tijd goed beeld te hebben, is het nu weer bal met het signaal. Van de één op de andere dag had ik geen signaal meer en heb ik weer geprobeerd om het signaal op te zoeken. Alle takken die in de weg zouden kunnen hangen, zijn gesnoeid.

Ik kan met de Bente satellietmeter wel beeld ontvangen op bv Das Erste HD en ZDF HD (Astra 1 locken rond de 74%), maar weer niet op alle Nederlandse HD zenders.

Ik blijf het vermoeden houden dat misschien toch de hoge bomen van de buren het signaal kunnen storen, maar mijn buurvrouw zei dat het signaal niet uit een hoek van ronde de 45 graden wordt opgevangen door de schotel, maar veel schuiner (tussen de 60 en 80 graden). 

Ik geloof dat niet, maar dat heb ik op dit moment niets aan: ik ben weer gefrustreerd bezig om het signaal op te vangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Canaldigitaal heeft de parameters van de transponders veranderd.

Zet de fec van 2/3 naar 3/4.

Of doe een fastscan

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Dat wist ik niet.

Jammer genoeg wil de Vu+ Solo2 nu helemaal niet meer opstarten. Ik zie "starting" op de display en dan hoor ik een tik en blijft hij staan op "Vu+ Solo2".

 

Ik heb hem nu weer aan de praat gekregen, zo lang het duurt. Waar kan ik de fec veranderen?

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Sprietje zei:

Werk je met de Canal Digitaal fastscan-zenderlijst? Doe dan gewoon een nieuwe fastscan.

De laatste keer heb ik de zenderlijst opgeslagen via Dreamedit box. Kan ik anders ook gewoon de fastscan doen? Hoe zit dat dan met die veranderde fec?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die staat automatisch in die fastscan lijst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik de schotel nog op een bepaalde richting uitlijnen? Ik bedoel dus locken op Astra 1 of kijken of ik een positie kan vinden dat zowel Astra 1 als Astra 3 enig signaal hebben? Volgens de handleiding van de Bente van mijn satellietboer moet ik voor het uitrichten van een Duo LNB altijd de Astra 1 nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder welke steen komt die satellietboer vandaan. We schrijven hier al jaren dat bij een duo lnb de kop van de Astra 23,3 in de houder moet zitten en de schotel afregelen op astra 23,5, dit om maximaal signaal te ontvangen van de Astra 23.5.

Dat kan je doen met je tuner of satfinder (BELANGRIJK: mits deze disecq 1.0 ondersteunt.) want de astra 23.5 kop zit op poort B

Want anders ga je uitrichten met de astra 19.2 lnb, dus informeer je eerst hier even, voor je aan de slag gaat.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenderlijst kan zowel via de Astra 19,2 als via de Astra 23,5 ingeladen worden. Je ontvanger moet al wel heel oud zijn wil die automatisch via de Astra 19,2 inladen. Bijna altijd wordt hij via de Astra 23,5 ingeladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb meerdere bedrijven aangeschreven met de vraag of je met de Bente Satfinder beide Astra`s kunt uitlijnen. Ik kreeg van sommige te horen dat dat niet kon, omdat de Bente kennelijk niet met DiSEqC overweg kan, waardoor hij dus maar 1 LNB kan uitmeten (alleen het signaal op poort 1: Astra 1).

 

Mijn VU+ Solo2 is ongeveer 8 jaar oud en vertoont wel kuren (spontaan herstarten, vast komen te zitten met licht knipperende tekst op display). Ik weet niet of dit aan de schijf ligt of misschien aan de voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die discussie loopt al jaren of de Bente nu wel of niet met Diseqc overweg kan. Kan die daar niet mee overweg, draai de duo-lnb dan om zodat de aansluiting(en) omhoog staan. Nu is de Astra 23,5 diseqc-positie 1 en Astra 19,2 diseqc-positie 2 en kan de Bente er wel mee overweg. Mooi is het niet maar met een plastic zakje over de aansluitingen werkt het wel.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

@Sprietje Jij had mij eerder er al op geattendeerd dat ik kennelijk eerst in het begin de Astra 1 hoger had staan dan de Astra 3 die in de klem zit (zie foto in eerdere post). Dat heb ik toen veranderd, zodat de Astra 3 nu omhoog staat.

 

Ik zal de fastscan proberen. Hij geeft aan dat het zoeken mislukt is en loopt ook meteen vast.

De fastscan is ook al een keer wel gelukt, maar ik krijg geen beeld op de Nederlandse HD zenders

Ik zal ook wel met de ontvanger naar de satellietboer moeten want hij is echt niet meer goed: het lijkt wel alsof hij soms kortsluiting maakt.

aangepast door FGH77
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de Astra 23,5 verder van het zuiden af staat, staat hij lager aan de horizon en moet de Astra 23,5-lnb dus hoger staan dan de Astra 19,2-lnb. Die regel geldt ongeacht hoe je de lnb's in de houders plaatst.

Zet je de Astra 23,5 in de klem, dan moet de Astra 19,2 lager staan rechts van de klem

Zet je de Astra 19,2 in de klem, dan moet de Astra 23,5 hoger staan links van de klem.

In beide gevallen als je achter tegen de lnb's aan kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, FGH77 zei:

@Sprietje Jij had mij eerder er al op geattendeerd dat ik kennelijk eerst in het begin de Astra 1 hoger had staan dan de Astra 3 die in de klem zit (zie foto in eerdere post). Dat heb ik toen veranderd, zodat de Astra 3 nu omhoog staat.

Betekent dus dat je de schotel (inclinatie etc.) moet maximaliseren op de lnb die op 23,5 graden/ Astra 3 is gericht. 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...