Ga naar inhoud


Cahors Bigsat


bannadda

Aanbevolen berichten

Ik heb een cahors bigsat op het dak staan kan ik op deze schotel unicable ll lnbs opzetten om astra 23,5 astra28,5 astra19,2 eventueel hotbird 13 te ontvangen ik weet dat de kop wat groter is als een smalle lnb weet niet welke satellieten ik kan ontvangen met unicable ll lnb of moet ik een extra schotel op dak zetten  mvh

SmartSelect_20231002_143956_Chrome.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste bannadda

 

Wat betreft de afstanden tussen de lnb's (alle maten hart op hart):
De minste ruimte heb je tussen de Astra 19,2 en 23,5. Die moeten 53mm van elkaar staan op jou locatie op een BigBisat.
De afstand tussen de Astra 23,5 en Astra 28,35 moet 59mm zijn.
Je zou de lnb's dan als volgt af kunnen stellen.
De Astra 23,5-lnb precies op de juiste plaats.
Dan kun je de lnb van de Astra 28,35 daar precies tegenaan zetten (=59mm afstand).
De lnb voor de Astra 19,2 komt dan 6mm (59-53mm) verkeerd te staan. Dat geeft wel wat verlies maar kan de Astra 19,2 wel hebben want dat signaal is toch sterk genoeg.
De Afstand tussen de Astra 19,2 en de Hotbird is geen probleem want die is toch groot genoeg.

 

Tja en Unicable-lnb's zijn een beetje uit de mode geraakt. Eenvoudiger gaat het met wideband-lnb's.
Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje kan ik met wideband lnb s net zoveel als unicable ll lnb s heb hier een vu+ duo 4k staan met 2 fbc tuners en 1 vu+ uno 4k ik dacht dat je met unicable 32 zenders tegelijkertijd kon ontvangen of ik moet dat verkeerd gelezen hebben wat is dan beter om te hebben unicable ll of de wideband lnb op 23,5 28,2 19,2 en de 13 en wat er misschien nog meer op die schotel kan 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nu 3 x fbc tuners met 8 tuners per fbc tuner nu 24 tuners ter beschikking gebruik je ze allemaal tegelijkertijd wil toch opnieuw investeren in nieuwe lnbs of het nu wideband of unicable lnbs worden kost toch geld kun je beter iets meer uitgeven dan dat je later denkt van had ik nu toch maar dat andere gekocht  met fbc tuner kun je toch maar alleen met unicable alles virtuele tuners gebruiken  om verschillende zenders op verschillende satellieten te kunnen kijken  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...