Sprietje Geplaatst: 15 november 2023 Geplaatst: 15 november 2023 Tja, jij hebt bijzondere wensen, veel satellieten kunnen ontvangen en ook nog eens op heel veel plaatsen kunnen kijken. Dan moet je eerst de zaak eens goed bekijken voordat je wat gaat kopen. Maar ik begrijp dat je dus een oude Bisat hebt en een nieuwe BigBisat. Ja, dan kun je de lnb's verspreiden over de twee schotels waarvan de satellieten dicht bij elkaar staan, maar op de Bisat heb je niet zo heel veel mogelijkheden wat betreft combinaties van satellietkeuze. Heb je trouwens al eens gekeken wat die Jultec JPS1708-8T kost?
bannadda Geplaatst: 15 november 2023 Auteur Geplaatst: 15 november 2023 Had eerst die schotel gekocht dan gaan lnbs stuk dan ga je kijken wat er mogelijk is toch niet gedacht aan unicable of wideband lnbs Ja heb gekeken naar die Jultec JPS1708-8T die is aardig aan de prijs misschien 2 of 3 van deze kopen en aan elkaar koppelen https://www.hm-sat-shop.de/inverto-unicable-ii-idlu-uwt110-cuo1o-32p-5-32-multischalter-2x-wideband-lnbs/13558 of er moet een andere oplossing zijn wideband was beter toch als unicable als dan z n t90 het wel mee kan is die schotel net zo goed kwa ontvangst als die bigbisat
Sprietje Geplaatst: 15 november 2023 Geplaatst: 15 november 2023 (aangepast) Ja 2 van deze multiswitches koppelen dat kan maar 3 of 4 koppelen dat weet ik niet of dat kan. Ik zie het nergens als voorbeeld. Dus tot 4 wideband-lnb's is mogelijk met de genoemde Inverto multiswitch, zie: https://inverto.tv/multiswitch/306/programmable-and-cascadable-multiswitch-with-32-user-bands-4-universalwideband-satellite-inputs-and-1-terrestrial-input-acdc-power-adapter-and-power-inserter-included Deze multiswitches moeten wel geprogrammeerd worden met dit apparaat: https://inverto.tv/accessories/329/unicable-ii-programmer 15 november 2023 aangepast door Sprietje
bannadda Geplaatst: 15 november 2023 Auteur Geplaatst: 15 november 2023 Bedankt voor de informatie programeren moeten ze maar in de winkel doen unicable lnbs moeten ook geprogrammeerd worden wideband lnbs ook de unicable multiswich wat is dan verstandiger om te gebruiken wideband lnbs met een unicable multiswich of alleen unicable 2 lnbs
Sprietje Geplaatst: 16 november 2023 Geplaatst: 16 november 2023 Beste bannadda Het punt met Unicable is dat je maar tot maximaal 4 verschillende satellieten kunt gaan, met Jultec tot 8 maar die is voor een particulier erg aan de prijs. Het aantal aansluitingen is met het Unicable systeem niet het probleem. Je hebt 3 stuks VU Uno of Duo 4k. Die hebben 8 virtuele tuners maar op elke VU kun je maar 2 coaxkabels aansluiten. Je hebt in totaal dus maar 6 aansluitingen nodig. Op die Jultec JPS1708-8T, heb je 64 aansluitingen. Wat het aantal aansluitingen betreft dus een enorme overkill. Ik weet niet wat je allemaal wilt bekijken en opnemen. Gaat het dan om hoofdzakelijk buitenlandse zenders of wil je ook veel opnemen van Canal Digitaal? Ga je dan in elke ontvanger ook een smartcard plaatsen? Dan heb je dus 3 kaarten nodig maar bedenk ook dat je dus in één ontvanger geen 8 gecodeerde zenders kunt opnemen, dat kan tot maximaal 3 zenders omdat je niet meer dan 3 EMM's gelijkertijd kunt gebruiken. Dat aantal van 3 laat ik overigens liever aan de experts over.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen