woutje2 Geplaatst: 24 oktober 2023 Geplaatst: 24 oktober 2023 Kijk gewoon welke sim er in de ontvanger zit,zie je vanzelf of het een clone is. En zoek dan welke 2nd stage loader erbij hoort. Die kan je serieel flashen met dreamup en de box draaid weer. woutje
Tonskidutch Geplaatst: 24 oktober 2023 Geplaatst: 24 oktober 2023 we hebben allemaal (als oude sat rotten) met die fameuze DM7000 onze intrede gedaan in bijna alles zelf kunnen bepalen. ik kocht hem als cadeau voor m'n eigen verjaardag nadat de Force Dmaster bepaalde idents qua lengte niet meer aankon. ik zou die dm 7000 niemand meer kunnen aanbevelen. En zo zou ik nu een tweedehands dm 800 (se) niet kunnen aanbevelen. Omdat ik meer wil dan 15 jaar geleden. Maar dat is misschien luxe en misschien ook niet circulair. Kun je dat kreng van een receiver wel nog tot leven wekken is hergebruik of heropstanding, prima. Coles Corner Richard Hawley
TomDo Geplaatst: 25 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2023 Op 22-10-2023 om 14:26, theparasol zei: 1) Je hebt geen echte dreambox 800se maar een immitatie / clone / vervalsing / nepper. 2) Je hebt er software ingezet die alleen op een echte dreambox 800se werkt. Je zult dus op zoek moeten naar geschikte software die wel met jouw clone overweg kan. De dreamboxen hebben een beveiligingschip waardoor de software voor dreamboxen niet werkt met vervalsingen. Vandaar dat je nu die no ca found melding in het display hebt staan. Er zijn meer clonen dan originele boxen geproduceerd. En hoewel wij ze clonen noemen zijn daar weer enorm veel variaties van maar ze heten allemaal "dreambox 800se". Daar ga je een hele kluif aan hebben om daar een software image bij te gaan vinden waardoor hij weer gaat werken. Maar dan moet je toch echt je heil elders zoeken op het internet want de sat4all heeft in de huisregels staan dat we geen discussies mogen voeren over "illegale clone boxen en/of cardsharing zijn taboe." Succes verder! Parasol dank voor je reply......echter 1 ding is zeker....dit is GEEN Chinese clone 100% zeker..maar toch bedankt.
TomDo Geplaatst: 25 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2023 Op 24-10-2023 om 12:34, Tonskidutch zei: we hebben allemaal (als oude sat rotten) met die fameuze DM7000 onze intrede gedaan in bijna alles zelf kunnen bepalen. ik kocht hem als cadeau voor m'n eigen verjaardag nadat de Force Dmaster bepaalde idents qua lengte niet meer aankon. ik zou die dm 7000 niemand meer kunnen aanbevelen. En zo zou ik nu een tweedehands dm 800 (se) niet kunnen aanbevelen. Omdat ik meer wil dan 15 jaar geleden. Maar dat is misschien luxe en misschien ook niet circulair. Kun je dat kreng van een receiver wel nog tot leven wekken is hergebruik of heropstanding, prima. Tonski......ik moest even smilen toen ik jou reactie las...idd de DM7000 dat grijze ding daar begon het mee, van alles mee gedaan daarna mijn 800se..echter nu zal ik iets moeten wil ik met Enigma2 verder.....
TomDo Geplaatst: 25 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2023 (aangepast) Op 23-10-2023 om 05:22, Mimisiku zei: Werkt alleen nog via seriële communicatie… 1. DM800se (zwaar verouderd, traag en bar weinig geheugen) 2. Dream is failiet (dus geen officiële support) 3. Koop een nieuwe box Mimisiku.....ik ga denk jou advies maar opvolgen.....een "Zgemma H11S DVB-S2X UHD HEVC"... Amazon goed geprijst, dan nog even zien hoe ik alles er in krijg want dat is al een tijdje geeden dat ik dat gedaan heb....maar bedankt voor je reply.. 25 oktober 2023 aangepast door TomDo
TomDo Geplaatst: 25 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2023 (aangepast) Op 24-10-2023 om 09:09, Tonskidutch zei: ouders zijn nu eenmaal gezien hun leeftijd trager @TomDo Als er toch al sprake is van de zoektocht naar een vervanging dan kijk ook welke "merk boxen" jou favoriet image ondersteund. En misschien ook effe kijken of je zeker weet dat je bij DVB-S2x gaat blijven qua plugable tuner. Hoi Tonski....ik ga denk voor deze..."Zgemma H11S DVB-S2X UHD HEVC" - Enigma2 Open PLI Box maar dan met de nieuwe Pli 9 25 oktober 2023 aangepast door TomDo
smetje limb.BE Geplaatst: 28 oktober 2023 Geplaatst: 28 oktober 2023 met dreamup de bootloader er terug in zetten 2 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
TomDo Geplaatst: 1 november 2023 Auteur Geplaatst: 1 november 2023 Dankzij Smetje is dit probleem opgelost, box draaid weer met Pli 6.0.... Smetje bedankt voor je inzet.... Topic kan gesloten worden...... 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen