window Geplaatst: 23 oktober 2023 Geplaatst: 23 oktober 2023 Bij installeren van hdd in dreambox 920 uhd, krijg ik bij formateren steeds volgende foutmeling :” Bestandssysteem bevat onherstelbre fouten” Duidt dit op software ( in dreambox ) of hardware ( Barracuda schijf, 2T zelf ) probleem ? Bij verder testen kom ik ook steeds andere fout melding tegen: ” Create movie folder failed ”. Bij uitproberen van tot dan toe goed functionerende hdd 1 T ( in andere dream 920 ) functioneert deze ook niet meer, zoals behoort…Daar was ik voor gewaarchuwd, dus eigen fout…! Heeft iemand enig idee, hoe dit op te lossen ? Bij voorbaat dank.
Mojo Geplaatst: 23 oktober 2023 Geplaatst: 23 oktober 2023 De foutmelding heeft betrekking op de HDD 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
window Geplaatst: 23 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2023 @Mojo: Dank je. ” Unmount failed” is ook terugkomende melding…, waar ik niet verder mee kom…!
Mojo Geplaatst: 23 oktober 2023 Geplaatst: 23 oktober 2023 Schijf is defect dus die laat zich niet unmounten 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
window Geplaatst: 23 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2023 (aangepast) Dank alweer, Mojo. Tot die conclusie waren al meerdere mensen gekomen. Echter, dit is dan de tweede hdd met dit fenomeen. want ik heb er al eentje terug gestuurd naar betreffende duitse webshop, omdat die, bij uitzetten met aan/ af knopje knerpend geluid liet horen. Ik kreeg wel andere gestuurd, zogenaamd nieuw, maar wel zonder zegel, en zelfde snerpende geluid??? Ik ben in eerste instantie dom geweest, door bij abuis niet serie nummer te noteren, maar part no…. (Daarover heb ik nu contact met die satshop, die niet happig is op mijn klacht….) Mijn zoon heeft betreffende hdd geformateerd in windows, maar kwam beschadigde partities tegen. ??? Vriendelijke groet 23 oktober 2023 aangepast door window Kleine toevoeging
jeevanhoof Geplaatst: 23 oktober 2023 Geplaatst: 23 oktober 2023 Ik heb ook al voorgehad dat ik twee slechte HDD's had. De eerste slecht, deze zonder problemen omgeruild en die werkte ook niet. Terug naar de winkel waar ze hem toen getest hebben en inderdaad stuk was. Als hij in Windows ook problemen geeft mag je er wel zeker van zijn dat het aan de HDD ligt. 1 dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
window Geplaatst: 23 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2023 @jeevanhoof : Bedankt voor je reactie. Zo ziet het er bij mij ook uit. Is wel zo makkelijk, als je in de buurt van de winkel woont…! ik heb er nu 64 gb. usb stick in gestoken, en ik krijg de indruk, dat ik daarmee wel met timer kan instellen en opnemen, al gaat het naar de trashcan…🤔🤔 vr.gr.
jeevanhoof Geplaatst: 23 oktober 2023 Geplaatst: 23 oktober 2023 Ik heb de two en (moet) kan instellen waar de timer wordt opgeslagen, net zoals waar de opnames moeten komen. Ik schrijf ze naar een NAS, maar een tijdje terug kreeg ik de melding dat de opslagruimte vol was🤔 Bleek dat hij op de USB stick aan het opnemen was 1 dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
window Geplaatst: 24 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2023 @jeevanhoof: Alweer bedankt. Ook hier zie ik gelijkenissen, met wat mij gebeurt… Echter, ik dacht, dat opname naar usb ging, maar krijg nu de indruk, dat die naar de schijf van de dream zelf gaat… Ik concludeer dit, omdat met één 920, ( oudere dream ) de opnametijd hooguit 15 minuten is, en dan die melding komt, ” opslagruimte vol.” De nieuwere 920 nam echter zeker 60 minuten een programma op, en ook hier krijg ik idee, dat het niet naar interne hdd of usb stick gaat ?? Op een of andere manier krijg ik hdd of usb stick niet herkend, of geformateerd/ geinitialiseerd, in mijn beide dreams 920 uhd. Nog maar even doorgaan met testen.. - ”Trial and error ”, zoals de fransen dat zeggen, want mijn wetenschap schiet iets te kort bij deze materie. vr.gr.
Oplossing window Geplaatst: 25 oktober 2023 Auteur Oplossing Geplaatst: 25 oktober 2023 Probleem zat in verouderde, dus verkeerde, software. Van buitenaf onmogelijk, goed advies te geven…! Toch nog eens dank, aan leden, die mee gedacht hebben. Op dit topic kan slotje. Prettige dag verder….en vr.gr.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen