de vrije fries Geplaatst: 22 juni Auteur Geplaatst: 22 juni (aangepast) Astra 1P en 1Q werden voor het eerst besteld in 2021, waarbij 1Q pas in 2028 in gebruik zou moeten zijn, wat een idee geeft van de tijdschema's voor het vervangen van bestaande satellieten. De twee satellieten zullen de vier satellieten vervangen die zich momenteel in een baan om de aarde bevinden, wat aangeeft dat er in de toekomst minder satellieten nodig zullen zijn naarmate meer diensten online gaan en HD/SD-simulcasting eindigt. Nieuwe functies Terwijl de Astra 1P een klassieke breedstralende satelliet is met dekking in heel Europa en delen van Noord-Afrika, zal de Astra 1Q een satelliet in nieuwe stijl zijn die kan worden gebruikt voor meer dan alleen traditionele breedstralende satelliet-tv-diensten. Astra 1Q zal beide brede bundels bevatten om Astra 1P te dekken, maar het zal in een baan om de aarde kunnen worden aangepast, met spotbundels met hoge doorvoer waardoor tv-diensten uitzendingen alleen op specifieke delen van Europa kunnen concentreren. bron: https://rxtvinfo.com/2024/successful-launch-of-astra-1p-secures-future-of-pan-european-satellite-tv/ 22 juni aangepast door de vrije fries groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Mojo Geplaatst: 5 november Geplaatst: 5 november Op 21-6-2024 om 10:43, de vrije fries zei: Volgens de licentie die door de FCC is gepubliceerd, duurt het ongeveer 6 maanden om de positie te bereiken voor testen bij 9.5 ° W. De telemetriefrequenties zijn 10707.00, 10708.00 en 10709.00. Daar is de Astra 1P nu aanwezig. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
de vrije fries Geplaatst: 5 november Auteur Geplaatst: 5 november De eerste tests met ASTRA 1P zijn sinds vanochtend te zien op de volgende frequenties. Dit zijn niet-gemoduleerde draag golfen. 10.744 H 10.788 V 10.803 H 10.818 V 10.832 H 10.847 V 10.861 H 10.876 V 10.906 V 10.921 H 10.936 V Dit is de voormalige "ASTRA-1D Band" groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Mojo Geplaatst: 5 november Geplaatst: 5 november (aangepast) 17 minuten geleden, de vrije fries zei: De eerste tests met ASTRA 1P zijn sinds vanochtend te zien Weet je ook wanneer de satelliet op deze testpositie is aangekomen? 5 november aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
de vrije fries Geplaatst: 5 november Auteur Geplaatst: 5 november 9 minuten geleden, Mojo zei: Weet je ook wanneer de satelliet op deze testpositie is aangekomen? volgens berichten op een andere site was dit afgelopen zondagmiddag om 14:26:40 UTC ( zondag morgen was hij nog op 9,87° West) groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
de vrije fries Geplaatst: 13 december Auteur Geplaatst: 13 december (aangepast) de tests zijn afgesloten en de satelliet beweegt zich langzaam richting het oosten https://www.n2yo.com/?s=60086 de telemetriesignalen zijn uitgeschakeld op de frequenties 10707.00 LHCP, 10709.00 RHCP en weer ingeschakeld op de frequenties 10951.00 RHCP, 11449.00 LHCP, volgens Marcus_21 13 december aangepast door de vrije fries groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Mrbeam Geplaatst: donderdag om 11:31 Geplaatst: donderdag om 11:31 Astra 1p operationeel via 19.2E. https://www.ses.com/press-release/astra-1p-starts-delivering-content-across-europe Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Mojo Geplaatst: donderdag om 11:42 Geplaatst: donderdag om 11:42 8 minuten geleden, Mrbeam zei: Astra 1p operationeel via 19.2E. https://www.ses.com/press-release/astra-1p-starts-delivering-content-across-europe Volgens diverse tracking sites zou de satelliet nog onderweg zijn. Ben benieuwd naar het omschakelschema. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
de vrije fries Geplaatst: vrijdag om 01:31 Auteur Geplaatst: vrijdag om 01:31 ASTRA 1P vervangt verschillende oudere satellieten die zich op 19,2 graden oosterbreedte bevinden DE volgende satellieten wordt vervangen: ASTRA 1KR: gelanceerd in 2006 ASTRA 1L: gelanceerd in 2007 ASTRA 1M: gelanceerd in 2008 de ingebruikname van de ASTRA 1P is gepland voor begin 2025. bron: https://astra.de/astra-1p-der-neue-power-satellit 1 groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Codx Geplaatst: vrijdag om 10:21 Geplaatst: vrijdag om 10:21 Wat zou er gebeuren als Astra 1P ineens BOEM doet als die 3 volledige satellieten heeft vervangen. Ik denk dat je dan toch een probleem hebt gezien dit 1 van de meest belangrijke posities is voor SES. Astra 1N schijnt er ook nog te zijn maar die heeft maar een beperkt aantal transponders en loopt ook tegen het einde. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Mojo Geplaatst: vrijdag om 10:32 Geplaatst: vrijdag om 10:32 8 minuten geleden, Codx zei: Wat zou er gebeuren als Astra 1P ineens BOEM doet als die 3 volledige satellieten heeft vervangen. Ik denk dat je dan toch een probleem hebt gezien dit 1 van de meest belangrijke posities is voor SES. Astra 1N schijnt er ook nog te zijn maar die heeft maar een beperkt aantal transponders en loopt ook tegen het einde. Ik denk dat het oude grut daar nog wel even blijft rondhangen al dan niet in inclined orbit totdat ook de Astra 1Q op locatie is You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
OFDM Geplaatst: vrijdag om 12:17 Geplaatst: vrijdag om 12:17 1 uur geleden, Codx zei: Wat zou er gebeuren als Astra 1P ineens BOEM doet als die 3 volledige satellieten heeft vervangen. Ik denk dat je dan toch een probleem hebt gezien dit 1 van de meest belangrijke posities is voor SES. Astra 1N schijnt er ook nog te zijn maar die heeft maar een beperkt aantal transponders en loopt ook tegen het einde. Die gedachte had ik ook! Er is na het afserveren van de oude satellieten geen redundancy meer, zo lijkt het. En aangezien we nu weten dat een satelliet op slag total loss kan zijn is dit niet eens vergezocht.
Drs. IJzerbout Geplaatst: vrijdag om 18:18 Geplaatst: vrijdag om 18:18 Een satelliet heeft zelf ook veel redundancy aan boord. Dus uitvallen is eigenlijk uitgesloten. Natuurlijk weet ik dat ook een hele satelliet onverwacht kan uitvallen maar die kans is verwaarloosbaar klein. Astra zal zeker ook een back-up capaciteit plan klaar hebben voor het geval er een doomsday is gebeurd. Iedere klant krijgt dan een andere behandeling al naar gelang wat voor een contract ze zijn aangegaan. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
OFDM Geplaatst: vrijdag om 20:58 Geplaatst: vrijdag om 20:58 Sinds die twee Boeing satellieten binnen enkele jaren afstand beide Total loss zijn is uitvallen allesbehalve zeldzaam te noemen. Tenzij je het aan de fabrikant koppelt. Dan vertrouw ik wel op de merken waarmee SES Astra draait. Ze moeten wel tegen kleine brokstukjes met hoge snelheid kunnen want de hoeveelheid oud ijzer dat rondslingert begint aardig toe te nemen door de recent ontplofte satelliet. En ja ik denk ook wel dat er backup plannen zijn maar dat zal wel een uitdaging worden bij veel defecten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen