Andreasgrdx Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden YouTube ASTRA ROADSHOW DIGITAL 2024 Astra 1P (19.2° East) ANTENNA MAPPING TEST (FOOTPRINT) VIDEO 37':10"
Sprietje Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Mooi, Nederland dus 55dBw signaalsterkte, ook Zuid-Spanje 55dBw voor de camperaars die geen grote schotel hebben.
Sprietje Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Geweldig, die inormatie de ASTRA ROADSHOW DIGITAL 2024. De footprint van de Astra 1P zoals ze die berekend en ontworpen hebben, dus niet nog niet hoe ze hem nog getest hebben in de praktijk, vandaar ook de strepen over de footprint en de wazige kaart. Eigenlijk net te wazig om alles goed te zien. Ik heb de kaart nog net iets beter gekregen door de afbeelding in png te zetten en de afbeelding wat meer contrast te geven. Even dubbel klikken om een grotere en scherpere afbeelding te krijgen. 4 uren geleden aangepast door Sprietje
Emekli Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Helaas heb ik daar niks aan. In Alanya is het ook maar de vraag of het daar nog lukt, in deze stad wonen veel expats, NL-ers, Duitsers en UK-ers. Vooral zullen de Duitsers pisnijdig zijn. Hopelijk wordt het beter met de Astra 1Q, indien ja, dan ZDF zenders verplaatsen naar 1Q. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Sprietje Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) We hoorden in de presentatie dat de footprint van Astra zijn beperkingen kent wegens uitzendrechten. Hier wordt dan denk ik met name de oostelijke begrenzing bedoeld voor de Badr. Goed is te zien dat in Turkije in Alanja er nog wel signaal is (47dBw is ongeveer 75cm) en in Anamur dat maar 75km oostelijker ligt zelfs geen 44dBw meer (is ongeveer 90cm). De Astra 1Q krijgt een instelbare footprint zoals je in de presentatie kunt horen. Die footprint kunnen ze groter of kleiner maken terwijl de satelliet al in de ruimte hangt. Dat gaat net zo als ze dat met de KA-band doen. 4 uren geleden aangepast door Sprietje
Eduard07 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 12 minuten geleden, Emekli zei: Hopelijk wordt het beter met de Astra 1Q, indien ja, dan ZDF zenders verplaatsen naar 1Q. De tendens lijkt eerder dan footprints geconcentreerder worden in het dekkingsgebied, en (doordoor) steeds minder overspill geven. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Sprietje Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Bij de footprint van de Astra 1P is goed te zien dat er gebruik is gemaakt van de techniek dat de vorm van de footprint niet alleen wordt gemaakt door reliëf aan te brengen in de hulpreflector maar ook in de hoofdreflector wat voor het eerst is toegepast in de Astra 2F. Dat is ook goed te zien in de presentatie. De afbakeningen zijn zeer strak. Kijk maar een bij de hotspot van de Azoren en de oostgrens. De lijnen liggen heel dicht bij elkaar. Hier valt niet meer te sjoemelen door de footprint nog even iets te verleggen.
Emekli Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Waar vind ik deze footprint?. Bij voorbaat dank. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Emekli Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Sprietje, Dit heeft niets te maken met uitzendrechten tot nu worden ARD / ZDF en "die Dritten" zonder codering uitgezonden. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
OFDM Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 2 uren geleden, Emekli zei: Helaas heb ik daar niks aan. In Alanya is het ook maar de vraag of het daar nog lukt, in deze stad wonen veel expats, NL-ers, Duitsers en UK-ers. Vooral zullen de Duitsers pisnijdig zijn. Hopelijk wordt het beter met de Astra 1Q, indien ja, dan ZDF zenders verplaatsen naar 1Q. Het ziet er slecht uit als er niets meer veranderd. Dan resteert alleen de vraag met welke schotel diameter het wel werkt. Met een meetapparaat kun je vaststellen hoeveel dB er te weinig binnenkomt. Andere vraag is dan ook of het in 24 uur stabiel blijft. Verplaatsen naar 1Q lijkt een nog veel slechtere uitkomst. Dan mag ik blij zijn dat veel klanten aan de grens met Duitsland zitten.
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 54 minuten geleden, Emekli zei: Waar vind ik deze footprint?. Bij voorbaat dank. De footprint heb ik 3 uur geleden geplaatst.
OFDM Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 3 minuten geleden, Sprietje zei: De footprint heb ik 3 uur geleden geplaatst. Maar die video is niet actueel, het is de vraag of de huidige situatie definitief is.
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 48 minuten geleden, Emekli zei: Sprietje, Dit heeft niets te maken met uitzendrechten tot nu worden ARD / ZDF en "die Dritten" zonder codering uitgezonden. Je begrijpt het niet. Het heeft niets met uitzendrechten omtrent de content te maken maar met uitzendrechten omtrent welk gebied je de footprint mag uitzenden zodat je storing geeft omdat je met dezelfde frequenties uit zendt.
Sprietje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 2 minuten geleden, OFDM zei: Maar die video is niet actueel, het is de vraag of de huidige situatie definitief is. Dat schrijf ik toch, dit is de berekende footprint, niet de in de praktijk getoetste footprint, die volgt nog.
OFDM Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 7 minuten geleden, Sprietje zei: Dat schrijf ik toch, dit is de berekende footprint, niet de in de praktijk getoetste footprint, die volgt nog. Uiteraard verandert een plaatje niets aan de realiteit. Dat kan alleen als er nog een wonder (bijstelling) gebeurt. Dat er nog geen footprint is gepubliceerd houdt de deur daarvoor op een héél klein kiertje. Maar ik denk dat het wishful thinking is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen