Eduard07 Geplaatst: zondag om 13:28 Geplaatst: zondag om 13:28 1 uur terug, OFDM zei: Dan resteert alleen de vraag met welke schotel diameter het wel werkt. En of de gebruikte lnb de beste in zijn soort is qua gevoeligheid op de gewenste frequenties of dat er nog betere zijn. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
OFDM Geplaatst: zondag om 14:12 Geplaatst: zondag om 14:12 41 minuten geleden, Eduard07 zei: En of de gebruikte lnb de beste in zijn soort is qua gevoeligheid op de gewenste frequenties of dat er nog betere zijn. Ja, als het op de laatste dB aankomt wordt alles belangrijk. Daarom zou het mooi zijn als gemeten kan worden hoeveel dB er tekort is. Of iemand in de omgeving om te vergelijken?
Drs. IJzerbout Geplaatst: zondag om 15:13 Geplaatst: zondag om 15:13 1 uur terug, OFDM zei: hoeveel dB er tekort is Je kunt beter schrijven: hoeveel cm de schotel te klein is. 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
OFDM Geplaatst: zondag om 16:03 Geplaatst: zondag om 16:03 48 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Je kunt beter schrijven: hoeveel cm de schotel te klein is. Dat volgt uit de omrekening na het meten toch? Dat is inderdaad het benodigde antwoord.
Sprietje Geplaatst: zondag om 18:25 Geplaatst: zondag om 18:25 Ik zie iets vreemds aan de footprint. Zou het niet de bedoeling zijn geweest dat spot (S) boven Cyprus (C) had moeten liggen. De footprint verdraaien of verplaatsen gaat volgens mij niet lukken omdat er op andere plaatsen dan het een en ander mis gaat. 1
Zilverhippie Geplaatst: zondag om 19:05 Geplaatst: zondag om 19:05 Zou men echt de bedoeling gehad hebben om met zo'n klein vlekje op Cyprus te proberen mikken? Hadden ze Cyprus willen bedekken, dan zou ik eerder zo'n uitloper als voor de Canarische eilanden hebben verwacht.
Moderator ceesv Geplaatst: zondag om 19:09 Moderator Geplaatst: zondag om 19:09 Ik denk dat er iemand met de koffie gemorst heeft op die kaart. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
OFDM Geplaatst: zondag om 19:45 Geplaatst: zondag om 19:45 37 minuten geleden, Zilverhippie zei: Zou men echt de bedoeling gehad hebben om met zo'n klein vlekje op Cyprus te proberen mikken? Hadden ze Cyprus willen bedekken, dan zou ik eerder zo'n uitloper als voor de Canarische eilanden hebben verwacht. Je ziet links op de kaart vergelijkbare uitlopers maar die zijn nog net "verbonden" met blauw dus ietsje sterker signaal dan dat "signaal eiland". Komische discussie dit! 35 minuten geleden, ceesv zei: Ik denk dat er iemand met de koffie gemorst heeft op die kaart. Dat lijkt meer waarschijnlijk ja.
Sprietje Geplaatst: zondag om 20:04 Geplaatst: zondag om 20:04 Omdat de Canarische Eilanden zo westelijk liggen, worden deze heel schuin aangestraald waardoor je automatisch verbindingen tussen de aangestraalde gebieden krijgt. Cyprus ligt veel rechter onder de satelliet waardoor aangestraalde gebieden makkelijker los van elkaar komen. Je kunt deze twee gebieden niet met elkaar vergelijken. 1
Mojo Geplaatst: zondag om 21:00 Geplaatst: zondag om 21:00 1 uur geleden, ceesv zei: Ik denk dat er iemand met de koffie gemorst heeft op die kaart. Ik denk dat Sprietje's fantasie op hol slaat. 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) Een duidelijk verschil met de bestaande satellieten op de 19,2 positie is dat de Astra 1P veel verder naar het noorden straalt. Tot in het noordelijkste puntje van Scandinavie wordt 47dBw gehaald wat vanaf een 80cm-schotel al mogelijk is, de meeste bestaande 19,2-satellieten komen helemaal niet in het noorden van Scandinavie of halen daar met pijn en moeite 41dBw. Waar bijv. de Astra 3C oneindig veel nutteloze energie de Atlantische Oceaan in dumpt tot in Groenland toe, wordt bij de Astra 1P het uitzendgebied strak afgebakend om signaalverspilling te voorkomen. Zowel aan de oost- als de westkant lopen de signaalsterktelijnen heel dicht langs elkaar, iets wat alleen bereikt kan worden door de techniek toe te passen van reliëf aanbrengen op de hulpreflector als de hoofdreflector. 12 uren geleden aangepast door Sprietje
Mojo Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 7 uren geleden, Sprietje zei: iets wat alleen bereikt kan worden door de techniek toe te passen van reliëf aanbrengen op de hulpreflector als de hoofdreflector. Dat is niet nieuw maar de ontwikkelingen zijn verbeterd. Ik ben benieuwd welke verrassingen de Astra 1P nog meer heeft You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
OFDM Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Er zijn weer transponders overgezet waaronder ARD HD van 11494 MHz. Die was 1 dag slechter in verband met een tijdelijke andere uplink maar nu is de signaal kwaliteit gelijk aan ZDF, dat is een mooi resultaat! Ik durf het bijna niet te vragen maar is er nog beeld in Anamur-Mersin? 2 uren geleden aangepast door OFDM
de vrije fries Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Tussen 3:15 en 4:00 UTC werden de transponders 19,21,25 en 39 overgezet naar de Astra 1P. Txp-19 11494 H 1N --> 1P Txp-21 11523 H 1L --> 1P Txp-25 11582 H 1N --> 1P Txp-39 11053 H 1L --> 1P groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Emekli Geplaatst: 53 minuten geleden Geplaatst: 53 minuten geleden OFDM, Ik heb mijn zenderlijst nog niet helemaal uitgekamd maar Das Erste HD, arte HD, SWR Baden Würtemerg HD en SWR Rheinland Pfalz HD liggen er uit. Wel bedankt S.E.S., stelletje klojo's!. Ik ben nu van plan om illegaal te gaan kijken met een IP box. Hier in Turkije doen ze daar niet moeilijk over. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen