Codx Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 15 minuten geleden, Sprietje zei: Nogmaals, het gaat niet om uitzendrechten van het programma maar om geen rechten om in dat gebied de transponderfrequenties te gebruiken. Dat heten geen "rechten", dat woord heb jij er zelf aan gehangen. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Emekli Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Ik heb een 150 cm. schotel met Invacom LNB en Invacom feedhorn, dus daar ligt het niet aan. Eventueel een nog grotere schotel kan ik niet plaatsen want nog vier andere schotels en warm water vaten. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Mojo Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 2 minuten geleden, Codx zei: Dat heten geen "rechten", dat woord heb jij er zelf aan gehangen. Hij weet helemaal niets. SES mag gewoon uitzenden vanaf 19.2 oost in de gehele KU frequentieband. Het uitzendgebied doet er niet toe. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
OFDM Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 1 minuut geleden, Mojo zei: Hij weet helemaal niets. SES mag gewoon uitzenden vanaf 19.2 oost in de gehele KU frequentieband. Het uitzendgebied doet er niet toe. Uitzendgebied heb je met landzenders volgens mij. Bij satelliet komt het op de graden afstand tot de volgende satelliet aan in relatie tot de schotel diameter.
OFDM Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 9 minuten geleden, Emekli zei: Ik heb een 150 cm. schotel met Invacom LNB en Invacom feedhorn, dus daar ligt het niet aan. Eventueel een nog grotere schotel kan ik niet plaatsen want nog vier andere schotels en warm water vaten. Ik zou bij 150 cm ook niet snel aan een grotere denken hoewel er ooit Engelsen waren op de Canarische eilanden met 3 meter? Dan zou je die andere schotels moeten combineren, zijn die op Turksat uitgericht? Maar je weet wel zeker dat er geen dB meer in zit met uit- na richten?
Emekli Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden 6 minuten geleden, OFDM zei: Maar je weet wel zeker dat er geen dB meer in zit met uit- na richten? Ik heb ongeveer een maand geleden alles nog na gezien en alles is ok. Dan zou je die andere schotels moeten combineren, zijn die op Turksat uitgericht? Ik heb 150cm. schotel met Astra 1 en Astra 3. Verder 120cm. Hotbird met Eurobird. en Turksat 90 cm. Een 120 cm. schotel ligt op zijn rug en was voor de Nilesat. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
OFDM Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Daar zie ik geen combinatie opties met een grotere schotel. Teveel Aufwand sowieso.
Frans B Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden een grotere schotel dan 150cm kan misschien helpen. Maar het gaat om een paar dB's versterking. Als er daarna weer een verandering aan de satellieten plaats vindt, is de grotere schotel misschien wel weggegooit geld. Hier op kreta a genoeg meegemaakt, zoals recent met de astra 3B --> 3C, waardoor opeens de 80cm schotel net te klein is. 1 System Administrator (niet van deze site)
OFDM Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 10 minuten geleden, Frans B zei: een grotere schotel dan 150cm kan misschien helpen. Maar het gaat om een paar dB's versterking. Als er daarna weer een verandering aan de satellieten plaats vindt, is de grotere schotel misschien wel weggegooid geld. Hier op Kreta al genoeg meegemaakt, zoals recent met de astra 3B --> 3C, waardoor opeens de 80cm schotel net te klein is. Living on the edge... Internet is gewoon een goedkopere oplossing. Een grotere schotel is alleen een optie als uit berekening volgt dat dit genoeg oplevert. Als gok durf ik wel te zeggen dat 1,8 meter niet genoeg winst oplevert. Dan is het op zijn best nog randje werk.
Mojo Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden 1 uur geleden, OFDM zei: Uitzendgebied heb je met landzenders volgens mij. Bij satelliet komt het op de graden afstand tot de volgende satelliet aan in relatie tot de schotel diameter. Volgens mij niet. Kijk alleen maar eens naar de situatie op 30.5 en 31 oost. Het heeft natuurlijk totaal geen zin om op dezelfde frequentie/polarisatie te gaan zitten als de (dicht) naburige sat want dan stoor je elkaar. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
OFDM Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden (aangepast) 8 minuten geleden, Mojo zei: Volgens mij niet. Kijk alleen maar eens naar de situatie op 30.5 en 31 oost. Het heeft natuurlijk totaal geen zin om op dezelfde frequentie/polarisatie te gaan zitten als de (dicht) naburige sat want dan stoor je elkaar. Klopt toch? Dat is te dicht bij elkaar dus niet te scheiden. Ik denk zelf aan Azerspace 45 en 46 graden oost die ondanks 1 graad verschil nog geen samenvallende frequenties (kunnen) gebruiken. Als de satelliet alleen zakelijk wordt gebruikt met ontvangst 3 meter oid dan kan de afstand duidelijk kleiner dan bij 60 cm. 10 uren geleden aangepast door OFDM
Sprietje Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 3 uren geleden, Codx zei: Dat heten geen "rechten", dat woord heb jij er zelf aan gehangen. Dan heb jij de presentatie over de Astra 1P niet gevolgd. Daar wordt wel degelijk gesproken over in welke gebieden ze de frequenties wel en niet mogen gebruiken. Luister maar eens vanaf 27:50 min.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) Ik geloof eerder dat de presentator zich zeer ongelukkig uitgedrukt heeft. Je kunt een bepaald gebied niet onderdrukken met betrekking tot een frequentie gebied. Je kunt je ka/ku/c payload niet afschakelen voor een bepaald land. Dat zou dan zo zijn dat ze wel in Nederland en België maar niet in Luxemburg mogen uitzenden. Met spotbeams gaat dit wel maar dat komt dan overeen met de belichtings footprint. 8 uren geleden aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Mojo Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei: Je kunt een bepaald gebied niet onderdrukken met betrekking tot een frequentie gebied. Het maakt ook geen bal uit. Je zend vanaf een vaste positie in een frequentieband op een bepaald gebied. Er zal vast ergens beschreven zijn hoe je ervoor moet zorgen dat je naburige satellieten niet stoort. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Heb je te maken met een naburige satelliet waar je de verkwensie niet van kan gebruiken dan zijn daar afspraken en coordinaties voor. Je kunt je uitzendverkwensies niet in een bepaald gebied onderdrukken. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen