de vrije fries Geplaatst: 30 oktober 2023 Geplaatst: 30 oktober 2023 Op 31 oktober 1953 werd er voor het eerst televisie uitgezonden in België. Tv-icoon Luc Appermont blikt als omroeper terug op zeven decennia televisie en legt een verband met het heden. 19:45 - 20:10 31 oktober 00:00 - 00:25 01 november ( herhaling) groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
sattv4iedereen Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Toen was er geen sprake van decoders, dure abonnementen en woekerprijzen voor doorgifte! Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Codx Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Dat niet maar een TV toestel aanschaffen zal ook niet goedkoop zijn geweest in die tijd. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
bellejt Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 toen had je kijk en luistergeld en onze eerste kleuren tv koste toen 55000 BFr terwijl het gemiddelde loon 20000 Bfr bedroeg.De antennes was ook nog eens 15000 Bfr met regelkastje en dan kon je de belgische,nederlandse ,franse en bij slecht weer de engelse zenders ontvangen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mojo Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 44 minuten geleden, sattv4iedereen zei: Toen was er geen sprake van decoders, dure abonnementen en woekerprijzen voor doorgifte! Toen schreef je poep nog met een lange oe 2 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Tonskidutch Geplaatst: 1 november 2023 Geplaatst: 1 november 2023 Ja ik vind dat het bericht van @de vrije fries wel wat meer inhoud verdient dan alleen maar gezever over de kosten van TV @sattv4iedereen Wij keken natuurlijk met regelmaat de Vlaams Belgische zenders en wat financieel haalbaar was kwam er dan uiteindelijk. Pas in late 70ties hadden we kleurenTV. Er is niet veel meer over gebleven van de lineaire TV uit België. Dus dat ze NOCH 70 jaar hebben kunnen uitzenden is wel een feestelijk feit. Elk land verdiend zijn eigen TV graf. Coles Corner Richard Hawley
Dreeke Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 Op 1-11-2023 om 12:51, Tonskidutch zei: Elk land verdiend zijn eigen TV graf. Over gezever gesproken... 😉 Groet, André
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 Op 1-11-2023 om 12:51, Tonskidutch zei: Elk land verdiend zijn eigen TV graf. Moet goed spul zijn geweest wat je gerookt hebt. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 Weet niet meer is al twee maanden geleden. 🙄 Coles Corner Richard Hawley
Drs. IJzerbout Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 Alles nu duidelijk. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sprietje Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 Ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren. De vader van een vriendje van me werkte bij de ontwikkeling van de tv's bij Philips in Eindhoven. Hadden een giga groot huis en natuurlijk een tv van Philips te leen om uit te proberen om fouten er uit te halen. Een bakbeest van formaat. En elke woensdagmiddag als er kinderuitzendingen waren zaten we met zeker 20 kinderen in de woonkamer op de grond naar de tv te kijken. Toen ik 16 jaar was ben ik tv-antennes gaan plaatsen. Het was nog in het tijdperk van de bandkabel maar ik was een van de eersten die coaxkabel gebruikte met aanpassingstrafo's. Het tweede net bestond toen nog niet. Alleen kanaal 4 antenne op Lopik. 1
astro iris Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 En wij hadden BRT op kan 2 met 625 lijnen en Rijsel op kan 12 met 890 lijnen. Als we veranderden van kanaal moest je steeds de eerst draaiknop schakelen van 2 naar 12 en erachter de knop van 625 naar 890 lijnen. De Belgische overheid had de constructeurs verplicht met twee lijnen te werken, omdat de Vlamingen naar Nederland ook wilden kijken en de Walen naar de Franse tv.
Mojo Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 2 minuten geleden, astro iris zei: En wij hadden BRT op kan 2 met 625 lijnen en Rijsel op kan 12 met 890 lijnen. Als we veranderden van kanaal moest je steeds de eerst draaiknop schakelen van 2 naar 12 en erachter de knop van 625 naar 890 lijnen. De Belgische overheid had de constructeurs verplicht met twee lijnen te werken, omdat de Vlamingen naar Nederland ook wilden kijken en de Walen naar de Franse tv. Was dat toen ook PAL en NTSC? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 10 november 2023 Moderator Geplaatst: 10 november 2023 Europa gebruikte pal, maar dat was pas toen er kleurentv op de markt kwam. De Fransen gebruikten voor kleurentv secam. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
astro iris Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 18 minuten geleden, Mojo zei: Was dat toen ook PAL en NTSC? Hierbij wat uitleg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen