MrDish Geplaatst: 5 november 2023 Geplaatst: 5 november 2023 Hallo leden, is het mogelijk om een Tv kaart (TBS of een Prof7300) buiten de Pc kast te monteren , bijv ; op een externe moederboard (ik noem maar ff wat),en dan via een Usb-kabel aan te sluiten op de werkelijke Pc. Het zelfde idee als een Docking station (Lenovo) Mvg
Zilverhippie Geplaatst: 5 november 2023 Geplaatst: 5 november 2023 Dat gaat wel, maar is behoorlijk duur. Zoek eens op external pci expansion of external pci enclosure.
MrDish Geplaatst: 5 november 2023 Auteur Geplaatst: 5 november 2023 8 minuten geleden, Zilverhippie zei: Dat gaat wel, maar is behoorlijk duur. Zoek eens op external pci expansion of external pci enclosure. wat bedoel of versta je onder duur. heb in de tussen tijd met dat Pc probleem een Laptop Lenovo en daar wil ik de Tv kaarten mee gebruiken.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 november 2023 Moderator Geplaatst: 5 november 2023 Tussen de 40 en 140 euro voor een external pci enclosure naar usb 3. Het is maar de vraag wat je ervoor over hebt. Ervaring ermee heb ik niet, of het probleemloos werkt zal je zelf mogen ervaren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Zilverhippie Geplaatst: 5 november 2023 Geplaatst: 5 november 2023 Het is ook niet zomaar plug&play. Ik denk dat je op een hardware-forum of op op het TBS-forum misschien eerder een op maat gemaakte oplossing zal vinden.
Tonskidutch Geplaatst: 6 november 2023 Geplaatst: 6 november 2023 Qua Plug and Play .............. pray 😁 daar heeft @Zilverhippie gelijk => maatwerk Ik heb zelf al eens een PCI satelliet tuner kaart in m'n pC gezet, de welbekende TechniSat SkyStar DVB-S/S2 TV Karte PCI En uiteindelijk heel goed werkende gekregen onder Linux OpenSuse, zelfs met homeshare. Welke pC @drdish heeft is een punt en welk OS daarop loopt is het belangrijkste punt. Coles Corner Richard Hawley
MrDish Geplaatst: 6 november 2023 Auteur Geplaatst: 6 november 2023 Op 6-11-2023 om 10:45, Tonskidutch zei: Qua Plug and Play .............. pray 😁 daar heeft @Zilverhippie gelijk => maatwerk Ik heb zelf al eens een PCI satelliet tuner kaart in m'n pC gezet, de welbekende TechniSat SkyStar DVB-S/S2 TV Karte PCI En uiteindelijk heel goed werkende gekregen onder Linux OpenSuse, zelfs met homeshare. Welke pC @drdish heeft is een punt en welk OS daarop loopt is het belangrijkste punt. Welke Pc heb ik verteld ; Lenovo Thinkpad met extra docking. gewoon Windows 10 of 11
Tonskidutch Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 Op 5-11-2023 om 18:41, MrDish zei: Het zelfde idee als een Docking station (Lenovo) is niet helemaal duidelijk geweest voor mij , sorry Coles Corner Richard Hawley
Codx Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 Waarom weer zo moeilijk doen, je hebt gewoon externe tuner boxjes, die kun je middels USB aansluiten. https://www.tbsdtv.com/products/tbs-dvb-s2-tv-turner-usb.html SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
MrDish Geplaatst: 10 november 2023 Auteur Geplaatst: 10 november 2023 27 minuten geleden, Codx zei: Waarom weer zo moeilijk doen, je hebt gewoon externe tuner boxjes, die kun je middels USB aansluiten. https://www.tbsdtv.com/products/tbs-dvb-s2-tv-turner-usb.html Moeilijk ,is helemaal niet moeilijk. Het is het proberen waard.
MrDish Geplaatst: 11 november 2023 Auteur Geplaatst: 11 november 2023 Heb hier een Windows Xp pc. Heb de Video kaart eruit gehaald ,en laat de moeder-board zitten. Als ik die moeder-board nu gebruik (als een soort van ) kaarten bank. Op het Internet lees je : verbind de 2 Pc`s met een Netwerk kabel. Oude Windows (Xp) aan mijn nieuwe Lenovo laptop. Ga naar Configuratie en dan ?! daarna wordt het voor mij ,............... Mvg
Tonskidutch Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 trigger woord Windows XP, als je persee in een netwerk een XP wilt aansluiten moet je het zelf maar weten. ook mbt de drivers voor XP zal die TBS TV-kaart een of meerdere problemen hebben Coles Corner Richard Hawley
MrDish Geplaatst: 11 november 2023 Auteur Geplaatst: 11 november 2023 4 minuten geleden, Tonskidutch zei: trigger woord Windows XP, als je persee in een netwerk een XP wilt aansluiten moet je het zelf maar weten. ook mbt de drivers voor XP zal die TBS TV-kaart een of meerdere problemen hebben Pardon. In die Pc hebben de kaarten altijd ingezeten ,en dat werkt (bij mij) feilloos. maar omdat Windows dat niet meer ondersteund is de moederboard nog wel goed,
Tonskidutch Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 Dan moet je eens kijken naar de eigen teksten die jij schrijft TV kaart Video kaart PCI Satelliet kaart zo ontstaan misverstanden die je voor de lol in je thread gebruikt. Coles Corner Richard Hawley
MrDish Geplaatst: 11 november 2023 Auteur Geplaatst: 11 november 2023 Laat ik het zo zeggen, de kast is bijna leeg ,op de voeding en het moeder-board na
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen