Ga naar inhoud


Astra 19 probleem


naxos

Aanbevolen berichten

 Mijn vriendin en haar buurvrouw delen beide een LNB met 2 aansluitingen, mijn vriendin heeft perfekt beeld, bij haar buurvrouw is niets meer, het signaal is weg. Ik heb reeds alle kabels vervangen, de kabel rechtstreeks op de LNB aangesloten, op de 2 aansluitingen, ( de buurvrouw heeft een splitter want ze kijkt ook canaal digitaal op Astra 23 ), maar niets. Dan reeds de derde sat ontvanger uitgeprobeerd, een SAB, en die zegt ook niks, enkel Astra 23.

Het vreemde is, als ik een Edison receiver aansluit, en enkel Astra 19 wil laden, gaat de sat receiver kompleet uit. Als ik de kabel dan weer ontkoppel is het beeld terug, na reboot. 

Bij het uitmeten van het signaal met een ordnaire sat meter hoor ik een zeer licht gefluit, en de meter gaat slechts 10 % omhoog. De voltage bedraagt 13.8 volt.

Iemand een idee wat er verkeerd kan zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoe kan je nu 2 verschillende sats ontvangen met 1 LNB tenzij het een duo is ?

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn 2 aparte LNB's, een staat naar 19,2 en een andere naar 23,5. De astra 19,2 heeft 2 aansluitingen, en daar zijn 2 verschillende receivers op aangesloten. Heeft een jaar of zo gewerkt, tot er plotseling geen beeld meer was. Het enige wat nog niet vervangen is is de LNB zelf, kan die kapot gaan van 2 verschillende receivers erop aan te sluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee, dat kan echt geen kwaad. Maar je had het ook nog over een switch waarmee de buurvrouw van de ene naar de andere schotel overschakelt. Wat is dat voor switch?

Buurvrouw heeft dus Astra 19 en 23, die gaan beiden op haar receiver, met deze disecq switch

 

 

Clipboard01.jpg

aangepast door naxos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een beeld, alles zeer normaal, en ik heb dit reeds 100 maal gedaan, doch nu heb ik geen oplossing tot hiertoe. Dus de achterste LNB staat op 19, en daar zijn 2 receivers op aangesloten, de voordere  is Astra 23 en daar is slecht 1 receiver op aangesloten.

Clipboard013.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, naxos zei:

Het zijn 2 aparte LNB's, een staat naar 19,2 en een andere naar 23,5. De astra 19,2 heeft 2 aansluitingen, en daar zijn 2 verschillende receivers op aangesloten. Heeft een jaar of zo gewerkt, tot er plotseling geen beeld meer was. Het enige wat nog niet vervangen is is de LNB zelf, kan die kapot gaan van 2 verschillende receivers erop aan te sluiten?

Draai op de lnb de kabels om, dat weet je of er een uitgang defect is.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag goed weer terug, na regen gisteren, en daardoor heb ik het probleem kunnen oplossen, denk ik toch. De DiSEqC switch was nat, en toen ontdekte ik dat er een lek in de bescherming was, en dat de Astra 19 uitgang helemaal aan het roesten en corrideren was. Dus alles in de zon laten drogen, kabel nieuw gestript en connector erop en dadelijk hadden we weer beeld. Op een laatste probleem na, ook de receiver, een canaaldigitaal M7, was helemaal uit zijn bedoening en start kompleet niet meer op. Dan heb ik de buurvrouw mijn oudere SAB geleend, ze wou hem overnemen maar ik heb gezegd wacht maar tot 1 Januari, want er zijn veranderingen met het kaartje op komst.

Blij dat het opgelost is, allen bedankt voor de tips, het was mischien iets doms en simpel maar dat moet ook kunnen lol....

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Frans B zei:

Die M7 decoder zal wel een defekte voeding hebben. Een 12V/2A adapter is voldoende.

Nee de display is nog aan, maar doet niets verder, ook geen beeld. Als je hem uit de stroom haalt en terug erin geen verandering, boot niet meer. Maar buurvrouw is zeer gelukkig met haar SAB nu. De M7 was zeker 10 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat de lnb's redelijk grote koppen hebben. Ik schat zelfs zoiets van 63mm. Dan moet het best een redelijk grote schotel zijn willen ze dicht genoeg tegen elkaar gezet kunnen worden. Ik zie dat de schotel niet in Nederland staat maar in een warm land. Daar is de ontvangsthoek groter dan in Nederland wat het gebruik van deze 2 grote lnb's mogelijk zou kunnen maken.

Hoe breed is de schotel zonder de rand mee te rekenen en waar staat deze? Dat mag je me ook via een persoonlijk bericht mededelen.

Als de koppen te ver van elkaar staat in verhouding tot de schotelmaat, dan hoeft er maar niets te gebeuren of 1 van de twee satellieten ontvang je niet meer (goed).

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

 

Hoe breed is de schotel zonder de rand mee te rekenen en waar staat deze?

Ik dacht dat de schotel diameter 1 meter was. En deze staat in Naxos, een Grieks eiland. Astra 19 ontvangt men hier zonder problemen, 90 % kwaliteit, Astra 23 was iets moeilijker uit te richten, maar heb ik nu ook 80 tot 85 % kwaliteit . Bij de volgende storing neem ik een foto bij de buurvrouw, hopelijk niet meer dit jaar, is niet gemakkelijk bij te komen.

 

Bijgevoegd een foto van mijn schotel, dus niet die van de buurvrouw, maar ik heb voor Astra 19 dezelfde opstelling, al is mijn schotel 120 cm, wat zeker meer dan genoeg is. Voor Hotbird heb ik dan de oude TV Vlaanderen schotel.

 

IMG_0859.jpg

aangepast door naxos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...