qmabir Geplaatst: 7 november 2023 Geplaatst: 7 november 2023 Goede middag, Zo zie je maar weer, ik dacht dat ik zo alles wel ben tegengekomen in de vele Sat jaren. Ontvanger wel gedateerd maar in prima conditie en werkt ook prima. openpli 8.3 en Hans settings draaibaar 45w en 60 o. Ik kwam hier een FTA lijst tegen en dacht erg fijn even erin schieten. Met dreamset even gedaan,geen opmerking in de log, echter bij de herstart blijft de ontvanger hangen en het rondje blijft draaien. Uiteindelijk openATV erop en opnieuw, echter ook deze software blijft hangen, Opnieuw geprobeerd met openpli 8.3 en dreambox edit, geen probleem, echter gaaf deze aan na het laden dat er een fout in mode 3 en mode 4 was,maar na de herstart die software matig was uitgevoerd blijft opnieuw de ontvanger hangen. Ik kan mij niet voorstellen dat er een fout zit in de settings lijst,ander had iemand dit dan wel gemeld. Ik weet niet hoe ik de receiver in de Debug modus kan krijgen, er zit op deze ontvanger geen Stand-by knop. Kortom het is geen enkel probleem om in de oude configuratie terug te gaan, maar ja eigenwijs ben ik dan toch maar en wil erg graag weten wat hier gebeurd. Graag een reactie van enig collega die een idee op opmerking heeft. BvD, groetjes Qmabir Receiver Formuler F1,Enigma2: Humax IR5400 Software Openpli 4.0. Draaibare schotel.
Tonskidutch Geplaatst: 7 november 2023 Geplaatst: 7 november 2023 Als vraag om het te kunnen beperken m.b.t. de problemen die je hebt, die FTA lijst, zat daar voor jou enigma2 als settings een satellite.xml bij of een andere xml betreffende de posities? Second Life Mungo Parker
Mojo Geplaatst: 7 november 2023 Geplaatst: 7 november 2023 (aangepast) 3 uren geleden, qmabir zei: Uiteindelijk openATV erop en opnieuw, ....... Wat opnieuw? 7 november 2023 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
qmabir Geplaatst: 7 november 2023 Auteur Geplaatst: 7 november 2023 Ja de satellite.xml zit daarbij in de setting, lijk mij ook belangrijk!, anders worden de Satellieten niet verwezen. In antwoord op Moja ook met open Atv had ik dezelfde ervaring! MvG Receiver Formuler F1,Enigma2: Humax IR5400 Software Openpli 4.0. Draaibare schotel.
Mojo Geplaatst: 7 november 2023 Geplaatst: 7 november 2023 3 minuten geleden, qmabir zei: In antwoord op Moja ook met open Atv had ik dezelfde ervaring! Maar toen je OpenATV er op had staan werkte het toen normaal en kwamen de problemen na installatie van de zenderlijst? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
qmabir Geplaatst: 7 november 2023 Auteur Geplaatst: 7 november 2023 ook open Atv met standaard zenderlijst van Hans werkte prima, na wissel zenderlijst FTA bleef ook deze software Hangen,evenals openpli. Hedenmiddag openpli geïnstalleerd met setting Hans draaibaar, en nu draait hij prima . De vraag blijf waarom de FTA settings van 23 april en ook de settings van 9 oktober die ik ook geprobeerd heb steeds tot het zefde resultaat leiden. in de VU+ Ik heb genoeg zendverpaketen gewisseld in alle jaren ook met allerlei ervaringen, echter dit heb ik nooit ervaren Receiver Formuler F1,Enigma2: Humax IR5400 Software Openpli 4.0. Draaibare schotel.
Mojo Geplaatst: 7 november 2023 Geplaatst: 7 november 2023 Dan gewoon deze lijsten niet meer gebruiken 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
qmabir Geplaatst: 7 november 2023 Auteur Geplaatst: 7 november 2023 ja dat kan,maar ik hoop het te begrijpen, groetjes Receiver Formuler F1,Enigma2: Humax IR5400 Software Openpli 4.0. Draaibare schotel.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 november 2023 Moderator Geplaatst: 7 november 2023 Soms zijn die zenderlijsten corrupt en kan je vreemde problemen verwachten. Of dat in dit geval ook speelt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
qmabir Geplaatst: 7 november 2023 Auteur Geplaatst: 7 november 2023 normaal krijg je melding uit dreamset of Dreamset edit ,maar dat was niet het geval. Waar ik naar op zoek was is uiteindelijk een FTA lijst voor draaibare schotel van 30 graden west tot 60 graden oost. Als iemand die weet waar ik die kan downloaden zou dat mij helpen. Allen bestaande bekende lijsten zijn inmiddels onderdeel van de bekende providers,hierbij werken een aantal kanalen niet of hebben de melding"geen ontvangst"" MvG Receiver Formuler F1,Enigma2: Humax IR5400 Software Openpli 4.0. Draaibare schotel.
Ber2020 Geplaatst: 7 november 2023 Geplaatst: 7 november 2023 23 april staat User - Bouquets (Radio) in had ik het zelfde probleem 9 oktober werkt goed dreamset maakt deze aan bij opslaan bij herladen staat User - Bouquets (Radio) aan het einde als lege list er bij gewoon eerst verwijderen voor dat je hem erin schiet
qmabir Geplaatst: 8 november 2023 Auteur Geplaatst: 8 november 2023 Als ik Ber2020 goed begrijp, zeg je dat je de lijst eerst moet inladen in dreamset, en dan opslaan? Hierna opnieuw inladen, en lijst Radio verwijderen,en dan erin schieten. Zal lijst eens beter na kijken. Met dank,tot later Receiver Formuler F1,Enigma2: Humax IR5400 Software Openpli 4.0. Draaibare schotel.
Tonskidutch Geplaatst: 8 november 2023 Geplaatst: 8 november 2023 zou zomaar kunnen als dat bedoeld werd is dat een bug van dreamset? heb dat met DreamboxEdit nog nooit ervaren op die manier, opslaan na editing moet je natuurlijk bij beiden niet vergeten. Second Life Mungo Parker
qmabir Geplaatst: 8 november 2023 Auteur Geplaatst: 8 november 2023 Bijzonder, In de zenderlijst zit naast het bestand nog een sub.bestand Radio. Als ik die open in dream edit kreeg ik de vermelding dat er geen XML verwijzing is toegevoegd. De vraag blijft waarom die is opgenomen als sub bestand? Dus heb ik hem verwijderd voordat ik die in Dreamset heb ingeladen. Daarna na inladen, inderdaad gedaan wat Ber2020 opmerkte door de laatste Radio lijst die leeg was te verwijderen. Hierna in de Vu+ ingeschoten, en zie daar ontvanger gewoon herstart en de zenders doen het prima. Met dank aan jullie opmerkingen. Receiver Formuler F1,Enigma2: Humax IR5400 Software Openpli 4.0. Draaibare schotel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen