Ga naar inhoud


Triax multicoax - preventie regenwater in mantel


kwetal

Aanbevolen berichten


Ik ben er niet 100% zeker van dat de vloeibare pakking gaat drogen als het "dik" wordt aangebracht. Vloeibare pakking wordt meestal gebruikt als afdichting tussen twee vlakke delen, waar een rubber o.i.d. pakking tussen hoort, die of niet meer beschikbaar is, of waar een van de delen teveel beschadigt is om nog afgedicht te kunnen worden door de normale pakking.

Met andere woorden, het is altijd dun als het gebruikt wordt, nooit dik. Dus ik weet niet of bij een laag van 5mm o.i.d., de "binnenste" 3mm wel uithard....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf er geen enkele garantie voor te geven dat als je aan het begin van de mantel de zaak wilt gaan afkitten, dit ook goed waterdicht is. Het gevolg kan zijn dat als het aansluitpunt binnen bij de multiswitch ook maar iets lager ligt dan de hoogte van de mantel buiten, regenwater naar binnen loopt. Als een opening maken in de mantelbuis moeilijk is, zorg dan dat er een onderbreking is van 1 centimeter in de mantelbuis is op het laagste punt van de kabel. Voor capillaire werking ben ik niet bang als de coaxkabels vanaf het laagste punt weer minimaal 5cm omhoog loopt.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wederom mijn dank voor de bijdragen. Langzamerhand word ik toch wel wat wijzer omtrent risico's en mogelijkheden. De multiswitch hangt tegen een dichte muur in een soort carport. Zeker een meter lager dan de LNB's. Afstand multiswitch en LNB's is 9 meter. Dichterbij kon echt niet. Anders zou ik 5W kwijtraken. Of de multiswitches onder de blote hemel moeten plaatsen. Alle individuele multikabels liggen in een ingegraven hoofdmantelbuis die ik bij de schotel zo kan ophangen dat daar redelijkerwijs geen water in kan komen.

 

Komende dagen ben ik nog druk met verhuizen. Goed functionerend internet is mijn eerste zorg. Daarna ga ik met de schotel verder. Ik denk dat ik de vloeibare pakking ga combineren met een opening op het diepste punt van de bocht.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, kwetal zei:

Ik denk dat ik de vloeibare pakking ga combineren met een opening op het diepste punt van de bocht.

Dan zou ik zelf dus niet de vloeibare pakking gebruiken, maar zuurvrije siliconen kit, of acrylaat kit. Die drogen namelijk vrijwel zeker volledig op.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch ik mag toch aannemen dat jij begrijpt dat er vele verschillende vormen van siliconen bestaan? Omdat ze beide gebaseerd zijn op siliconen wil niet zeggen dat ze beide hetzelfde werken. 

Denk maar eens aan het verschil met de kit en de implantaten voor vrouwen 😉. Een daarvan wordt hard, de andere zorgt ervoor dat iets anders hard kan worden 😁

  • Haha 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen oké dat er verschillen zijn is duidelijk. Grote Implantaten en kleine... 😁

 

Ik heb laatste week lekkage in de Lifthal gehad (dak was lek) en de dakdekkers kwamen met hetzelfde product als ik eerder vermeld heb.

Daarna zijn ze nog eens met een stuk dakleer gekomen en hebben die over de snelreparatie heen vastgebrand.

 

Overigens heb ik @kwetal de pdf ervan toegestuurd.

Een voordeel ervan is wel, dat die zogenaamde capilaire werking meehelpt voor de toepassing zoals kwetal met die kabels en tussenruimte voor waterdichting en waterafstotendheid.

 

Maar er zijn ook andere producten die dakdekkers gebruiken die volledig uitharden.

Dees was betaalbaar.

cheers

 

aangepast door Tonskidutch
blauwe aanvulling

Them From S-Express

S'express

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...