dutchandrew Geplaatst: 10 november 2023 Geplaatst: 10 november 2023 ‘Dit is de kwestie’ tweeluik: EO-presentator Tijs van den Brink onderzoekt de rol van journalistiek in coronatijd https://over.eo.nl/pers/dit-is-de-kwestie-tweeluik-eo-presentator-tijs-van-den-brink-onderzoekt-de-rol-van-journalistiek-in-coronatijd
Tonskidutch Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 De rol van de journalistiek is altijd al een heet hangijzer. Of we nu kijken naar de corona pandemie of dat we kijken naar overige nieuwswaardige kwesties. Het goede is wel dat men zich zelf als journalist ook eens in de spiegel ziet, als ze zelf al willen terugkijken. Hopelijk dat men er ook lering uit trekt. In onze samenleving worden fiction en werkelijkheid tegen elkaar uitgespeeld, daar het aandacht, macht en dus geld oplevert. Dat zie je in de journalistiek, bij influencers, bij BN'ners , bij politici, bij volgers en natuurlijk ook op de sociale media waar soms meer dan 1450 trackers middels de geaccepteerde cookies een opbrengst genereert door gebakken lucht aan te bieden en/of te volgen. Zelfs kunstmatig polemiek en meningen onder de mensen te brengen (via beleid en algoritmen) is reeds een bewezen feit dat men geld verdient aan elke klik. En journalisten, onderzoekers, geschiedkundigen of celebrities zijn nu ook eenmaal mens. Coles Corner Richard Hawley
bellejt Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 (aangepast) dan mag je nog zo een goede journalist zijn met kranten die gesponsord worden door politieke partijen blijft er weinig neutraal nieuws over.In Belgie genoeg gezien met covid en de zogenaamde experten en politici betaald door winstnemende industrie 11 november 2023 aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 DPG media , accepteer de cookies. Maar een man als Maurice de Hond heeft toch helemaal geen relevante positie in een wereld omvattende pandemie? Dat mag je als vraag stellen inzake de rol van de journalistiek. { en daarmee cancel ik hem als individu niet } Coles Corner Richard Hawley
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 Ohh help! Dit soort onderwerpen lees ik zelfs niet meer als ik op de plee zit. Dan kijk ik toch nog liever naar al die juice-kanalen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Con Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 1 uur terug, Drs. IJzerbout zei: Ohh help! Dit soort onderwerpen lees ik zelfs niet meer als ik op de plee zit. Hoe kan het dan dat je dit gelezen hebt? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 november 2023 Geplaatst: 11 november 2023 Ik zat ook niet op de plee toen ik het las. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen