MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Geplaatst: 4 december 2023 Mijn Pc maakt geen verbinding meer met de Kpnbox 12 merkte ik gister via een Ethernet kabel , ook al heeft die 4 connentie punten / poorten. Ook al Werk tegenwoordig veel met een Netgear Wireless USB Adapter , maar toch.Waar ligt dat aan.?! Mvg
Pionewbie Geplaatst: 4 december 2023 Geplaatst: 4 december 2023 Indien nog niet gedaan controleer dan eerst of alle stekkers van de netwerkkabel over goed inzitten. Probeer ook een andere LAN poort op KPN modem Controleer ook of de kabel niet beschadigd is.. Trek die Netgear Wireless USB Adapter er eens uit en probeer dan of er verbinding mogelijk is via netwerkkabel. Soms schakelt Windows niet goed tussen kabel en draadloos,
Con Geplaatst: 4 december 2023 Geplaatst: 4 december 2023 Ik heb ooit een eigengeknepen kabel op de Fritz aangesloten (90% van de kabels knijp ik zelf en test deze eerst) en die maakte geen goed contact met de Fritz. Een kant en klare kabel was de oplossing na uren zoeken. Moraal; sommige modems/routers kunnen kritisch zijn. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Auteur Geplaatst: 4 december 2023 36 minuten geleden, Pionewbie zei: Indien nog niet gedaan controleer dan eerst of alle stekkers van de netwerkkabel over goed inzitten. Probeer ook een andere LAN poort op KPN modem Controleer ook of de kabel niet beschadigd is.. Trek die Netgear Wireless USB Adapter er eens uit en probeer dan of er verbinding mogelijk is via netwerkkabel. Soms schakelt Windows niet goed tussen kabel en draadloos, Hallo Pionewbie , klopt helemaal over de Netgear.Heb de kabel erin gestopt en de Netgear er uit gehaald en door te checken in Netwerkcemtrum schakelde hij over naar Lan. Nu heb ik nog een punt van aandacht : heb op mijn Pc een Netwerk ,alleen daar lees ik bij ; geen Netwerktoegang : lanverbinding 3. klik ik daarop ,zie ik dat ; status van Media ; ingeschakeld ,maar bij IPv4 en Ipv6 : geen Netwerktoegang Wat moet ik daar instellen ? Ipv4 ?1 Mvg
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2023 Moderator Geplaatst: 4 december 2023 Daar mag je ipv 4 selecteren, maar of dat jouw probleem gaat oplossen? Of je netwerk kabel maat geen contact, of je computer netwerk kaart ziet niet het juiste netwerk. Begin eens met overal de spanning uit te schakelen en alles opnieuw te starten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Auteur Geplaatst: 4 december 2023 2 minuten geleden, ceesv zei: Daar mag je ipv 4 selecteren, maar of dat jouw probleem gaat oplossen? Of je netwerk kabel maat geen contact, of je computer netwerk kaart ziet niet het juiste netwerk. Begin eens met overal de spanning uit te schakelen en alles opnieuw te starten. Hoe bedoel je dat Ceesv
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2023 Moderator Geplaatst: 4 december 2023 Je thuisnetwerk zal zeker ipv 4 faciliteren, dus wanneer je gevraagd wordt welke ipv reeks je wilt gebruiken kan je voor ipv4 kiezen. Jouw computer krijgt geen verbinding met je modem, schakel daarom het modem even uit evenals je computer. Na opnieuw inschakelen heb je kans dat ze elkaar weer een hand geven. Of heb je iets veranderd waardoor het plotseling niet meer werkt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Auteur Geplaatst: 4 december 2023 14 minuten geleden, ceesv zei: Je thuisnetwerk zal zeker ipv 4 faciliteren, dus wanneer je gevraagd wordt welke ipv reeks je wilt gebruiken kan je voor ipv4 kiezen. Jouw computer krijgt geen verbinding met je modem, schakel daarom het modem even uit evenals je computer. Na opnieuw inschakelen heb je kans dat ze elkaar weer een hand geven. Of heb je iets veranderd waardoor het plotseling niet meer werkt? Nope ,niets veranderd maar daar viel mij iets op bij dat andere in het Netwerkcentrum
MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Auteur Geplaatst: 4 december 2023 1 ding snap ik niet ,er is of zit nu maar 1 kabel aangesloten op de Kpnbox 12 waar een Pc aanzit waar ik nu mee werk (Punt.) en toch zie ik nu nog steeds staan ; onbekend Netwerk ( Lan 3) terwijl er verders niks aangesloten is. 3 gele Poorten zijn vrij ,1 poort is bezet. Mvg
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2023 Moderator Geplaatst: 4 december 2023 23 minuten geleden, MrDish zei: en toch zie ik nu nog steeds staan ; onbekend Netwerk ( Lan 3) en waar zie je dat staan? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Auteur Geplaatst: 4 december 2023 Help me even. Ik zag dat staan in Netwerkcentrum ,maar nu ff wat anders. Ik dacht ,op aanraden van Ceesv ; schakel het is uit ,per groep. Oke groep 1 zeg maar waar de Pc op zit ; uitgeschakeld.. Weg geluid van Npo1 ,dat werkt.Maar nu ; hoe krijg ik het terug (krab ,krab krab) dan maar weer de Netgear er in ,want op kabel reageert hij niet. Héé verbinging ,maar toch zit het niet goed wat betreft de afbeelding in het Netwerkcentrum. Hoe kan dat ?
Moderator ceesv Geplaatst: 4 december 2023 Moderator Geplaatst: 4 december 2023 Sorry, ik kan er geen touw aan vast knopen, wat heeft het netwerk te maken met het geluid van Nederland 1. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Auteur Geplaatst: 4 december 2023 Omdat ik Tv kijk via de Pc Nu is er : droomhuis gezocht
Penthe Geplaatst: 4 december 2023 Geplaatst: 4 december 2023 1 uur terug, MrDish zei: Help me even. Ik zag dat staan in Netwerkcentrum ,maar nu ff wat anders. Ik dacht ,op aanraden van Ceesv ; schakel het is uit ,per groep. Oke groep 1 zeg maar waar de Pc op zit ; uitgeschakeld.. Weg geluid van Npo1 ,dat werkt.Maar nu ; hoe krijg ik het terug (krab ,krab krab) dan maar weer de Netgear er in ,want op kabel reageert hij niet. Héé verbinging ,maar toch zit het niet goed wat betreft de afbeelding in het Netwerkcentrum. Hoe kan dat ? ceesv bedoelde de pc uitzetten en de router uitzetten en daarna weer aan, en niet iets anders. Wat je nu gedaan hebt is mij een raadsel.
MrDish Geplaatst: 4 december 2023 Auteur Geplaatst: 4 december 2023 9 minuten geleden, Penthe zei: ceesv bedoelde de pc uitzetten en de router uitzetten en daarna weer aan, en niet iets anders. Wat je nu gedaan hebt is mij een raadsel. Voor mij een weet.!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen