Ga naar inhoud


Vanaf morgen 8 dec. in bijna heel Amsterdam maximaal 30 km/uur.


Aanbevolen berichten

  • Moderator
Geplaatst:
4 minuten geleden, moonchild zei:

Het recht van de autorijder op 60km/h is dan niet meer te handhaven, het is immers 2023.

In Nederland binnen de bebouwde kom is het 50 km/uur.

 

De weginrichting op de meeste wegen in Amsterdam is ingericht voor autoverkeer, fietsers en voetgangers hebben hun eigen rijbaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.


Geplaatst:
12 minuten geleden, ceesv zei:

fietsers en voetgangers hebben hun eigen rijbaan.

Hier ook maar toch gaan die wielrenners en bikers gewoon voor je neus op de weg rijden, en als je dan zegt dat er een fietspad is krijg je een vinger, zelfde met die elektrische steps die rijden ook gewoon waar ze het zelf willen. Dit gebeurd in Nederland ook.

Geplaatst:
20 minuten geleden, ceesv zei:

In Nederland binnen de bebouwde kom is het 50 km/uur.

 

De weginrichting op de meeste wegen in Amsterdam is ingericht voor autoverkeer, fietsers en voetgangers hebben hun eigen rijbaan.

60 wordt door de meeste autorijders als recht gezien.

 

In Adam ook op de rijbaan zal je verplicht alle scooters en speed pedelecs tegen komen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Geplaatst: (aangepast)

Wat al die milieustickers betreft, het is te gek voor woorden. Wil je overal kunnen rijden, dan heb je op een gegeven moment je halve voorruit vol zitten. Lijkt me niet erg bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.

Kunnen ze niet beter een Europese database met kentekens aanleggen i.p.v. al die stomme stickers?

 

 

aangepast door AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Geplaatst:
19 uren geleden, ceesv zei:

 

 

Duitsland, Frankrijk en Engeland hebben allemaal een eigen vignet voor achter de voorruit.

In België hebben steden als Antwerpen, Brussel en Gent hun eigen emissie zones, waar je je met aanmelden met je gegevens om geen bekeuring te krijgen.

 

Italië kent ook de nodige regels, het is een wirwar in Europa, terwijl Europa ervoor zou zorgen dat het allemaal eenvoudiger en uniform zou worden.

 

 

Als we heel de EEG hun gang laten gaan zit mijn hele voorruit vol met stickers.......dan heb ik nog een klein gaatje over om door te kijken......echt heel goed voor het milieu 😀.........maar voor de verkeersveiligheid🤔

Het zal me een zorg wezen maar ik houd me vanaf vandaag aan de snelheid in Amsterdam en rijd niet harder dan 25 km/h dan weet ik zeker dat ik geen bonnen thuis krijg.........en voorbij gereden wordt door al het andere verkeer🤣

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Geplaatst: (aangepast)
9 minuten geleden, AEO zei:

Kunnen ze niet beter een Europese database met kentekens aanleggen i.p.v. al die stomme stickers?

indien je weet dat per gereden kilometer de "zuivere verbranding" achteruit gaat is het niet gek dat men bij de APK keuring de uitlaatgassen moet meten!

Dus die meetgegevens moesten eigenlijk op de APK / TÜV sticker weergegeven zijn (of in een kleurcode) dan is die database ook onnodig.

en dat is een sticker met een grootte van een euro munt op je kenteken

 

aangepast door Tonskidutch

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

Geplaatst:
15 uren geleden, ceesv zei:

Met een Nederlands kenteken hoef je je niet aan te melden, tenzij je wagen niet voldoet aan de voorwaarden en je alleen toegang krijgt na betaling.

Geld doet de uitstoot verdwijnen!🙄

 

 

Precies dat

 

 


 

Geplaatst:
20 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Wat bedoel je met "werkt perfect"?

 

 

Kijk anders even naar de verkiezingsuitslagen? De enige plek in Nederland waar Terror Frans gewonnen heeft.

 

werkt perfect in de zin van,

weiniger verkeersongelukken en/of doden

weiniger geluidoverlast en uitstoot

weiniger files en/of lokale congestie op de wegen

 

+ als je denkt alles aan de verkiezingsuitslag vast te kunnen maken heb je nog nooit met een echte rechtse Amsterdammer gesproken over de overlast van het verkeer in de stad. Overigens rijdt de rechtse en de linkse kiezer per definitie volgens de voorschriften en regels.

  • Like 1

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

werkt perfect in de zin van,

weiniger verkeersongelukken en/of doden

 

Welnee. Nauwelijks aangetoond. Er wordt enorm gegoocheld met getallen om maar aannemelijk te maken dat het echt werkt. In die sommetjes wordt al geen rekening gehouden met alcohol of drugsrijders en die maken sowieso ongelukken. Maar er komen echt niet minder ongelukken. Misschien zijn ze wel iets minder ernstig. Probeer overigens niet na te vragen hoeveel ernstige ongelukken er waren in jouw stad/dorp want dan weten ze dat niet eens.

 

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

weiniger geluidoverlast en uitstoot

 

Ook niet. Laatst nog een artikel in het AD. Met 30km/uur loopt een motor minder goed / in een lagere versnelling dus meer uitstoot.

 

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

weiniger files en/of lokale congestie op de wegen

 

Dat moet je me eens uitleggen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

  • Moderator
Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

weiniger geluidoverlast en uitstoot

Er is onzekerheid over de impact van 30 km/h op de uitstoot van voertuigen en de resultaten van onderzoek hiernaar zijn inconsistent en soms tegenstrijdig. De gemiddelde concentraties NO2 en PM zullen hoogstwaarschijnlijk niet of nauwelijks veranderen. Een vaak verondersteld negatief effect van de lagere snelheid op luchtvervuiling is er niet.

 

https://www.waltherploosvanamstel.nl/amsterdam-gaat-naar-30-km-uur-is-dat-een-goed-plan/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
18 uren geleden, Psychosammie zei:

Dat moet je me eens uitleggen.

Psychi,

je moet wat minder naar Johan Derksen luisteren en jezelf wat meer in de wetenschap verdiepen. Waarom en hoe, denk je dat men uiteindelijk achter de sjoemelsoftware van dieselmotoren is gekomen. Door het al rijdende met de auto's te meten (in USA ontdekt) en hetzelfde heeft een team van duitse experts gedaan om aan te tonen dat die Europese norm inzake benzine verbruik en uitstoot kolder is. Die auto's volgens de Europese norm getest stonden enkel op een rollenbank. Dus kwam men nu, als wetenschappelijk onderzoek met de resultaten van een rijdende test met diverse auto merken en modellen, er achter dat dat niet klopt.

Daarbij kwam ook naar voren dat de moderne auto's met inspuiting, lambda sonde en boordcomputer zeer wel in staat is binnen de limieten te blijven mbt uitstoot en gewenste vermogen. Er wordt optimaal lucht en brandstof gemengd onder elke omstandigheden.

 

En zo is het gekomen... { Frater Venantius: Win Sonneveld }

 

Dat men uit de autolobby allerlei onwaarheden verteld om vooral maar te kunnen blijven karren met fossiele brandstof, maakt niet uit welke fossiele brandstof.

Maar wat wel uitmaakt is natuurlijk wat vergelijken we vette SUV's of de kleine middenklasser. https://auto-hermann.ch/klimabilanz-von-autos/

of https://www.carculator.psi.ch/start voor als je tijd hebt dan kun je het allemaal berekenen voor Diesel, Benzine, CNG of Elektrisch

 

En wat men niet moet vergeten is dat hoe vaker je moet accelereren (evident in de binnensteden met kruisingen) dat je uitstoot gerelateerd aan benzinegebruik en het gewicht van de auto in algemene zin toeneemt bij 50km/u vergeleken met 30km/u.

 

Ga maar een weekend rekenen en als het kan laat het AD maar eens dezelfde metingen uitvoeren voor ze weer als lobbykrant ontlarfd worden.

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

  • Moderator
Geplaatst:
3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

En wat men niet moet vergeten is dat hoe vaker je moet accelereren (evident in de binnensteden met kruisingen) dat je uitstoot gerelateerd aan benzinegebruik en het gewicht van de auto in algemene zin toeneemt bij 50km/u vergeleken met 30km/u.

Tja, onderzoeken tonen ook aan dat de uitstoot niet noemenswaardig toe of afneemt.

Sommige onderzoeken laten zelfs een negatief effect zien bij 30 km/uur t.o.v. 50 km/u.

 

De relatieve uitstoot bij 30 km mag dan wel afnemen, maar omdat je langer onderweg bent stoot je onder de streep toch een gelijke hoeveelheid uit.

 

Denk eens aan het aloude dilemma, wanneer je in de regen langzamer fietst, wordt je dan minder nat?

 

Gisteren berichteninwoners van Amsterdam dat de files voor stoplichten langer werden en dat het verkeer minder goed doorstroomt.

Dat effect is negatief voor de omgeving, dat kan je op de achterkant van het sigarendoosje uitrekenen.

 

En zolang ze in de centrale volop bomen stoken is de uitstoot van een elektrische wagen beduidend hoger als die van een cat. 6d diesel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je mag aannemen dat men ook de verkeerslichten programmatuur aangepast heeft op een flow van 30km/u hetgeen een gemiddelde snelheid van 23km/u betekend?

5 minuten geleden, ceesv zei:

Denk eens aan het aloude dilemma, wanneer je in de regen langzamer fietst, wordt je dan minder nat?

 

ja verrek zeg, de fietser wordt nat en de automobilist niet, raar hè? Totaal irrelevant.

The Crying Cowboys

Aaron Rux

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...