Psychosammie Geplaatst: 11 november 2002 Geplaatst: 11 november 2002 En dan niet letterlijk natuurlijk. Vast al een veel gestelde vraag maar kon het zo snel niet vinden. Ik heb gisteren m'n eerste SVCD gemaakt. Eerst met een ripper, toen DVD2AVI, vervolgens ChapterXtractor, en toen RMPGEnc en vervolgens met Nero op een CD-RW. Die MPG werd natuurlijk veel te groot voor 1 CD. Wat is nu de beste manier op een film in zeg 2 of 3 stukken te knippen zonder dat de kwaliteit daar onder te lijden heeft? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
chevrolet Geplaatst: 12 november 2002 Geplaatst: 12 november 2002 @Psychosammie, Het meest makkelijk is "avi-chop" hiermee kan je heel simpel je avi bestand in delen knippen. Is het allemaal al omgezet naar tempg dan kan je ook met TMPEGnc gewoon de boel opknippen, ik gebruik het programma niet maar weet dat het kan dus moet je even alle menus doorzoeken. Oh ja waarom ga je eerst van dvd naar avi? je kan met TMPEGnc gelijk je geripte dvd omzetten naar svcd, scheelt een hoop tijd en kwaliteitsverlies. suc6 v8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
Psychosammie Geplaatst: 12 november 2002 Auteur Geplaatst: 12 november 2002 Ik heb de beschreven route gevolgd zoals je die kan vinden op de site van EasyVCD. Verder had ik het probleem dat onder XP geen ASPI drivers zitten waardoor TMPEGnc je DVD-speler en brander helemaal niet wil herkennen. Dat heb ik inmiddels opgelost dus dat zou ik nu kunnen proberen. Heb gezien dat TMPEGnc kan knippen maar doe je dat dan zomaar ergens willekeurig in de film of juist op hoofdstukken? En wat gebeurt er dan met menu's? Die moeten dan toch ook weten op welke CD dat stukje film te vinden is? NB: DVD2AVI maakt geen AVI aan maar is een truuc die nodig is voor TMPEGnc. Heb niet helemaal begrepen waarom. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
chevrolet Geplaatst: 12 november 2002 Geplaatst: 12 november 2002 Ja het mooiste is natuurlijk om de boel op te knippen zodat je ook je menu's kan blijven gebruiken en ik vrees gewoon dat je door ervaring wijs moet worden. suc6 V8 "fortuna vitrea est" VU+ Duo
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen