Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier heeft de zon een aardig groot deel van de dag geschenen, ook al werd op het journaal gezegd dat het hier bewolkt zou zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• 4 weken later...
Geplaatst:

kreeg net een foto van mijn oom uit Groningen

sneeuwop22nov.thumb.jpg.1e2636055826ebb2fd7e4d2374e3e75d.jpg

volgens hem lag er nu al zo'n 15 cm sneeuw.

Hier in het oosten ligt bij ons hooguit 2 cm, maar van het weekend toch mijn wintersloffen maar eens onder de auto schroeven want midden volgende week zou de temperatuur ook al weer flink gaan zakken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:
4 minuten geleden, gerrit B zei:

van het weekend toch mijn wintersloffen maar eens onder de auto schroeven

Dat ga ik vandaag ook maar eens doen.

Volgende week een rit Naar Nederland.

Afgelopen nacht is de temperatuur hier onder het vriespunt gezakt, maar zondag wordt het hier nog weer bijna 20 graden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

zijn jullie allemaal te laat

Nee hoor niet te laat, gewoon met dit weer de weg dan niet op gaan als je niet de juiste banden onder de auto hebt zitten.

Maar gezien de vele problemen vandaag op de weg denken en er veel toch anders over.

• Like 1

Geplaatst:
29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als dat de algemene status is van de winterbanden, zijn jullie allemaal te laat en geen wonder van al die ongelukken en files.

Als ik op andere plekken lees hoeveel automobilisten elkaar aanpraten dat winterbanden juist de remweg verlengen en slippartijen juist veroorzaken, -hoewel de ANWB duidelijk uitlegt hoe nuttig die winterbanden zijn - snap ik weer hoe hardleers en/of eigengereid veel Nederlanders zijn. Of nog erger: hoeveel er makkelijk vallen voor complotverhalen over een vermeende nutteloosheid van winterbanden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Er gaat niets boven echte goede winterbanden in de winter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja klopt we hebben er al veel over gedebatteerd op sat4all.

Ik zal je zeggen uit eigen ervaring, dat ik nooit de weg op ging zonder perfecte winterbanden. Die had ik nog niet.

En ja warempel ik had de winterbanden nog geen twee dagen erop ( in Maastricht laten doen bij de bandenspeciaalzaak ) en dag drie begon het 's ochtends te sneeuwen. Dus ik zei nog tegen mijn vader ik ga nu rijden naar Amsterdam om al de ellende voor te zijn.

Terwijl iedereen kruis en dwars over de autoweg gleed rij ik met perfecte wegligging en remweg enkel gehinderd door andere automobilisten.

Dito diverse keren van Stuttgart naar Dresden, zelfs van baan wisselen ging perfect met deze banden ( sneeuw en ijs naast het spoor ) en achterwiel aandrijving met de beamer... 😁

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:
25 minuten geleden, Sprietje zei:

Om al dat geneuzel over wel of geen nut van winterbanden te vermijden, rij ik het hele jaar door op Michelin all weather banden.

Zo is dat, geen gezeik met wissels.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

idem hier met quatrac banden en de ongelukken gebeuren vooral door overmoedige chauffeurs die rijstijl niet aanpassen aan de omstandigheden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
4 uren geleden, Con zei:

Zo is dat, geen gezeik met wissels.

In de zomer minder goed dan goede zomerbanden met een hogere slijtage, minder grip en een hoger brandstof verbruik en in de winter minder goed dan goede winterbanden.

Dus ja je spaart er de wissel mee uit (15 min tot max. een half uur) en hebt geen extra stel velgen nodig.

Maar of het uitsparen van de wissel opweegt tegen de nadelen?

4 uren geleden, bellejt zei:

ongelukken gebeuren vooral door overmoedige chauffeurs die rijstijl niet aanpassen aan de omstandigheden.

Dat is zeker waar, maar ook door totaal onkundige chauffeurs die bij deze weersomstandigheden beter een dagje thuis hadden kunnen gaan werken.

Hou jezelf netjes afstand om voldoende remweg te hebben mocht het nodig zijn; duikt zo'n malloot er tussen "omdat er toch voldoende ruimte is"

Of er valt 1 sneeuwvlokje en dan gaat men 60 rijden op de snelweg.

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...