bellejt Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden dat geld mss voor mensen die veel km doen maar voor de doorsnee automobilist die minder dan 10000 km doet en amper sneeuw ziet hier is het een beetje overdue.Met je quatrac mag je ff naar de wintermarkten gaan in alle landen en doe je dan amper 1500 km in totaal. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Eduard07 Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) 37 minuten geleden, bellejt zei: d is het een beetje overdue. Je bedoelt waarschijnlijk "over the top"? "Overdue" zijn mogelijk de betalingen van je energie- of huurlasten...🧐 Gewoon Nederlands praten mag ook, hoor! We begrijpen je wel.😉 6 uren geleden aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
bellejt Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden is vlaams hé en daar zijn we fier op .Hier gebruikt men dat bij overdaad of teveel van het goede. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Eduard07 Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 30 minuten geleden, bellejt zei: is vlaams hé en daar zijn we fier op .Hier gebruikt men dat bij overdaad of teveel van het goede. Ja, dat heet "over the top" in het Engels. "overdue" betekent "over de datum". Gewoon standaard RP Engels! 😉 Soms denkt men wel dat iets goed Engels is, maar dat is het dan vervolgens niet. Geen Engelstalige die dan snapt wat er bedoeld wordt. (Net zo weinig als een Engelstalig persoon snapt wat Nederlanders verstaan onder een "occasion" (auto). Of onder dat Duitse verzinsel "das Handy" voor een mobieltje. Geen Engelstalige receptie die Duitsers snapt als ze over hun "Handy" beginnen.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
bellejt Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden gaan we er een taalkwestie van maken dan stopt het hier simpelweg.Ridicuul doen is ook verkeerd gespeld en als elkeen begrijpt wat er bedoelt wordt is het belangrijkste.Voor dat soort discussies moet men op een taalforum gaan.Over te top dus met banden die je eigenlijk niet gebruikt.Rest my case en end off discussion. 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 1 uur terug, bellejt zei: dat geld mss voor mensen die veel km doen maar voor de doorsnee automobilist die minder dan 10000 km doet en amper sneeuw ziet hier is het een beetje overdue.Met je quatrac mag je ff naar de wintermarkten gaan in alle landen en doe je dan amper 1500 km in totaal. Klopt helemaal en heb je de keus om met dit soort weer niet op pad te gaan dan zou ik me ook wel een keer bedenken want die velgen worden steeds groter en zwaarder. Onder mijn huidige auto zitten nu 18" velgen met 225 x 55 run flat banden en kan je vertellen dat het zware gevallen zijn en dat dus ook nog eens in een onhandige houding op de as van je auto tillen, met 1 voet tegen houden omdat hij er anders weer afvalt, draaien tot het wiel goed zit en de wielbouten er door passen en dan vast draaien. Heb je echter eenmaal de veiligheid ervaren dan ga je daar niet op besparen, dus hier liggen in de zomer minimaal 5 sets winterbanden en in de winter minimaal 5 sets zomerbanden en dat dus ook voor de boodschappenauto waar nog geen 7500km mee gereden wordt. Vandaag zou ik naar het westen gaan voor mijn werk maar om 5.00 uur zag ik al de 1e berichten met sneeuwval en problemen op de weg, dus heb alle afspraken afgezegd omdat mijn zomerbanden er nog onder zitten en ik zo dus niet met deze omstandigheden de weg op ga met verkeerde banden, maar ook omdat ik niet urenlang in de file wil gaan staan. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
bellejt Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden heb ook 18 inch velgen aluminium bij aankoop geleverd en superlicht en bij sneeuw ga ik ook enkel de baan op als het echt moet en dan dubbel voorzichtig.De kostprijs van de wagens swingt de pan uit tegenwoordig en enige dat hier nog zou binnenkomen is hybride espace want dan kan ik rustig overal heen rijden en in dorps of stadskernen ga ik dan gewoon elektrisch voor het milieu.Voor de koopuitstapjes naar lux is dat de beste oplossing.Spijtig dat in die hybrides overal nog een erger vervuilende benzine zit dan een diesel die veel minder uitstoot.De reden waarom ik de diesel versie kocht en omdat dat de enige mogelijkheid was met echt handgeschakelde versnellingen Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 7 minuten geleden, bellejt zei: heb ook 18 inch velgen aluminium bij aankoop geleverd en superlicht Misschien in vergelijk met stalen velgen maar die dingen wegen bijna 30 kg incl. band, dat noem ik toch niet superlicht. Morgen is het wel koud maar hopelijk droog en dan toch maar even de winterbanden van zolder halen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sprietje Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Laat iemand met het uitleggen hoe ik dat moet doen met zomer- en winterbanden als ik tussen Nederland en Spanje rij. Ik rij met zomerse omstandigheden van Nederland naar Spanje op zomerbanden. Ik rij onder (mogelijk) winterse omstandigheden van Spanje naar Nederland. Dan moet ik zeker eerst op zomerbanden naar Nederland rijden om dan mijn winterbanden op te halen en naar Spanje te brengen. Kan ik daar mijn winterbanden monteren en weer terug naar Nederland rijden. 1
gerrit B Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Je kunt ook je winterbanden meteen meenemen als je in de zomer naar Spanje rijdt 😉 Scheelt je toch mooi een ritje heen en weer. 😁 Maar je doet wel precies andersom dan wat de meesten doen, die gaan nl. de wintermaanden naar Spanje en brengen de zomer hier door met als voordeel dat je dan ook geen winterbanden nodig hebt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sprietje Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, gerrit B zei: Je kunt ook je winterbanden meteen meenemen als je in de zomer naar Spanje rijdt 😉 Scheelt je toch mooi een ritje heen en weer. 😁 Maar je doet wel precies andersom dan wat de meesten doen, die gaan nl. de wintermaanden naar Spanje en brengen de zomer hier door met als voordeel dat je dan ook geen winterbanden nodig hebt. Hè, als je in de wintermaanden naar Spanje rijdt, waarom zou je dan geen winterbanden nodig hebben? Ook heb ik tijdens de normale reis geen plek in de auto om ook nog 4 winterbanden mee te nemen. Maar iedereen lult maar wat, het beste is gewoon all weatherbanden te hebben. Dan ben je van alle problemen af. 3 uren geleden aangepast door Sprietje
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 22 minuten geleden, Sprietje zei: Maar iedereen lult maar wat, het beste is gewoon all weatherbanden te hebben. Dan ben je van alle problemen af. Die zouden dus NOOIT onder mijn wagen komen. Daarmee hou je jezelf voor de gek. Gewoon ignorant blijven. En niet luisteren. Ik heb ervaring genoeg om met zekerheid te kunnen zeggen dat die all weather rotzooi banden niet deugen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
gerrit B Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 34 minuten geleden, Sprietje zei: Hè, als je in de wintermaanden naar Spanje rijdt, waarom zou je dan geen winterbanden nodig hebben? Gewoon in het najaar Nederland ontvluchten zodra de temperaturen onder de 15 graden komt en in het voorjaar als alle viezigheid voorbij is terug komen 😉 Moet je in Spanje natuurlijk niet alsnog de sneeuw op gaan zoeken. Zou je altijd een jaar hebben zoals afgelopen jaar met veel regen ed. dan zou ik me nog iets voor kunnen stellen met all weather, maar naar een warm land rijden met all weather lijkt mij zonde van het vaak hogere verbruik en verhoogde slijtage. Hier 5 redenen om niet voor all seasons te gaan zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden https://www.autoweek.nl/wintertips/het-nut-van-winterbanden/ Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
minplus Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Vroeger waren ze puin, tegenwoordig doen die Michelins nauwelijks onder voor de beste zomer- en winterbanden. Toen wisselde ik jaren 2x per jaar, nu rij ik al jaren op 4-seizoenen en dat bevalt me prima. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen