Ga naar inhoud


Het 2024 weertopic.


ceesv

Aanbevolen berichten

Maar die bui is hier wel gevallen. Een fikse onweersbui.

 

Momenteel volledig bewolkt. Lijkt heel ander weer te worden dan gisteren. Toen was het zomers. Vandaag is de voorspelling een duidelijk lagere temperatuur en grotere regenkans. 

Die wisselvalligheid lijken we maar niet kwijt te raken. Geen dag zonder plu.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

32 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De eerste muggen binnen, platgeslagen en mijn bloed op de muur...

 

Muggenzifter.....😁 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.thumb.jpeg.29d5939a7c994936a525842de2b3613a.jpeg

Word toch niet echt vrolijk van de nabije toekomst. Hier in het noorden "nog geen mug tegengekomen"....🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ja ik denk dat ik eens een grote emmer heet water met groene zeep op mijn dakterras ga gooien want het water blijft onder de tegels staan, ideaal voor muggenlarven. 😔

Hier wel muggen gezien maar nog geen steekmuggen.

Heet water heeft geen zin, dan blijven ze ver weg en zeep betwijfel ik ook want hun reuk is goed. Maar zout werkt goed.

Ik heb een paar jaar geleden toen er een grote langdurige  plas op het zandpad vlakbij was met duizenden steekmuglarven en geen mogelijkheid voor een afvoer er een kilo zout ingemikt en even geroerd. De volgende dag was er geen beweging meer te zien. Het zijn zoet water beesten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, moonchild zei:

Het doel van zeep is volgens mij het breken van de oppervlaktespanning van het water zodat de larven zinken.

Klopt. Daarom mik(te) ik ook altijd een paar druppels afwasmiddel in de waterbak bij het vlooien van de katten zodat het water in hun tracheeën binnendrong en ze verzopen.

Wel neutrale zeep gebruiken want de reuk van steekmuggen is erg goed, beter dan die van ons.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een miezerdag tot een uur geleden ook al miezert het hier volgens de buienradar nog  steeds maar dat klopt voor geen meter.

Maar heerlijk voor de tuin, ook al heb ik dit liever 'snachts.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie momenteel voor de hele Benelux in de verste verte nog geen greintje zomer aankomen. Helaas.

Regen, regen, regen. Het droogt amper op. Bijna niet weg te pompen, zelfs niet in het noorden, waar we relatief gunstig zitten, bij de "uitgang".

https://www.rtvnoord.nl/verkeer/1174338/noorderzijlvest-zet-noodpompen-bij-damsterdiep-uit-waterstand-is-weer-normaal

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was weer eens raak vandaag met die zogenaamde "vreedzame studenten":

https://www.rtvnoord.nl/onderwijs/1174176/zo-verliepen-de-bezetting-en-ontruiming-van-het-rug-gebouw-en-het-opruimen-van-het-tentenkamp-update

 

Uiteraard werd de politie "excessief geweld" verweten, terwijl ze niks minder als de bal teruggekaatst kregen.

Benieuwd of Amnesty hier publiekelijk nog even een toneelstukje selectieve verontwaardiging aan vastknoopt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heerlijke luchtige, verfrissende 46°C vandaag. 

Tendens: stijgend! Wat wil een mens nog meer. 
Voldoende bier vanavond/vannacht voor het voetbal staat in de koelkast.

 

 

image.png

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...