Ga naar inhoud


DHL


formulerfs

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, formulerfs zei:

Weer maakt DHL er een puin hoop van met een paketje afleveren eerst woensdag nu word het vrijdag

Overal is tekort aan personeel en dan bezorgt dhl ook nog 's avonds.

Wees blij dat ze goedkoper zijn dan PostNL en die zijn geen haar beter.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hier klagen over DHL gaat je niet helpen.

Daarvoor moet je hier zijn:  https://www.dhlexpress.nl/nl/faq/contact/hoe-kan-ik-een-compliment-geven-een-klacht-indienen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, formulerfs zei:

nooit geen last met post nl

en zo goedkoop is DHL ook  niet

Voor een standaard pakket €1,50 verschil.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een bezorger van DHL. De idioot heeft het pakket aan het begin van de oprit geflikkerd aan de openbare weg en als afgeleverd doorgegeven. Gelukkig konden we het zelf ophalen voordat iemand anders het meenam. Hij is wel 5 euri misgelopen, iets wat we geven aan mensen die dingen netjes bij de deur afleveren, zeg maar net iets minder dan hun uurloon. Subsidie voor veel te laag betaalden en liever dat dan geld geven aan een goede doelen-club waarvan de directeur  4x of veel meer jouw salaris schraapt.
Vandaag kwam een meisje van PostNL netjes iets afleveren en ze zei stralend "wat vreselijk lief".  Iemand een fijn gevoel gegeven.

 

Dit was trouwens de 2e hork de afgelopen jaren, voor zover ik me herinner. De 1e zette het pakket iig nog 20 meter van de weg en buiten zicht. Geen idee of die van DHL was, maar ook met DHL verder eigenlijk goede ervaringen gehad.
Behalve deze keer. En de club blijkt aardig smakeloos te zijn.
Je kunt protest aantekenen bij DHL, probeerden we ook om de lul te laten weten dat hij dom is geweest, maar dan kom je met naam en adres op internet en dat doen we dus niet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Personeelsgebrek is bij alle bedrijven een probleem.

Het is dus maar net wie je treft.

Ik heb al jaren goede ervaringen met dhl, maar niet met postnl.

Zodra er een pakketje zoek is bij postnl, laat het bedrijf het afweten. Klantenservice draait een riedeltje af en zoek het verder maar uit.

DHL is mij tot nu toe klantvriendelijker voorgekomen.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd bij elke club een kwestie van welke persoon je aan de deur krijgt en die zijn bij mij bijna altijd super. Sommigen hebben zelfs moeite het biljet te accepteren tot ik aangeef dat ze te weinig betaald krijgen en ik hen graag iets geef.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Rare conclusie.

 

DHL is werkzaam in 220 landen en heeft 480.000 medewerkers.

Ze hebben 250 eigen vliegtuigen voor transport.

Op topdagen bezorgt DHL 2 miljoen pakjes per dag wereldwijd.

 

17 minuten geleden, formulerfs zei:

DHL is een duits bedrijf en dan weet je het wel''

 

Je hebt pech dat jouw pakje nu in New York ligt.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit een verzekerde verzending via DHL verzonden, was goed te volgen dat het in het distributiecentrum mis ging waardoor ik contact opgenomen heb, ik moest maar tot na het weekend wachten, maar ondanks diverse telefoontjes kwam het pakket met een ruime marge aan dagen na een week pas bij de ontvanger aan die het geweigerd heeft en ook niet getekend is. In het pakket zaten toegangskaarten voor een pretpark die voor een verjaardag bedoeld waren, gezien het contact met DHL verre van goed liep, heb ik er voor gezorgd dat er nieuwe toegangskaarten persoonlijk ter plekke geleverd werden. Een dag later kwam dus het pakketje bij de ontvanger en werd het geweigerd en een handtekening werd dus ook niet gezet. Het heeft minstens 2 weken geduurd voor deze retour kwamen en door mij geweigerd werden, dus ook geen handtekening. Ik heb als verzender een dikke klacht ingediend, was al eerder het geval, maar DHL wist er niet mee om te gaan. Er is een claim neergelegd, het heeft even geduurd, toen wilde ze ineens alles vergoeden mits ik bewijs kon leveren wat de gemaakte kosten waren, er werd steeds meer gevraagd terwijl ik allang zoiets had van, als bepaalde kosten vergoed waren ik daar al tevreden mee was. Toch bleef de omgekeerde wereld bij DHL doorgaan, heb toen gevraagd of ze ook mijn administratie kosten gingen betalen, pas toen hield het op en werden de kaarten die voor de zekerheid in een doos gedaan waren ter voorkoming dat het tussen de post verloren zou gaan met de extra kosten vergoed. De toegangskaarten hadden een einddatum, die was al overschreden, daardoor was er extra schade was ontstaan.

 

Bij DHL kan je een pakket verzekeren, laten tekenen, maar garantie dat het na een week binnen Nederland binnen is, dat is een heel ander verhaal ondanks dat ik als verzender als ook de ontvanger kon zien dat het mis ging en beide gebeld hadden, ze wilde het pas later behandelen.

 

DPD heeft bij mij iets voor de deur geplaatst en gaf aan het bij de buren schuin boven het te hebben afgegeven, zowel ik als die buren waren op dat moment niet thuis, staat er een pakket voor het grijpen voor mijn duur met een dure inhoud.

 

PostNL is wisselend, Xenos stuurt of stuurde geen pakketten meer via PostNL i.v.m. de gigantische problemen in Noord-Holland, of het was weg, of het kwam zwaar beschadigd aan. Ze hadden het over een eigen pakketbezorging ingezet te hebben, die kon ik live volgen waar deze zat en hoeveel pakketten nog voor ze bij mij zouden zijn afgeleverd zouden worden, was een uitstekende bezorging.

 

Ik heb door een vertraging een aangetekend, verzekerd en handtekening van mij nodig via PostNL niet kunnen aannemen i.v.m. dat ik in het ziekenhuis moest zijn, dat kon ik niet op het laatste moment afzeggen. Het pakket is door de bezorger getekend en bij een zuiplap op een ander adres aangenomen, deze moest daardoor retour, door de handtekening ging bij de mobiele telefoon het abonnement meteen in, daarnaast was het fraude, dan had hij het op een servicepunt in de buurt moeten afleveren.

 

Ik krijg ook met regelmaat medische pakketten binnen, dat loopt via PostNL, maar via een ander systeem dan het normale systeem. Het pakket moet over de drempel van mijn woning geplaatst worden, toch presteerde de bezorger toen nog een KG formulier niet in mijn brievenbus te gooien, daarbij moet medische post een tweede maal aangeboden worden. Ik heb een lange tijd klachten bij zowel PostNL als bij de leverancier in moeten dienen, had filmpjes gemaakt dat meneer gewoon voorbij was gereden zonder te bezorgen, op een gegeven moment stond meneer mij uit te leggen dat hij bij portiek flats het tussen de portiek deur mocht plaatsen, bij medische post mag dat dus absoluut niet, dat ging tot ruzie aan toe, uiteindelijk waren er bij de verzender genoeg klachten binnen om deze bezorger geen diensten te verstrekken en kon hij een andere baan zoeken.

 

Het is een lange tijd goed gegaan, tijdens de Coronacrisis zijn de regels aangepast en moest het tegen mijn deur geplaatst worden, werd er aangebeld en afstand genomen zodat ik de pakketten naar binnen kon halen. Dat was toen even niet anders, maar er moest wel op toegezien worden dat ik ook werkelijk thuis was en open deed.

 

Een medisch pakket zou eerst bij mij thuis bezorgd worden, ik kreeg een melding dat het onderweg was, kreeg daarna een melding dat het bij een servicepunt bij mij schuin aan de overkant lag. Ik ben er direct naar toegelopen, kwam ik daar de bezorger tegen die het pakket nog bij het servicepunt moest afleveren, die stond goed voor aap i.v.m. dat ik het servicepunt om de aflevering vroeg, maar die nog moest aannemen.

 

Laatst kwamen er medische pakketten binnen waar duidelijk in gesnuffeld was, een pakbon die er half gescheurd uit een geopende doos stak en de andere doos was duidelijk zo gescheurd dat het onmogelijk door de bezorging gebeurt kan zijn. De pakketten waren neutrale stevige dozen die dikker dan de originele verpakkingen waren, juist om tegen een stootje te kunnen. Er was duidelijk ook in die tweede doos gesnuffeld, maar door wie en waar stond er niet bij.

 

Als ik wat bestel, dan houdt ik er rekening mee wanneer het bezorgt zal worden, ik zie het dan ook meestal aankomen, echter bij vertraging van de verzender is het onduidelijk, ik heb het dan bijvoorbeeld over niet op voorraad hebben of door drukte niet binnen 24 uur bezorgd kan worden.

 

Ik laat het liefst mijn normale pakketten bij de diverse servicepunten bezorgen mits deze niet zwaar zijn, dat is bij medische post helaas wel het geval en daar wacht ik dan ook netjes op.

 

Ik ken een postbezorger voor brieven, die vertelde mij dat jonge jongens snel rijk denken te worden, als het tegenzit ze rare fratsen uithalen, want ze gaan er niet rijk van worden.

 

Ik heb ook wel eens pakketbezorgers gesproken die er een halfuurtje langer over doen, die daardoor niet stressend roekeloos door het verkeer rijden en pakketten dan wel heel aankomen. Ik weet dat er druk op pakketbezorgers is, maar ze kunnen er ook zelf er een flinke puinhoop van maken, want ze gaan er niet rijk van worden, maar dat proberen ze dus wel.

 

Ik ben blij dat er steeds meer pakket automaten en ook bemande servicepunten zijn, want post naar een servicepunt wordt over het algemeen netjes mee omgegaan dan thuisbezorging.

 

Er zijn pakketbezorgers die weer iets nieuws uitgevonden hebben, je bent zogenaamd niet thuis en bezorgen het bij een servicepunt een uur met de auto bij je vandaan, dat blijkt weer een nieuwe trend te zijn om zo snel als mogelijk te bezorgen, in dat geval was het DHL

 

Conclusie:

 

Bezorgers zijn vaak jonge gasten die een rijk leven wordt voorgespiegeld, dan is het ook niet gek dat het een puinhoop met zo goed als alle bezorgdiensten is, later worden ze wakker dat rijk worden niet haalbaar is en dan gaan de volgende zichzelf rijk rekende jonge mensen aan de slag en begint het liedje weer opnieuw.

 

Als ik kan aangeven dat het naar een servicepunt in de buurt kan, dan is dat mits het voor mij te dragen is, mijn eerste keus, voor medische post wat via een apart systeem gaat en ook een net iets anders barcode heeft is dat niet mogelijk, nou ja, na 2 maal op 2 dagen achter elkaar op zondag na, is het bij een servicepunt op te halen anderhalve kilometer verderop, terwijl met schuin tegenover mij een servicepunt is, maar net mijn postcode niet onder valt. Ik heb geen auto en kan achterop de fiets lopend 1 doos tegelijk meenemen is eigenlijk geen doen, dus ben ik thuis en houdt continu de PostNL app in de gaten waarbij de tijd kan schuiven, maar het tijdvak steeds kleiner wordt.

 

Het beste systeem is dat je live kan volgen waar een pakketbezorger zich bevind en hoeveel pakketten er nog voor je bezorgd moeten worden, dan weet je waar je aan toe bent en kan je er beter op inspelen.

 

Pakketbezorger blij dat de klant al zit te wachten en daardoor klant ook blij en nog andere dingen kan gaan doen zodat beide hun tijd goed kunnen benutten,aar welke bezorger dat is weet ik helaas niet. Het zou eerst via PostNL worden verzonden, maar door de almaar terug kerende klachten, kwam de dag van bezorging een melding dat een ander bezorgdienst onderweg was.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-6-2024 om 18:32, ceesv zei:

Hier klagen over DHL gaat je niet helpen.

Daarvoor moet je hier zijn:  https://www.dhlexpress.nl/nl/faq/contact/hoe-kan-ik-een-compliment-geven-een-klacht-indienen

Is dit al van januari ?

 

En mij ga je eraf halen.

 

Btw: als je klacht wil indienen heb ik nog mooie verhalen..  Eerst geld cashen, nadien kan je de pot op.

 

 

Groeten,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...