Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 minuten geleden, ceesv zei:

Die is er wel, namelijk een fiets met trapondersteuning.

Echter, door  illegale modificaties gaan ze boven de wettelijke snelheid voor fietsen met trap ondersteuning.

 

Handhaving van bestaande wetgeving zou het probleem oplossen.

De nieuwe "minister" deed er "moeilijk" over.

Ook al zien we het fietsen en motorisch voortbewegen (met hoge snelheden en slalommend) over trottoirs en in drukke wandelgebieden.

Te lui (en steeds vaker te zwaar) om zelf te bewegen.

 

Veel meer handhaving alom zou win-win-win zijn in deze. 

Gedwongen worden te lopen in officiële wandeldomeinen naast het elektrisch apparaat zou al veel meer lichaamsbeweging opleveren.

En een hoop meer veiligheid voor de voetgangers. Met of zonder hulpmiddelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0


  • Moderator
Geplaatst:
1 minuut geleden, Eduard07 zei:

Gedwongen worden te lopen in officiële wandeldomeinen naast het elektrisch apparaat zou al veel meer lichaamsbeweging opleveren.

Lol, mijn elektrische fiets heeft een loop ondersteuning.

 

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
6 uren geleden, ceesv zei:

Je doet een verkeerde aanname.

Een elektrische auto is zoals bekend zwaarder door het accu pakket.

De fijnstof emissie ontstaat door een hogere banden slijtage en het remmen.

Leesvoer: https://www.prinsautogas.com/nl/nieuws/elektrische-auto-produceert-bijna-net-zo-veel-fijnstof-als-benzinewagen

 

Het argument dat een elektrische wagen geen uitstoot heeft houdt geen stand, alleen staat de uitlaat aan de rand van de stad waar bomen of huisvuil uit Rome wordt verbrand.

 

Het is een fabeltje dat elektrische auto`s beter voor het milieu zijn, in tegendeel!

Het rendement is lager dan dat van een schone diesel.

 

De schoonste en zuinigste wagen is een moderne Euro 6D auto.

 

 

Het grote voordeel van een EV is in een stad ivm de herrie. Maar dan kun je wat de andere dingen betreft vaak beter een hybride nemen maar die zijn ontiegelijk duur. Ik verbaas me er vaak over dat mensen een auto voor  gemiddeld 74.000 kopen heel normaal vinden.

En dat een moderne Euro 6D geweerd wordt is de stompzinnigheid van sommige regeltjes.

En een gemiste kans in elk opzicht.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
59 minuten geleden, ceesv zei:

Lol, mijn elektrische fiets heeft een loop ondersteuning.

 

Gewoon lopen zonder een of ander vervoersapparaat aan de hand blijft toch het handigst in voetgangerzones.🤔  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)
1 uur terug, minplus zei:

Het grote voordeel van een EV is in een stad ivm de herrie.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Als binnenstadsbewoner ervaar ik de weldaad van stille voertuigen.

En stel je eens voor dat al die fatbikes een brommermotor zouden hebben. Er rijden hier nog wat brommers en scooters met 2takt motortjes. Die vallen nu extra op vanwege de oorverdovende herrie!

 

Daar tegenover staat dat ik me menigmaal rot schrik vanwege electrofietsen die met een rotgang uit het niets komen aanstormen.

aangepast door Zunigkyk
Geplaatst:
4 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Er rijden hier nog wat brommers en scooters met 2takt motortjes

Ja en die moet je juist weren uit de binnenstad.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

  • Moderator
Geplaatst:
39 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Daar tegenover staat dat ik me menigmaal rot schrik vanwege electrofietsen die met een rotgang uit het niets komen aanstormen.

Ruim 10 jaar geleden was ik in China, daar eden toen al volop elektrische brommers.

 

Levensgevaarlijk omdat je ze inderdaad niet hoorde aankomen.

Daarvoor is AVAS geïntroduceerd!

 

https://www.ad.nl/auto/nieuwe-elektrische-auto-s-moeten-voortaan-verplicht-geluid-maken~ab0d2b89/

 

39 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Als binnenstadsbewoner ervaar ik de weldaad van stille voertuigen.

Waarna we voor de veiligheid we ze weer geluid laten maken.

 

Eh, mijn diesel is ook "stil", het meeste geluid komt door de banden in contact met het wegdek.

Wil je steden stil maken, leg er dan fluister asfalt neer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
9 uren geleden, ceesv zei:

 

Wil je steden stil maken, leg er dan fluister asfalt neer.

Als we binnensteden willen hebben die vooral wandel- en fietsgebied zijn, hoeft daar geen asfalt (meer) te liggen.  

In menige binnenstad is inmiddels al veel asfalt verwijderd en is het vervangen door een stenen bestrating die signaleert dat het geen verkeersroute betreft.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
Quote

Ontwikkelingen asfalt

Asfalt op snelwegen heeft een ontwikkeling doorgemaakt en kent daarin 4 generaties. Dicht Asfaltbeton is de eerste generatie. ZOAB en Duurzaam ZOAB vormen de tweede generatie en zijn ongeveer 3 dB stiller dan dichte deklagen. De derde generatie, tweelaags ZOAB (ZOABTW, is ongeveer 2 dB stiller dan Duurzaam ZOAB. De nieuwste ontwikkeling (vierde generatie) is tweelaags ZOAB-fijn.

We passen deze deklaag vanaf 2015 toe als pilot op de Nederlandse snelwegen. Deze laag is nog ongeveer 1 dB stiller dan normaal tweelaags ZOAB.

https://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/wegbeheer/aanleg-wegen/zoab

om even samen te vatten 6 dB stiller dus met ZOABfijn

 

Helaas is er wel de fijnstof toename door banden slijtage.

 

Maar als ik even terug lees en

10 uren geleden, Zunigkyk zei:

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Als binnenstadsbewoner ervaar ik de weldaad van stille voertuigen.

Ik was ook in totaal 4 jaar centrum bewoner maar en met die Maastrichtse aanpassing van het wegdek in de 80'tiger jaren van asfalt naar porfier kinderkopjes was de lol er ook vanaf voor wonen boven winkels. Veel te luidruchtig. Alsook heel veel glij partijen in de winter EN niet schoon te houden door veel te grote voegen; een naaldhak killer.

Bovendien heeft men de gevels nagenoeg allemaal voorzien van verdieping hoge glazen puien, van bouwmuur tot bouwmuur die er een echoput van maken.

 

Terug naar de mix voetgangers en fietsverkeer, dat trachtte men al 45 jaar lang te weren ergo fietsers afstappen. Dat is nog steeds niet gelukt want er zijn te weinig handhavers in de binnensteden en de centra zijn te groot. Overigens moet je natuurlijk ook niet vergeten in Duitsland fietst men op het trottoir en het aantal Duitse studenten in Maastricht is hoog. De andere buitenlanders volgen gewoon dat voorbeeld.

Tijd voor een verplichte inburgeringscursus of gaat dat te ver?

Coles Corner

Richard Hawley

 

Geplaatst:

We zouden op zich GEWONE/ONGEMOTORISEERDE fietsen in wandelgebieden best a la Duitsland (waar de ooit weinige fietseigenaren hun routes deelden met voetgangers) kunnen toestaan. Vooral voor ouderen en minder-validen zouden daarmee veel bestemmingen bereikbaar kunnen blijven. Inclusief hun boodschappentassen. 

 

De overige tweewielers horen niet in wandel- en fietsgebieden te slalommen. Ze horen alleen "op asfalt".😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
56 minuten geleden, Eduard07 zei:

Als we binnensteden willen hebben die vooral wandel- en fietsgebied zijn, hoeft daar geen asfalt (meer) te liggen.  

Wat men helaas vergeet is dat die wandel en fiets gebieden meestal winkel gebieden zijn.

Op zich prima dat je daar dan geen verkeer wilt maar die winkels moeten ook bevoorraad worden, daar gaat ook wel eens iets stuk zodat er een elektricien, loodgieter, interieurbouwer enz. aanwezig moet zijn.

Zijn dat projecten die planbaar zijn dan kun je vaak wel een vergunning aanvragen om ergens je auto/bus kwijt te raken maar de parkeerplaatsen hiervoor worden steeds minder en men zet er liever een paar flinke plantenbakken neer ipv. deze te reserveren voor dit soort zaken.

Zijn het echter geen planbare werkzaamheden maar storingen die nu ontstaan en ook nu opgelost moeten worden dan kun je geen vergunning aanvragen en ben je aangewezen op de plekken die er dan nog zijn en meestal ben ik langer bezig met het zoeken naar een parkeerplaats dan met het oplossen van de storing zelf.

Dat betaal ik uiteraard niet zelf maar wordt doorberekend naar de klant en reken er maar op dat die het ook niet betaald en op zijn beurt ook weer doorberekend in de producten die jij in die rustige winkelstraat koopt waar alleen voetgangers mogen komen.

 

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
4 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat men helaas vergeet is dat die wandel en fiets gebieden meestal winkel gebieden zijn.

Dat lijkt me niet, want er staan altijd verkeersborden met  bijvoorbeeld "Behalve bestemmingsverkeer", of borden met uren waarop bevoorradingen plaatsvinden, en heel herkenbare andere bedrijfswagens zoals die welke pakketten bezorgen of reparaties verrichten die natuurlijk ongemoeid worden gelaten. De wandelgebieden zijn overigens zodanig breed geworden (dankzij de verwijdering van het asfalt) dat zelfs kermisattracties er langs kunnen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
8 minuten geleden, Eduard07 zei:

We zouden op zich GEWONE/ONGEMOTORISEERDE fietsen in wandelgebieden best a la Duitsland (waar de ooit weinige fietseigenaren hun routes deelden met voetgangers) kunnen toestaan.

 

Dat is al 20 jaren verleden tijd.

 

2 minuten geleden, Eduard07 zei:

De wandelgebieden zijn overigens zodanig breed geworden (dankzij de verwijdering van het asfalt) dat zelfs kermisattracties er langs kunnen. 

 

Was je zelf al eens in Maastricht? Er zijn straten daar moet de vuilophaal vrachtauto de spiegels inklappen.

 

 

Coles Corner

Richard Hawley

 

Geplaatst:
18 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat lijkt me niet, want er staan altijd verkeersborden met  bijvoorbeeld "Behalve bestemmingsverkeer", of borden met uren waarop bevoorradingen plaatsvinden, en heel herkenbare andere bedrijfswagens zoals die welke pakketten bezorgen of reparaties verrichten die natuurlijk ongemoeid worden gelaten. De wandelgebieden zijn overigens zodanig breed geworden (dankzij de verwijdering van het asfalt) dat zelfs kermisattracties er langs kunnen. 

Was het maar zo'n feest want meestal staan voor de straat dan ook bloembakken of paaltjes zodat je die straat ook niet in kunt rijden (met dank aan die idioot die met zijn auto de kerstmarkt in Duitsland op reed om zoveel mogelijk slachtoffers te maken)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...