Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober https://www.telegraaf.nl/financieel/90978547/verwarring-over-strenge-emissiezones-voor-busjes-ondernemers-die-al-hebben-geinvesteerd-worden-nu-in-hun-hemd-gezet reacties te over onder de weldenkende mensen uit het bedrijfsleven Coles Corner Richard Hawley
gerrit B Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober E coli bacterie in hamburgers e coli uitbraak in VS na eten hamburgers bij Mc Donalds Het kan natuurlijk te maken hebben met een eerder bezoek van deze mijnheer 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober (aangepast) Onvoorstelbaar dat deze kwast zo mocht werken. De Democratische Partij zou deze situatie kant-en-klaar kunnen gebruiken. Zou omgekeerd ook gebeuren als Harris hier had gestaan: https://www.welingelichtekringen.nl/politiek/trump-ik-heb-het-recht-om-kamala-harris-persoonlijk-aan-te-vallen 23 oktober aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober 2 uren geleden, Tonskidutch zei: https://www.telegraaf.nl/financieel/90978547/verwarring-over-strenge-emissiezones-voor-busjes-ondernemers-die-al-hebben-geinvesteerd-worden-nu-in-hun-hemd-gezet reacties te over onder de weldenkende mensen uit het bedrijfsleven Je doet dit toch voor het milieu en niet voor je portemonnee? Maar idd. in hun hemd gezet niet door centrale overheid die dit nu terug wil draaien maar door de gemeentes die roepen dat verbrandingsmotoren hun stad niet meer in mogen en dat elektrisch alleen maar is toegestaan zonder daar de opmerking bij te maken dat het alleen gaat om de oudere verbrandingsmotoren. Maar ik verwacht ook dat men in gaat zien dat er een gigantisch aantal claims zal gaan komen als men de stad niet meer in mag met hun auto en het juridisch wel eens niet haalbaar zal zijn om dit verbod in te gaan voeren. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober Ik had al geen hoge pet op van fastfood gigant MC Donalds. Om heel eerlijk te zijn, van geen van die andere fastfood firma's ook niet. @gerrit B, https://www.limburger.nl/cnt/dmf20241022_94939122 betreffende de dieselschandalen Coles Corner Richard Hawley
Gerard 76 Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober 23 uren geleden, Tonskidutch zei: Onzin. Maar dat sentiment dat je hebt is omdat jij zelf ook diesel rijdt als ondernemer. Menig andere ondernemers hebben wel vroegtijdig elektrisch aangeschaft en die zakt hun broek nu af. Een meerderheid in de tweede kamer, dat is duidelijk dus wie. Het gaat over luchtkwaliteit in de binnensteden (milieuzones). En dat is overal in Europa een thema. voor het E-net zijn er wel degelijk oplossingen middels de tijdverschuiving en de beschikbaarheid van groene stroom, opladen vanaf 12:00 uur Mooi die theorie, maar de praktijk is heel anders. En nadien klagen waarom alles onbetaalbaar wordt. Tijd om de volledige realiteit onder ogen te zien
Tonskidutch Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober Het is geen theorie maar een feit dat we slechte lucht ademen. De realiteit is steeds meer aandoeningen van de luchtwegen van mensen. Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 23 oktober Verhuizen naar het Vrijthof? https://www.breezometer.com/air-quality-map/nl/air-quality/exposure Hieronder de luchtkwaliteit van de afgelopen maand. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober 3 uren geleden, Tonskidutch zei: @gerrit B, https://www.limburger.nl/cnt/dmf20241022_94939122 betreffende de dieselschandalen en wat valt daar te lezen 'Maastricht trekt zich niets aan van Tweede Kamer en voert toch snel dieselvrije zone in' Dat bedoel ik dus met eenzijdige berichtgeving en het geven van maar halve informatie. Dus hoop dat ze zsm. teruggefloten worden vanuit dan Haag zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 23 oktober Een mededeling van de gemeente Maastricht: Wat is er precies aan de hand? Het stroomnet is overbelast. Dat wil zeggen dat er niet méér elektriciteit door de stroomkabels en elektriciteitsstations past. Voor huizen is ruimte op het laagspanningsnet gereserveerd, maar deze ruimte wordt snel kleiner. Dat maakt het plannen voor bijvoorbeeld een nieuwbouwwijk, een nieuwe school of nieuw bedrijf moeilijk omdat die ook stroom nodig hebben. Ook verzwaring van de elektriciteitsaansluiting voor bedrijven is vaak niet mogelijk en dat staat verdere verduurzaming in de weg. en.... Het gemeentebestuur van Maastricht wil het voor het MKB gemakkelijker maken om over te stappen naar vervoersmiddelen die geen CO2 uitstoten. Daarom is er vanaf 1 mei een subsidie beschikbaar voor: De zakelijke aanschaf van een LEV (Light Electric Vehicle) die gebruikt wordt voor het transport ten behoeve van de bedrijfsvoering van de onderneming. De zakelijke aanschaf van laadinfrastructuur ten behoeve van het opladen van bedrijfsvoertuigen. Het afsluiten van een zakelijk abonnement om gebruik te maken van een logistieke hub voor bundeling van vervoer en distributie van goederen en/of afval. De aanschaf van een nieuwe elektrische bestelbus*, die gebruikt wordt voor het transport ten behoeve van de bedrijfsvoering van de onderneming. En een mededeling van de gemeente Maastricht! Gevolgen voor ondernemers Het volle stroomnet heeft nu al direct gevolgen voor ondernemers die een nieuwe of grotere grootverbruikersaansluiting (groter dan 3 x 80 Ampère) nodig hebben. Bijvoorbeeld voor ondernemers die: hun bedrijf in Maastricht willen vestigen hun bedrijf willen uitbreiden hun bedrijf willen verduurzamen en daardoor meer stroom nodig hebben óf terug willen leveren Voor grootverbruikers is (bijna) geen nieuwe capaciteit op het elektriciteitsnet beschikbaar. Koekoek!🙄 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 23 oktober 2 uren geleden, Tonskidutch zei: De realiteit is steeds meer aandoeningen van de luchtwegen van mensen. Of je daar alleen de buitenlucht kwaliteit voor verantwoordelijk moet stellen is een vraag die bij mij opkomt. Ik kan die vraag niet beantwoorden. Wat ik wel weet is dat het binnenklimaat, of sick building syndrom, wel degelijk een van de oorzaken is. De afgelopen jaren zijn bijvoorbeeld klaslokalen op scholen gebouwd zonder dat er een raam voor frisse lucht in het klaslokaal geopend kon worden. Onderhoud van luchtverversing installaties en mechanische ventilatie zijn ook een niet te onderschatten component. Vapen en roken idem dito, ik ken uit mijn omgeving longpatiënten die aan de ene kant aan het zuurstof hingen en aan de andere kant stug bleven roken. De luchtkwaliteit in onze steden is naar de normen van de WHO goed te noemen. Vervuilende diesels verdwijnen langzaam naar het buitenland, na 10 tot 15 jaar worden die vervangen. Modernere diesels voldoen aan strenge normen, de meest moderne diesel is geen vervuiler meer te noemen. Om alles op het conto te schrijven van die paar oude diesels die er nog rondrijden juist is? Terug naar paard en wagen in de stad is geen oplossing, die veroorzaakten vroeger ook de nodige gezondheidsproblemen in de stad. 1 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober hoe meer je isoleerd hoe liever bacterieen het hebben en er dus andere soorten ziekten van de luchtwegen plaats nemen. Te is nooit goed maar dat begrijpt het wokegroen europa niet dat 5% van de wereld vertegenwoordigd in het klimaat en zichzelf dood maakt terwijl anderen logisch denken en floreren.Als alles maar geld opbrengt om een elite groep idealisten/zogenaamde experten dictatoren gul te betalen en onderhouden met massale verplaatsingen om te vergaderen 1 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Gene 1225 Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober En dan dit: In de slaapkamers van meer dan 100 onderzochte huizen in Vlaanderen en Nederland zijn pesticiden gevonden. Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/10/22/pesticiden-in-vlaamse-slaapkamers/ Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
gerrit B Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober 3 uren geleden, ceesv zei: Een mededeling van de gemeente Maastricht: Wat is er precies aan de hand? Het stroomnet is overbelast. Dat wil zeggen dat er niet méér elektriciteit door de stroomkabels en elektriciteitsstations past. Blijkbaar liggen er in Maastricht wel meer lijken in de kast. schedels en botten in verborgen kelder Maastricht zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Eduard07 Geplaatst: 23 oktober Geplaatst: 23 oktober 10 minuten geleden, gerrit B zei: Blijkbaar liggen er in Maastricht wel meer lijken in de kast. schedels en botten in verborgen kelder Maastricht Maastricht is absoluut een stad die rijk is aan historie.😷 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen