Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
12 minuten geleden, Mojo zei:

Is net zoiets als een werkgever die jou de hele dag in de gaten houd.

Ik bedoel: als je maar lang genoeg iemand kijkt zie je altijd wel een foutje. Waar het eigenlijk om gaat is om de notoire hardrijders eruit te pikken en dat kan volgens mij alleen maar door surveillance.

 

Wanneer er tussen 2 meetpunten een gemiddelde snelheid wordt vastgesteld die hoger is dan - met enige marge - is toegestaan, dan lijkt me dat een hele nuttige bijdrage aan de verkeersveiligheid. Het is m.i. de beste manier om over langere afstanden snelheden binnen de perken te houden.

Ik vind het namelijk niet erg veilig noch plezierig dat ik links en rechts wordt ingehaald, aan mijn bumper wordt gekleefd of het pad afgesneden. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0


Geplaatst:
7 minuten geleden, ceesv zei:

Dus die controles werken en doen wat ze moeten doen!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

  • Moderator
Geplaatst:
5 minuten geleden, Eduard07 zei:

Wanneer er tussen 2 meetpunten een gemiddelde snelheid wordt vastgesteld die hoger is dan - met enige marge - is toegestaan, dan lijkt me dat een hele nuttige bijdrage aan de verkeersveiligheid.

De A2 tussen Amsterdam en Utrecht is een 2 x zesbaans snelweg, daar is 100 km/uur geen nuttige bijdrage aan de verkeersveiligheid.

 

Of doet die verkeersveiligheid er plotseling niet meer toe wanneer het 19 uur is geweest en je er dan plotseling 130 km/uur mag rijden?

Ze kunnen beter handhaven op lachgas en alcohol in het verkeer, maar ja, dat levert niet genoeg op.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het nut is wel te bewijzen.

https://www.wegenwiki.nl/Trajectcontrole#Italië

Italië

In Italië wordt trajectcontrole wijdverbreid ingezet onder de naam tutor. Het systeem is op meer dan 2.500 kilometer autosnelweg ingevoerd voornamelijk op Autostrade met een maximumsnelheid van 130 km/uur. Opvallend is dat tutor ingevoerd is over langere trajecten: tot meer dan 200 kilometer achtereen aan toe. Tutor werkt met deeltrajecten. Het aantal verkeersdoden op deze trajecten daalde met 51%.[20][21]

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
15 minuten geleden, ceesv zei:

De A2 tussen Amsterdam en Utrecht is een 2 x zesbaans snelweg, daar is 100 km/uur geen nuttige bijdrage aan de verkeersveiligheid.

Die 100 heeft daar ook totaal niets te maken met verkeerveiligheid, maar met afspraken die er gemaakt zijn met de aanliggende gemeentes om de snelweg te kunnen verbreden naar 2 x 6 banen.

Die afspraken zijn gemaakt (ik kom veel in die gebieden voor mijn werk) in de tijd dat auto's/vrachtwagens/motoren nog veel lawaai konden/mochten maken en ook veel meer uitstoot gaven dan wat ze nu doen.

De angst van de bewoners (Vinkenveen is bijv. zo'n buurt) was dat met het verbreden van de weg er ook meer verkeer zou komen en dus meer lawaai en uitstoot en op basis daarvan is toen een akkoord weten te bereiken dat die 2 x 6 banen er konden komen mits er een verlaging van de snelheid naar 100km/uur zou komen en dat daar ook op gecontroleerd zou worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
20 minuten geleden, ceesv zei:

De A2 tussen Amsterdam en Utrecht is een 2 x zesbaans snelweg, daar is 100 km/uur geen nuttige bijdrage aan de verkeersveiligheid.

 

ik dacht net toen ik het las, "ik heb al eens vaker op de 6 baans Highway in America gereden" was dat mijn ongeciviliseerde Dutch drivers attitude om telkens van baan te wisselen om er langs te kunnen? JA

switching lanes (van baan veranderen) is not done (dat doet men niet)

allemaal in dezelfde snelheid op de volgende knooppunt en/of autoweg afslag toe rijden, daar zitten ze zelfs met hun laptop hun werk al voor te bereiden en liefst met drive-control ingeschakeld die de voorligger in de gaten houdt.

 

  • Like 1

Coles Corner

Richard Hawley

 

Geplaatst:
38 minuten geleden, ceesv zei:

Ze kunnen beter handhaven op lachgas en alcohol in het verkeer, maar ja, dat levert niet genoeg op.

Controles leveren wel degelijk wat op!

https://112groningen.nl/395422/groningen/politie-deelt-182-boetes-uit-voor-afleiding-achter-het-stuur-op-a7-a28-en-a32/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

switching lanes (van baan veranderen) is not done (dat doet men niet)

Dat is ook het domme van hier waar ze stellen dat je rechts moet rijden zodat links de baan vrij is voor de snelheidsduivels.

Pas dat aan naar "kan/mag of wil je niet sneller dan de maximaal toegestane snelheid dan hebt je niets te zoeken op de 2e of 3e baan" en ook "inhalen is alleen toegestaan als het overige verkeer niet gehinderd wordt"

Op alle andere banen rij je de maximum snelheid of pas je de snelheid aan naar die van het overige wegverkeer zonder verplichting dat je naar rechts moet mits er geen hulpdiensten langs moeten.

Zo ontstaat er een automatische snelheidsbeperking en een aanzienlijke brandstof besparing voor iedereen en zal het verkeer ook vlotter doorstromen zonder telkens op de rem te moeten voor die coureur die nog net voor je in kan voegen en waar je auto voor in de ankers moet met als gevolg een half uur later een file die nergens voor nodig is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Helemaal waar!

Zelfs tijdens het inhalen met een snelheid van 100 km/uur overdag zie ik regelmatig medeweggebruikers van de weg "geveegd" worden door snelheidshufters die minstens 130 km/u zo niet harder rijden.

(Vaak wel dezelfde automerken. 😉)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
18 minuten geleden, Eduard07 zei:

Vaak wel dezelfde automerken.

Dat merk met die 5 nullen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Nou ik betwijfel die bewering wel. Van diezelfde automerken met chauffeur als snelheid hufters.

Maar oké dat is een Top Gear Jeremy Clarkson polariserende opmerking.

 

Cocks

 

dat zegt dus niks over hen maar over Jeremy.

 

ik heb geen audi by the way

 

ik heb zelfs geen auto

Coles Corner

Richard Hawley

 

Geplaatst:
5 minuten geleden, Mojo zei:

Dat merk met die 5 nullen?

Die OOK.🤕

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Nou ik betwijfel die bewering wel. Van diezelfde automerken met chauffeur als snelheid hufters.

Doe ik er nog ff een opmerking bij. 😁

Het zijn doorgaans SUV versies. 🚙🤐

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...