Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uit de krant vandaag en gisteren blijkt dat er volgend jaar een einde kan komen aan de oorlog  speciale militaire acties van Rusland in de Oekraïne.

Met dank aan die roodharige poedel en de intensieve bombardementen op civiele objecten om nog even een statement af te dwingen...

https://nos.nl/collectie/13965/artikel/2544718-zelensky-wil-komend-jaar-eind-aan-oorlog-in-oekraine-via-diplomatieke-weg

Niets is heilig en niets is veilig.

Dit gaat ons maagzuur doen oprispen de komende 10 jaar.

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

 


Geplaatst:

Moet het allemaal nog maar zien.

We gaan in ieder geval een kerst tegemoet waarbij we de kop weer even diep in het zand kunnen steken gezien de zeer ellendige wereld waarin we momenteel leven. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

  • Moderator
Geplaatst:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

https://nos.nl/artikel/2545058-steden-wereldwijd-ook-amsterdam-hebben-nog-steeds-te-weinig-bladerdak

 

ja op sommige gebouwen hangen ze dan soepgroenten om de impressie te geven dat het groene gebouwen zijn.

De zogenaamde groene gevels.

Demp toch die smerige grachten en plant er bomen en planten.

Bomen leven in symbiose met schimmels in de grond en wij zouden ook in symbiose met bomen moeten leven om onze leefomgeving koel te houden.

aangepast door Tonskidutch

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

 

Geplaatst:

https://www.nu.nl/spanningen-oekraine/6335962/rusland-past-nucleaire-richtlijnen-aan-na-besluit-vs-over-raketten.html

 

Rusland mag dus aanvallen, maar aangevallen staten mogen zich niet verdedigen of een land helpen verdedigen zoals in het VN Handvest nadrukkelijk wordt vermeld.

Zelf wel hulp krijgen maar een ander, aangevallen land hetzelfde ontzeggen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Daar heeft hij al vaker mee gedreigd en die doctrine zou niet ons moeten deren maar Trump.

24 uur en niks is opgelost

 

Poetin speelt met de poppetjes en diens angsten.

Arresteer hem bij de G20 😠

  • Like 1

Rappers Delight

The Sugerhill Gang

 

Geplaatst:
Op 17-11-2024 om 05:59, Tonskidutch zei:

 

ik dacht net toen ik het las, "ik heb al eens vaker op de 6 baans Highway in America gereden" was dat mijn ongeciviliseerde Dutch drivers attitude om telkens van baan te wisselen om er langs te kunnen? JA

switching lanes (van baan veranderen) is not done (dat doet men niet)

allemaal in dezelfde snelheid op de volgende knooppunt en/of autoweg afslag toe rijden, daar zitten ze zelfs met hun laptop hun werk al voor te bereiden en liefst met drive-control ingeschakeld die de voorligger in de gaten houdt.

 

Hier toch even (verlaat) op reageren. (Ik lees dit topic niet dagelijks!) Ik woon dus in Zuidelijk Florida, en kan dus uit eerste hand vertellen hoe het hier aan toe gaat kwa verkeer....

 

In vele staten (niet alle!) van de VS is het toch echt de wet dat je in de "fast lane", oftewel de meest linker rijbaan, alleen mag rijden om in te halen. In principe dezelfde regels als in Nederland. Echter houd bijna niemand zich hieraan, helemaal niet in de regio waar ik woon. Daar is op de een of andere manier de voorkeur van vele bestuurders om rechts in te halen, niet links. Dus als ik op de 2e of 3e baan rijd, en beide banen naast mij zijn vrij, dan kiezen vele bestuurders om mij rechts in te halen.... In het begin verwacht je dat niet, nu verwacht ik alles in verkeer....

 

De vraag die opkomt bij mij als Nederlander is waarom dit gebeurt... Het is "eenvoudig". Waar ik woon zijn er vele kleinere steden samengesmolten tot een grote "stad", althans zo lijkt het op papier. In de realiteit bestaan alle steden nog, en hebben ze allemaal hun eigen politiekorps. En die moeten zich allemaal houden aan de grenzen van de stad, en mogen niet handhaven buiten de stad, tenzij ze expliciet verzoek voor assistentie krijgen. Ze mogen ook niet controleren op de snelwegen / tolwegen, want dat is voor de highway patrol en/of state troopers.

 

Er zijn dus vele politie agenten in autos op de weg, maar die zijn eigenlijk allemaal vleugellam buiten hun eigen stad. Op mijn weg van mijn huis naar werk kom ik door 7 verschillende "steden" heen, en gebruik ik de tolweg, dus ik kan 8 (of 9 als de state trooper in de buurt is) verschillende politieagenten in autos tegenkomen. Maar nagenoeg geen enkele heeft de bevoegdheid om mij een bekeuring te geven. (Dat mag sowieso alleen maar als ze je stoppen, cameras mogen niet worden gebruikt, dat is tegen de grondwet van de staat!) 

 

Een ander iets wat "idioot" is in mijn (Nederlandse) ogen, is dat het gebruik van een GSM achter het stuur niet mag (prima!), maar dat het geen primaire reden kan zijn om iemand staande te houden. Dus er moet een andere reden worden gevonden / gebruikt, en dan kan het als verzwarende factor gebruikt worden. Met als gevolg dat je bestuurders ziet die met 80 mph je inhalen, terwijl ze op hun telefoon bezig zijn. Ze zijn gemakkelijk te herkennen, want ze gebruiken de hele (zeer brede) rijbaan, en hun snelheid is alles behalve constant te noemen...

 

Dus "law enforcement" (mooie naam voor de politie) doet weinig aan "law enforcement", tenzij ze je op heterdaad betrappen op de juiste plaats. 

Op de snelweg / tolweg houd niemand zich aan de max snelheid. Die is hier 65 mph (zo'n 110 km/h), het minimale wat er wordt gereden (op zwaar verkeer na) is eigenlijk 75 mph, wat zo'n 125 km/h is. Echter wordt je dan gewoon ingehaald alsof je stilstaat door idioten die allemaal denken dat ze beter kunnen sturen dan de gemiddelde F1 coureur. Op open stukken snelweg naar het noorden, doe ik wel eens 90 mph. Dan wordt je nog altijd ingehaald alsof je stilstaat door bestuurders die > 100 mph doen... 

 

Al met al resulteert dit gedrag erin dat vlak bij mijn werk het "gevaarlijkste" / "dodelijkste" stuk snelweg van de VS ligt. Op deze paar mijl gebeuren meer ongelukken en vallen meer doden per jaar, per verkeersbeweging dan waar dan ook in de VS...

 

Dus wees blij met de regels die in Nederland worden gehandhaafd. Het is een stuk veiliger, en een stuk "rustiger" op de weg kwa verkeersbeeld. De gemiddelde John Cheese zou hier in het verkeer gek en gestressed worden! Ik ben er nu min of meer aan gewend, maar ik vind het "heerlijk" om naar het noorden te rijden, want daar stopt de gekte op de weg in het algemeen. Noord van Orlando heb je tenminste normale weggebruikers... In de panhandle van Florida (zeg maar richting Pensacola), is het "heerlijk" om te rijden.... Maar dit is allemaal mijn mening als een Jan Kaas die op vele plekken op de wereld is geweest... 🙂 

 

(Mijn excuses voor de lange "rant" 🙂 )

  • Like 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...