Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Het nieuws dat de NOS na bijna zeventig jaar stopt met het uitzenden van het skischansspringen, een heuse nieuwjaarstraditie, heeft gezorgd voor een sneeuwbaleffect. Want, nadat liefhebbers op sociale media in opstand kwamen, heeft SBS6 besloten het evenement op 1 januari live uit te zenden.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/1448018836/skispringtraditie-gered-sbs6-zendt-iconisch-sportevenement-uit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Net zoiets als gemalen koffie, koffiepad en cupjes.

Maar de oplossing is dan toch simpel, gewoon alle toevoegingen verbieden en terug naar de vega sigaret/sigaar.

Kan men weer naar hartenlust roken zonder er eerder dood van te gaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
1 uur terug, minplus zei:

Het is volkomen onzinnig om het op 1 jaar te bekijken. Je bent dan volkomen onwetenschappelijk aan het onderbuiken. Vijftig jaar geleden was er ook wel eens een warm of koud jaar. Het gaat om de algemene trend.

Het is net zo volkomen onzinnig om het over 125 jaar te bekijken als je geen idee hebt hoe de trends en het weer daarvoor was.

• Bedankt 2

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Een trend is gewoon gedurende een langere tijd gekeken iets dat veel voorkomt.

Dat kan een koers aan de beurs zijn en in het topic een weer / klimaat fenomeen.

Of zoals die mode van de gewatteerde plastic vuilniszak als trend

Screenshot_3.png.e8960ec695afa21a6d4b46e15007c5f1.png

en sommigen dragen zelfs nog een dode gevilde kat als nek versiering

ook verkrijgbaar in andere gore tex kleuren

Waiting

James Bone, Abi Farrell

• ceesv sloot dit onderwerp
  • Moderator
Geplaatst:

Niet het nieuws waar je het jaar mee wilt afsluiten.

De 14-jarige jongen die dinsdagavond door vuurwerk om het leven kwam in de Rotterdamse wijk Delfshaven, zou een cobra opnieuw hebben aangestoken nadat deze niet afging.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1876236880/overleden-jongen-14-in-rotterdam-wilde-cobra-voor-tweede-maal-aansteken

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• ceesv opende dit onderwerp
Geplaatst:

Als het je kind, broer vriend of wat dan ook is dan praat je natuurlijk wel anders maar een cobra???? en dan ook nog voor een 2e keer proberen aan te steken.

Wat voor ongelofelijk dom uilskuiken ben je dan?

Hier in de buurt is iemand zwaar gewond geraakt door een shell en dan denk ik precies hetzelfde "wat doe je dan ook met zo'n ding" (even voorop gesteld dat hij zelf met dan ding in de weer was)

Overal wordt gewaarschuwd dat het gevaarlijk is dan denk ik ook nog eens een keer "blijf er dan ook vanaf en anders moet je ook zelf maar op de blaren zitten en niet gaan klagen"

• Like 1

Geplaatst:
5 minuten geleden, minplus zei:

Het is krankzinnig dat cobra's te koop zijn. Het zijn bijna handgranaten.

Ze hebben dezelfde explosieve kracht. Die zijn niet te koop in Nederland

Geplaatst:

Ik zie ze in de Oekraïne niet met cobra's naar de Russen gooien, dus er zal toch wel verschil in zitten.

Maar ja zoek een "geleerde" geef hem een podium en hij verklaard wel dat die Cobra's net als handgranaten werken.

Dat neemt alleen niet weg dat de explosieve kracht groot is en dat je er flinke schade mee aan kunt richten als je er verkeerd mee omgaat.

Je moet echter wel de laatste jaren onder een steen geleefd hebben om nu nog niet te weten dat die dingen gevaarlijk zijn.

Geplaatst:
32 minuten geleden, minplus zei:

Je haalt ze vlak over de grens en in Nederland worden er aanslagen mee gepleegd.

Volgens mij zijn ze in Duitsland ook illegaal

Geplaatst:

De cobra's die je vlak over de grens koopt zijn niet illegaal maar zijn ook niet te vergelijken met de echte cobra's

In Duitsland wordt de cobra 6 nl. voorzien van max 5,5 gram zwart buskruit (de donderslag extra was hier max 2,5 gram) terwijl de echte cobra's voorzien worden van zgn. flashkruit/flashpoeder.

Dit flashkruit is sinds 1980 al verboden in knalvuurwerk omdat het een veel hardere knal en grotere explosie/drukgolf geeft.

In het zwaarste siervuurwerk mag nu per ontploffing max 4 gram flashkruit zijn verwerkt, in een cobra 6 zit 73 gram van dat spul en in een cobra 8 zit er 100 gram van in.

Dus je kunt wel nagaan dat dit toch wel van een heel andere orde is dan 5,5 gram zwart buskruit.

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, gerrit B zei:

De cobra's die je vlak over de grens koopt zijn niet illegaal maar zijn ook niet te vergelijken met de echte cobra's

In Duitsland wordt de cobra 6 nl. voorzien van max 5,5 gram zwart buskruit (de donderslag extra was hier max 2,5 gram) terwijl de echte cobra's voorzien worden van zgn. flashkruit/flashpoeder.

Dit flashkruit is sinds 1980 al verboden in knalvuurwerk omdat het een veel hardere knal en grotere explosie/drukgolf geeft.

In het zwaarste siervuurwerk mag nu per ontploffing max 4 gram flashkruit zijn verwerkt, in een cobra 6 zit 73 gram van dat spul en in een cobra 8 zit er 100 gram van in.

Dus je kunt wel nagaan dat dit toch wel van een heel andere orde is dan 5,5 gram zwart buskruit.

Maar ja, hoe dan ook. Het legale vuurwerk is vrij "veilig" te noemen mits veilig mee word omgegaan. Het komt echt op de mens aan om er verstandig mee om te gaan. Desnoods met vol gelaatsmaker op afsteken. Kijken alleen vanachter masker

aangepast door Mojo

Geplaatst:

Dat je er op een verantwoorde manier mee om moet gaan mag duidelijk zijn alhoewel er nog hele volksstammen/generaties zijn die dit niet snappen of willen snappen.

Het probleem is dat het legale vuurwerk vanuit het buitenland in 1 keer illegaal wordt zodra je het mee de grens over neemt.

Dus steek je het in Duitsland of België af dan is er niets aan de hand, zet je 1 stap over de grens dan wordt het een ander verhaal en zelfs dat meest simpele rotje is, als er geen Nederlandse handleiding bij zit, al illegaal.

Ipv. verantwoording bij te brengen leven we in een tijd dat men liever gaat verbieden omdat dat nu eenmaal eenvoudiger, sneller gaat en goedkoper is.

En dat stelletje achterlijke leeghoofden die vuurwerk richting hulpverleners/ouderen/dieren gooien dragen er aan bij dat er binnen niet al te lange tijd geen vuurwerk in Nederland meer verkocht mag worden.

We hebben nu het geluk dat de overheid geld nodig heeft want vergeet niet dat van de 110 miljoen wat er aan vuurwerk is verkocht direct direct al 22 miljoen via de BTW de schatkist in vloeit. Daarnaast worden over de winst die bedrijven maken ook nog eens belastingen geheven, moeten degenen die werken in de branche inkomsten belasting betalen enz. dus uiteindelijk harkt de overheid in deze 3 dagen over de grote duim een slordige 40 tot 50 miljoen naar binnen.

Weet men dit echter op een andere manier te compenseren dan is het einde vuurwerk voor particulieren en mag je blij zijn dat je nog wat sterretjes af mag steken.

Geplaatst:
4 uren geleden, gerrit B zei:

....

We hebben nu het geluk dat de overheid geld nodig heeft....

Hoi Gerrit, ik heb een beetje geknipt in je schrijven.

De overheid is gewoon dom bezig.

Je kan vuurwerk het hele jaar door kopen in België.

Tabak koop Ik niet meer in Nederland (hier betaal ik 27 euro voor een pakkie zwarte shag, en in Duitsland 12 euro).

De overheid is gewoon onnadenkend..

Schatkist spekken?

Nou overheid, dat lukt niet op deze manier!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen