Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten

Waarmee  meteen is bewezen dat je dus niet minder brandstof verbruikt als met harder rijden sneller op je bestemming bent...🤓 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vanochtend 200 km met max 100 km/u, verbruik totaal 9,8 liter.

Vanavond 200 km terug met max 130 km/u, verbruik totaal 10,8 liter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, moonchild zei:

Dit laat dus zien hoe efficiënt de motoren in de F1 werken

Moet er niet aan denken dat mijn auto 1 op 2,22 zou rijden 😵

 

afgelopen donderdag met de aanhanger leeg 160 km max 92 op de teller gereden (tussen de 86 en 87 echte km's) en net geen 10 liter verbruikt

de terugweg de aanhanger geladen met 1500 Kg, ook max 92 op de teller gereden en 11,8 liter verbruikt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er ook een aanhanger met een totaal gewicht van 2000 Kg achter kan?

Maar zou dan onderweg ook nog eerst keer moeten tanken voordat ik over was met mijn 70L tank dus vraag me af of ik dan wel eerder op de klus ben.

 

Het is wel zeker dat je met zulke snelheden veel aandacht zou trekken met de aanhanger gestrekt achter de auto.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Vanochtend 200 km met max 100 km/u, verbruik totaal 9,8 liter.

Vanavond 200 km terug met max 130 km/u, verbruik totaal 10,8 liter.

Onlangs kennis van mij die via de Duitse autobahn naar Luxemburg was "gerausd", en de terugweg had genomen "binnendoor via Limburg en Zwolle" met 100.

Die registreerde een brandstofbesparing t.o.v. de heenweg van enkele liters in zijn VW bij min of meer gelijke afstand.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu lees ik dit:

https://www.nu.nl/buitenland/6315200/nederlander-gearresteerd-in-spanje-voor-aanbieden-van-illegale-streamingdienst.html

 

Menige Nederlander denkt kennelijk dat over de grens net zo weinig Handhaving is als hier....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

"Rasen" heeft niets met snel rijden te maken, veel meer met steeds gas geven en remmen.

Een constante snelheid en vooruit kijken maakt snel maar ook spaarzaam rijden mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ceesv zei:

"Rasen" heeft niets met snel rijden te maken, veel meer met steeds gas geven en remmen.

rasen
[rasen]
definition
  1. sich ([wie] in großer Eile) sehr schnell fortbewegen;mit sehr hoher Geschwindigkeit [irgendwohin] fahren, laufen
    "ras bitte nicht so!" · "ein Auto kam um die Ecke gerast" · "sie ist mit ihrem Wagen in die Absperrung gerast" · "er rast (eilt, hetzt) von einem Termin zum anderen" · "figurativihr Puls raste (ging sehr schnell)"

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik geef je gelijk @ceesv  met constante snelheid bespaar je minstens 1 liter op 100km. Daarom reed ik altijd met cruise control.

Overigens de 400km/uur vraagt extreem veel extra power en dus brandstof omdat de tegenwind / zo'n enorme invloed heeft, zoals bleek uit een test van TOP GEAR met een Bugattie op de Nurnburg ring. Allemaal gezien toch?

 

 

aangepast door Tonskidutch

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zit een tegenstrijdigheid in je bewering, @Tonskidutch

Als ik constant 140 km/u rijd, krijg ik de hele rit meer tegenwind dan bij 100 km/u.

Er valt bij 140 km/u weinig te "besparen", al zal gebruik van cruise control zeker leiden tot een bepaalde "fuel control". Maar niet echt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

je hebt mij niet goed begrepen...

de hele rit wisselende snelheid rijden in samenhang met tegenwind daar ging het mij niet om, het gaat erom dat je door niet af te remmen of op te trekken minder brandstof kwijt bent...

Ik heb het zelf vaker getest van Amsterdam naar Maastricht zaterdag 's ochtends om 6:00 uur.

 

Er zijn wel een paar bochten op de ring van Eindhoven waar je het stuur goed vast moet houden, maar dat gaat met 205 mm sloffen prima.

 

aangepast door Tonskidutch

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

je hebt mij niet goed begrepen...

de hele rit wisselende snelheid rijden in samenhang met tegenwind daar ging het mij niet om, het gaat erom dat je door niet af te remmen of op te trekken minder brandstof kwijt bent...

 

Dat heb ik zeker wel goed begrepen, en impliciet ontken ik dat hierboven ook niet.

Ik gebruik de cruise control zoveel mogelijk en de grootste besparing voor mij is dat de constante, ingestelde snelheden mij al heel wat verkeersboetes hebben bespaard. 😁

 

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij regelmatig van oost naar west en constateer dat het verschil tussen zo'n 110km of zo'n 130 km per uur mij bijna 20% brandstof bespaar. Qua tijd een kwartier. Ik gebruik de cruise control vrijwel constant.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...