Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten

8 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat heb ik zeker wel goed begrepen, en impliciet ontken ik dat hierboven ook niet.

Ik gebruik de cruise control zoveel mogelijk en de grootste besparing voor mij is dat de constante, ingestelde snelheden mij al heel wat verkeersboetes hebben bespaard. 😁

 

Dat is voor mij naast de rust ook het grote voordeel van de cruise.

In de tijd dat de snelheidsmeting helemaal in werd en ik vrijwel geen geld had reed ik in een R4-tje. En zo'n meter zette men aan het eind van een helling naar beneden. Met een Mercedes gas loslaten geen probleem, de motor remt wel af. Met een R4-tje werkt dat anders want die motor is niet sterk genoeg dus je hield wel in maar ging toch harder en pats, 70 gulden boete want wat km te hard.

Sinds de cruise nog maar 1x een boete gehad. Het bekende optrekken na een rotonde als je van de autoweg komt en nog maar 50 mag.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


40 minuten geleden, minplus zei:

Met een R4-tje werkt dat anders want die motor is niet sterk genoeg dus je hield wel in maar ging toch harder en pats, 70 gulden boete want wat km te hard.

Sinds de cruise nog maar 1x een boete gehad. Het bekende optrekken na een rotonde als je van de autoweg komt en nog maar 50 mag.

Op de oude westelijke ringweg van de stad Groningen was ook een viaduct waarvan de auto natuurlijk automatisch harder ging rijden als je ervan af reed. En daar stond bij zonnig weer een flitsapparaat in de bosjes met een paar agenten. Op een plek waar nog nooit 1 x een verkeersgevaarlijke situatie had plaatsgevonden. Hoe achterbaks wil je het hebben?

 

En wat jou situatie na die rotonde betreft: er mag toch niet bekeurd worden binnen een bepaalde afstand na aangekondigde wijziging toegestane  snelheid?

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/52/afstand-tussen-snelheidsbord-en-mobiele-flitser

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de polder fiets ik meestal tussen de 40-47 km/h, in de stad aangepast aan het verkeer.

 

Want in Adam nu ook flitsen in 30 km/h zone, lijkt mij een goede zaak ook al zou ik dan goed op snelheid moeten passen. 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, moonchild zei:

Want in Adam nu ook flitsen in 30 km/h zone

Gelukkig kom ik nooit in dat gat😉

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, moonchild zei:

Want in Adam nu ook flitsen in 30 km/h zone, lijkt mij een goede zaak ook al zou ik dan goed op snelheid moeten passen. 

Die 30 km zone is bijna geheel Amsterdam, ook hoofdwegen met gescheiden rijbanen die duidelijk niet als 30 km weg zijn ingericht.

 

Een slechte zaak.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Die 30 km zone is bijna geheel Amsterdam, ook hoofdwegen met gescheiden rijbanen die duidelijk niet als 30 km weg zijn ingericht.

 

Een slechte zaak.

Die wegen wordt kennelijk nog dit jaar aangepast:

 

Om het verkeer langzamer te laten rijden moeten we de wegen aanpassen. Dat doen we stap voor stap. We beginnen met het plaatsen van bovenstaande 30km-borden. En we passen de lijnen op de weg aan. We zijn zuinig met drempels. Dat is lastig voor de nood- en hulpdiensten. Pas als een weg aan de beurt is voor groot onderhoud passen we de weg zelf aan.

Dit doen we in 2024

  • We brengen overrijdbare middenstroken aan op brede 30km wegen. Zo lijken de rijbanen smaller. Auto’s gaan daardoor langzamer rijden. Op sommige plekken waar nog geen fietspad aanwezig is, brengen we fietsstroken aan om de weg te versmallen.
  • We halen lijnen in het midden (de asmarkering) weg op wegen die van 50 naar 30 km/u zijn gegaan. Hierdoor krijgen automobilisten het gevoel dat ze de weg delen. Het wordt dan minder aantrekkelijk om hard te rijden.
  • Op plekken waar het OV 50 km/u mag blijven rijden plaatsen we stickers bij de plekken waar voetgangers oversteken. Met die stickers geven we het snelheidsverschil tussen de trambaan en de rijbaan aan.

https://www.amsterdam.nl/30-km-u-in-de-stad/#h8462a652-700a-4d5d-9f81-8aeedffbd7c1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
14 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dat doen de meeste navigatiesystemen nog niet.

Gouden tijden voor de flitspalen! 😁

 

Ken een verhaal van iemand die in Florence zocht naar een parkeerplaats en door de TomTom meermalen door straten werd geloodst met milieurestricties.

verkeersbord Italië

 

De boetes kwamen later via de ambassade binnen, en bleken samen hoger dan de totale kosten van de vakantie.

Bezwaar aantekenen had geen zin.

aangepast door Eduard07
  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dan ben je ook mooi de pineut natuurlijk.

Maar het ligt ook aan die navigatie die de snelste weg berekend van ... naar ...

 

Ondanks dat rijden de Belgen hier nog steeds 70, want dat is bij hen gewoon en de gemeente wil geen flitspalen laten plaatsen.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in belgie zijn er nu al veeeeeeeeel zones 30 hoor.Zelfs op plaatsen waar ze enkel dienen om boetes op te rapen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja is meer enkel in vlaanderen want wallonie doet er blijkbaar niet aan mee.Daar melken ze de burger minder uit voor politiek graaien

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, bellejt zei:

ja is meer enkel in vlaanderen want wallonie doet er blijkbaar niet aan mee.Daar melken ze de burger minder uit voor politiek graaien

Ben meteen maar even gaan "fact-checken" en kreeg meteen het volgende artikel voor de neus:

https://www.knack.be/factcheck/factcheck-ja-er-staan-drie-keer-zo-veel-flitspalen-in-vlaanderen-als-in-wallonie/

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...