Ga naar inhoud


2024: Uit de krant vandaag.


ceesv

Aanbevolen berichten


39 minuten geleden, Tonskidutch zei:

https://nos.nl/artikel/2528447-uitslaande-brand-in-torenspits-van-kathedraal-rouen

 

dakdekkers of niet?

 

een ploeg brandweermannen met blussers ter plekke kan misschien een voorschrift worden bij dergelijke restauraties!

Ik denk meer aan naleving van bestaande regels. O is in Frankrijk..... hebben ze daar wel regels rondom open vuur bij dakdekkers?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

https://nos.nl/artikel/2528447-uitslaande-brand-in-torenspits-van-kathedraal-rouen

 

dakdekkers of niet?

 

een ploeg brandweermannen met blussers ter plekke kan misschien een voorschrift worden bij dergelijke restauraties!

Ik kijk meer niet meer van op als er een brand ontstaan tijdens dak-dek werkzaamheden.

Zo heb ik in het verre verleden kennis van dichtbij gemaakt met de toen gebruikte "mastiek". Dak vloog in de hens toen de bedekkers ermee bezig waren en ik toevallig ook ter plekke was op dat adres.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardig shit, erg mooie kathedraal, ben er vaak geweest.

Moet zeggen dat de église Jeanne d'Arc aldaar me nog meer aansprak. Na 50 of meer kathedralen gezien te hebben geloof je het verder wel een beetje want het komt vaak op ongeveer hetzelfde neer zolang je niet naar Barcelona gaat.

Een moderne kathedraal en fascinerend. Ook elke keer in Rouen weer bezocht.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch is waterstof niet de oplossing voor de toekomst.

Het is een energie drager met een te laag rendement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ceesv zei:

Toch is waterstof niet de oplossing voor de toekomst.

 

Maar wel meer dan stikstof...😁

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Eduard07 zei:

Maar wel meer dan stikstof...😁

je kunt de stikstof ook als oplossing zien.

 

Nu gaat men waterstof winnen uit water terwijl we allemaal weten dat water ook wel aangeduid met H2O bestaat uit 1 zuurstof atoom en 2 waterstof atomen.

Kijken naar de belastende stikstof verbindingen dan kan NH3 en  NH4 dus zeer interessant zijn en sommigen zetten daar dus al flink op in omdat er veel meer energie bij vrijkomt dan bij de splitsing van water.

stikstofverbindingen als kansrijke brandstof

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het noorden vanaf een uur of 2 ook weer met bakken uit de hemel.

Dat komt deze "zomer" niet meer goed.⛈️⛈️

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

terwijl we allemaal weten dat water ook wel aangeduid met H2O bestaat uit 1 zuurstof atoom en 2 waterstof atomen.

Ff ander onderwerp...

Gezien de heftige regen momenteel begint me die H2O goed de keel uit te hangen! 🤑

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...