Eduard07 Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober 1 minuut geleden, Tonskidutch zei: Het kan zijn dat er schone diesels bestaan, Dat was ooit het fabel van VW. We weten inmiddels allemaal wel beter. (Bovenal VW zelf !) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober Dat is geen fabel, dat zie je toch zelf als die meting wordt uitgevoerd. Daarnaast bestaan er ook geen emissieloze voertuigen, die energie moet ergens door opgewekt worden en dat gebeurd vaak met een schoorsteen op afstand omdat de energie die opgewekt wordt door zon en wind bij lange na de vraag niet kan dekken. Maar ook die energie moet worden opgeslagen en voor de winning van die grondstoffen wordt zoveel energie gebruikt dat een elektrische auto al minimaal 6 jaar moet rijden om op het zelfde niveau te komen als een euro 5 diesel. Een vergelijk met een euro 6 heb ik nog niet kunnen vinden. Maar dit wist men zelfs al in 2019 moderne diesel net zo schoon als elektrisch en nee niet een onderzoek vanuit de autobranche zelf maar gewoon door de onafhankelijke consumentenbond. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober 29 minuten geleden, Eduard07 zei: Momenteel is dit besluit nog te duur voor marktkooplui en kermisexploitanten die hun spullen hartje Stad moeten opbouwen. Vandaar dat een tijdje geleden Groningen Stad dit besluit in nauw overleg met hen gaat uitvoeren. Kijk die mensen hebben een kleine winstmarge en meestal ook geen te investeren kapitaal achter de hand maar ach dat is hun sigaar uit eigen doos. Een Hybride transport kan voor de binnenstad voorlopig een uitkomst bieden en dat zouden ze al jaren geleden moeten hebben overwogen. Maar wat doen die bedrijven, ondernemers al jaren, voordat een nieuwe norm in gaat, kopen ze op de valreep nog een oud EU norm transport voertuig, stonden kranten de laatste decennia mee vol. Ooit moet het eens ophouden met die sluiproutes en dealtjes. Als de inwoners ziek worden en niet meer kunnen komen naar de markt of de kermis bijt de hond de man. Mercy Mercy Me Robert Palmer
Moderator ceesv Geplaatst: 5 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 5 oktober Er bestaan al jaren schone diesels, die van mij is Euro 6 D. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober @gerrit B, dat artikel hetgeen ik aanhaalde gaat over iets anders. Namelijk de uitstoot vrije binnensteden. Daar heeft een vergelijking tussen een Diesel BMW of Mercedes en hun benzine variant niets mee te maken. Ook niet omwille de trajecten die men rijdt, hier gaat het om de binnensteden die aantoonbaar ongezond zijn. En dat ik die diesel oude gedeukte bestelbussen ervoor als voorbeeld neem is evident. Je hebt nooit in de binnenstad gewoond dus weet er niets over. Waar de energie vandaan komt is duidelijk, 50% is afgelopen jaar door groene energie geproduceerd. De transitie doorrekenen is mij te complex en heeft ook geen zin. We moeten de uitstoot gewoon terugbrengen voor 2030. Dat staat vast. Mercy Mercy Me Robert Palmer
gerrit B Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober 25 minuten geleden, Tonskidutch zei: maar niet als bestelbus in de binnenstad die tijdens het afleveren ook gewoon die euro-0 diesel gewoon laten dampen. Je zal het wel niet willen geloven maar een paar minuten stationair laten draaien is bij een oudere diesel minder vervuilend dan uit zetten en 3 minuten later weer starten. Wel zie je vaak dat de transporteurs gebruik maken van oudere diesels, vaak zijn het auto's van de chauffeur (de auto's met alleen een sticker of gewoon wit) omdat die lekker goedkoop zijn, makkelijk te onderhouden (veel kan men zelf doen) en een lagere km prijs kennen dan een euro 6 diesel. Belangrijker is echter de actieradius, in de stad maakt een post bezorger zo'n 40-50 km om alle pakketjes ed. af te leveren en dat kan prima elektrisch ware het niet dat deze bus wel veeeeeeel duurder is een elektrisch bus van het formaat postbezorgerbus zit zo tussen de 50.000 en 60.000. Reken ik het voor mezelf uit met zo'n 45.000 km per jaar en vrijwel altijd thuis laden (dat is het goedkoopst) dan kost me dit op elektrisch € 5.308,00 (alleen de energiekosten) en op diesel € 3.812,00 (alleen brandstof) Tel ik de aanschafkosten, belastingen ed. er bij bovenop dan komen de verhoudingen nog veel schever te liggen en kost de elektrische bus gewoon goud geld en kan ik veel beter tegen de klanten in de stadscentra zeggen "zoek maar een ander die nog bij jou de beveiliging wil regelen want voor mij wordt dat veel te duur" zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober Dat jij een economisch gunstige oplossing zoekt / zocht is duidelijk. Maar dat doet niets af aan het ongezonde binnenstedelijke klimaat met al die uitstoot. En dat al die ZZP'ers als onderaannemers met hun eigen "dreckschleuder" rondrijden is ook helder. Dat ze überhaupt zelf mogen sleutelen en hun APK bij cowboy Billy halen is ook bekend. Je kan ook gewoon toegeven dat het economisch belang bij transporteurs voor dat van het gezondheidsaspect van inwoners en bezoekers van de binnensteden komt. Dus ten koste van. Hoe maak je de binnenstad nog aantrekkelijk? In ieder geval is het goed dat de Gemeenten nu het heft in handen nemen. Mercy Mercy Me Robert Palmer
Moderator ceesv Geplaatst: 5 oktober Auteur Moderator Geplaatst: 5 oktober 1 uur geleden, Tonskidutch zei: In ieder geval is het goed dat de Gemeenten nu het heft in handen nemen. Gemeente Amsterdam koopt nieuwe vuilniswagens op diesel: ‘Verkeerde signaal’ Wethouder Zita Pels (Afval) stelt via een woordvoerder dat de gemeente eigenlijk had gepland rond deze tijd elektrische vuilniswagens te bestellen. Die zijn ook te koop, erkent zij, maar Amsterdam ziet daar toch van af omdat nu blijkt dat er begin 2025 op de gemeentewerven te weinig capaciteit is op het elektriciteitsnet om het zware materieel ook op te laden. https://www.parool.nl/amsterdam/gemeente-amsterdam-koopt-nieuwe-vuilniswagens-op-diesel-verkeerde-signaal~b5b86ccb/?referrer=https://www.google.com/ Tja, "Doe als ik zeg, niet wat ik doe." Wat voor de burger geldt, geldt niet voor de overheid? Of het voor het milieu nu zo goed is om goed functionerende voertuigen te verschroten en nieuwe wagens te bouwen die een zware aanslag op het milieu zijn is ook een vraag. En wat dan hiervan te denken? De gemeente Amsterdam gaat huishoudelijk afval uit Rome importeren en verbranden. Iedere week komt er 900 ton vuil per trein naar Nederland. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober 33 minuten geleden, ceesv zei: En wat dan hiervan te denken? De gemeente Amsterdam gaat huishoudelijk afval uit Rome importeren en verbranden. Ik denk ervan dat het gebruikt wordt als grondstof voor energie opwekking. Het wordt verbrand. Over dit proces zal echt wel nagedacht zijn en hebben we in NL er voordeel aan. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gerard 76 Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober Als je niet in t ziekenhuis belandt door een aandoening aan je luchtwegen vanwege de dampen, dan beland je er wel nadat je invalide raakt door een opa of oma die met een noodgang op hun elektrische fiets door de stad rijden. Sommige oudjes zijn regelmatig net zo aso als sommige jeugd.
gerrit B Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Hoe maak je de binnenstad nog aantrekkelijk? Waarschijnlijk niet met dit soort maatregelen want ik ben echt niet de enige die zegt "dan zoek je maar een ander" Als men dan plots voor alles veel meer moet gaan betalen dan vindt men dat straks ook nog vreemd terwijl ze zelf deze zonder uitzondering linkse bolwerken in stand houdt bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen. 3 uren geleden, Tonskidutch zei: In ieder geval is het goed dat de Gemeenten nu het heft in handen nemen. De wet dus meteen aanpassen en dit soort zaken weg halen bij de gemeenten en door de landelijke overheid laten bepalen ipv. door een groepje gelijkgezinden. 43 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: Ik denk ervan dat het gebruikt wordt als grondstof voor energie opwekking. Het wordt verbrand. En bij verbranding van afval komen er geen vreemde stoffen in de lucht en ontstaat er geen CO2? Blijkbaar was natuur- en scheikunde niet je sterkste punt op school. 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Drs. IJzerbout Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober 34 minuten geleden, gerrit B zei: En bij verbranding van afval komen er geen vreemde stoffen in de lucht en ontstaat er geen CO2? Blijkbaar was natuur- en scheikunde niet je sterkste punt op school. @gerrit B: Ik denk dat mijn sterkste punt lezen & begrijpen is en daarom lul ik niet zo’n hoop onzin: https://www.businessinsider.nl/huisafval-rome-italie-amsterdam-co2/#:~:text=Sinds begin april stuurt Rome,energieproductie voor bedrijven en huishoudens. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Eduard07 Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober 8 uren geleden, Tonskidutch zei: 7 uren geleden, Tonskidutch zei: Dat jij een economisch gunstige oplossing zoekt / zocht is duidelijk. Maar dat doet niets af aan het ongezonde binnenstedelijke klimaat met al die uitstoot. En dat al die ZZP'ers als onderaannemers met hun eigen "dreckschleuder" rondrijden is ook helder. Dat ze überhaupt zelf mogen sleutelen en hun APK bij cowboy Billy halen is ook bekend. Je kan ook gewoon toegeven dat het economisch belang bij transporteurs voor dat van het gezondheidsaspect van inwoners en bezoekers van de binnensteden komt. Dus ten koste van. Hoe maak je de binnenstad nog aantrekkelijk? In ieder geval is het goed dat de Gemeenten nu het heft in handen nemen. De basis is in februari 2021 al gelegd, en dan wou dit "kabinet" het nog even bijna 4 jaar later saboteren? https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/02/09/nieuwe-afspraken-om-steden-te-bevoorraden-zonder-co2-uitstoot#:~:text=Veertien steden hebben Over "betrouwbare overheid" gesproken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober (aangepast) nou ja of het goed begrijpt weet ik niet, maar ik lees een ding Quote Maar het betekent ook Nederland te maken krijgt met een hogere CO2-uitstoot. En daar gaat het toch om? Amsterdam wil toch minder CO2 uitstoten en daardoor de auto's al uit de binnenstad weren? En omdat de Italianen een probleem hebben met te hoog methaan door hun huisvuil gaan we hier hun vuil verbranden, helaas zit daar nog steeds 13% plastic in en normaal zou dat er wel uitgehaald worden maar omdat daar geen capaciteit meer voor is gaan ze in Amsterdam dat plastic er maar bij mee verbranden. Dat methaan is wel een groter broeikasgas maar wordt afgebroken in de atmosfeer terwijl dat met CO2 niet gebeurd Nee echt een heel duidelijk verhaal om de CO2 uitstoot te verminderen. 5 oktober aangepast door gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
moonchild Geplaatst: 5 oktober Geplaatst: 5 oktober Nu nog alle voertuigen met motor op de normale rijbaan en overall in de stad 30 km/h. Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen