Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uren geleden, Tonskidutch zei:

@astro iris, dergelijke fanaten hebben altijd al een rol gespeeld maar zijn nog nooit zo erg gestimuleerd door en middels sociale media.

Een groot deel van die fanaten zijn laag opgeleide schapen zonder een ander referentiekader als die bubbel waarin ze zijn terechtgekomen en/of waar ze niet uit kunnen komen door de onderdrukking.

Het klopt toch wel voor een groot deel dat peuters/kinderen allereerst een stabiele emotionele basis moeten krijgen voor ze naar school gaan. NOS journaal 28-10-2024.

Er zijn peuters die met elkaar ruzie hebben in de speeltuin en geen van die ouders of dat gedelegeerde toezicht legt op pedagogisch verantwoorde wijze uit aan die peuters hoe ze met elkaar moeten omgaan. En er zijn tegenwoordig heel veel peuters dien aard van 18 en ouder.

Moslim fanaten gaan toch echt nog een factor 10 verder naar beneden dan christen fanaten en ze zitten niet eens in een internetbubbel maar willen de dingen die idioten iets van 1000 jaar geleden hebben bedacht in hun waanzin.

Probleem met die peuters van 18 jaar is dat ze niet met mensen van alle niveaus en huidskleuren samen buiten gespeeld hebben maar in internetbubbels zaten. In de jaren 50 speelde je als jochie met kinderen van directeuren en putjesscheppers, al dan niet bruin als Ambonezen, het maakte niet uit.

Je had gewoon samen lol.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

@minplus

Je vergeet de orthodoxe fanaten...

Maar ook die hebben nooit met "een zogenaamd onreine" op straat gespeeld.

https://www.theologie.nl/rein-onrein/

ze, die fanaten, zijn allemaal deelnemers aan die problemen en de haat jegens de andersdenkenden

Omdat we nu een beetje teveel focusseren op de verschillen die men op de politieke agenda zet zien we de eigenlijke oplossingen niet.

Alsook dat er kapitalistische fanaten zijn die er winst door maken en dus meer macht krijgen. Musk koopt stemmen, dat kost hem, hoop ik, z'n kop.

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Die podcasts kunnen een bron vormen voor een vijfde kolonne.

Cafe Weltschmerz was al fanatiek bezig tijdens de coronapandemie.

Met name de podcasts uit de hoek van FVD/Baudet (die overigens zelfs hardop toegeeft aanhanger te zijn van complotten) mogen best extra gemonitord worden.

Ons omroepsysteem heeft wettelijke spelregels. Die moeten uiteraard gelden voor het hele mediaspectrum. "Gelijk speelveld" moet gehandhaafd worden. Ondergronds gewoel moet geen kans krijgen onder een eufemistisch "vrije meningsuiting".  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Actie tegen de 21% BTW op boeken en sport

boekenbranche in actie

Volgens velen een ongekende enorme prijsverhoging waardoor boeken niet meer gekocht zullen worden en sportschoolabonnementen stop gezet zullen worden, maar waar hebben we het eigenlijk over

Een magazine kost gemiddeld rond de 5 euro incl. 9% BTW dus die gaat na de verhoging 60 cent meer kosten

een boek van 22,50 wordt 2,70 duurder

en een sportschool abonnement kost gemiddeld 38 euro en dat wordt dan met 21% zo'n 4 euro duurder.

Ik krijg dan toch meer het gevoel dat menig uitgever/sportschool voor eigen parochie aan het preken is dan dat het werkelijk een kaalslag gaat worden er niet meer gelezen gaat worden of dat men massaal stopt met sporten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

ik ben al jaren geleden gestopt met sport 🤣

Maar je kan toch echt wel uitgaan van de situatie waarin zich die lage inkomen huishoudens, twee keer de euro moeten omdraaien, voor ze een boek gaan kopen. Onderwijs stimuleren en beter leren lezen (of sport) wordt volgens mij niet hier niet door geholpen.

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Iemand die geen geld heeft gaat in mijn beleving zeker geen boek kopen of naar de sportschool (als de gemeente dat niet betaald)

Dat boek wordt dan wel gekocht in de kringloopwinkel of gelezen in de bibliotheek of online. Ook een rondje rennen kan gratis buiten en/of wat krachttrainen ook met een pak melk of een kratje bier dus daar hoef je niet voor naar de sportschool.

Vandaar dat ik toch sterk het idee heb dat alle protest hoofdzakelijk voor eigen bühne is, men ziet gebruikers bij hun weggaan en op een andere/goedkopere manier gaat lezen/sporten.

Geplaatst:
2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

bovendien snapt iedereen wel dat het kabinet elke aardappel schil probeert samen te rapen omdat ze geld te weinig hebben

Net als de voorgaande kabinetten. Is een normaal gevolg van het geld ergens aan uit willen geven maar je hebt niet genoeg. Dan zal je het ergens anders vandaan moeten halen. Dus ja, kies je toch voor dat duurdere boek of geef je iets minder uit aan boodschappen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
9 minuten geleden, Mojo zei:

Dan zal je het ergens anders vandaan moeten halen

Correctie: Dan zal je ergens anders minder uit moeten gaan geven.😁

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Ik heb het wel eens vaker aangegeven maar als wij moeten bezuinigen dan moet er minder geld uitgegeven worden, wordt dat abonnement geschrapt, minder vaak sushi besteld, dat kappersbezoek een paar weken opgeschoven, die bijna versleten broek nog een maandje langer gedragen enz.

Als de overheid gaat bezuinigen betekend het altijd dat de burger meer moet gaan betalen.

Geplaatst:

Kijk je hebt eigenlijk niet heel veel nodig.

Moet ik 10 overhemden of enkel 2 hebben? Moet ik elke dag een nieuwe handdoek na het douchen of elke halve week?

Heb je een afwasmachine en staat die dan elke dag te koken met afgrijselijk dure afwas-tabs per afwasbeurt of doe ik het per hand?

Wij bezuinigen waar mogelijk.

Maar dan ook alleen waar het kan, iets wat jij zelf niet kan bezuinigen is die bestaanszekerheid.

Wat nodig is is nodig.

Dus doe me een lol en slik al die kauweflul maar in en ga je diep schamen. Gericht aan ons simplistisch Kabinet

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen