Ga naar inhoud

2024: Uit de krant vandaag.

ceesv

Aanbevolen berichten

Wij noemen dat de tering naar de nering zetten.

Maar dat is iets wat de overheid niet kent en ook al zouden ze het willen dan staan er altijd wel weer wat te schreeuwen dat het niet goed is, een uitholling van de samenleving is enz.

Je zal straks het commentaar eens zien als de plannen lukken om 8 van de 10 personen die zich nu nog met asielzaken bezighouden straks niet meer nodig te hebben.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, gerrit B zei:

Wij noemen dat de tering naar de nering zetten.

Maar dat is iets wat de overheid niet kent

https://www.uu.nl/nieuws/prinsjesdag-ingrijpende-bezuinigingen-op-hoger-onderwijs

https://nos.nl/artikel/2541647-vws-bezuinigt-op-zorgstages-sport-preventie-en-onverzekerden

Dit zijn keuzes, toch? 

En bepaalde keuzes spannen het paard achter de wagen. En juist dat zien we de overheid al decennialang doen.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er op sommige subsidies gekort wordt noem ik geen paard achter de wagen spannen.

Als iemand borstkanker heeft gehad waardoor de borst moest worden afgezet dan kom je ook niet voor een vergoeding van een prothese in aanmerking waarom dan wel voor iemand die er zelf voor kiest een ander geslacht met bijbehorende kenmerken te willen hebben?

Maar leg ook eens uit "iemand die onverzekerd is" kun jij het voor elkaar krijgen om geen zorgverzekering af te sluiten?

Probeer het aan het eind van het jaar eens om niets af te sluiten en kijken hoe lang het duurt voordat je een boete te pakken hebt en de CAK alsnog tegen 120% van de normale prijs een zorgverzekering voor je heeft afgesloten.

Ook legt de minister uit dat zorgstages al compleet mislukt zijn, omdat de subsidie er dan wel is maar er geen begeleiders zijn die deze zorgstages succesvol laten slagen.

Dat noem ik geen paard achter de wagen spannen maar juist goed bestuur, je ziet dat iets niet goed gaat of niet het beoogde doel bereikt dan tref je maatregelen en grijp je in ipv. geld in een bodemloze put te blijven pompen.

Maar ik denk dat als je alle inkomsten en uitgaven eens werkelijk onder ogen krijgt dat je met een dikke rode stift heel wat "pret en volslagen onnodige oplossingen" kunt schrappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Actie tegen de 21% BTW op boeken en sport

Het gaat niet alleen om boeken en sport. Zo betaal ik iemand (ZZP) in onze vereniging die tot nu toe 9% tarief mag rekenen. Een verhoging naar 21% gaat echt wel pijn doen. Dat gaan kleine verenigingen niet kunnen ophoesten.

Verder is bezuinigen op universiteiten geen gek idee. Dan hoeven ze zich niet meer bezig te houden met het organiseren van feestjes voor moslim haatpredikers.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Frituristen opgelet

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241030_93277307

de beste frieten van Belgisch Limburg ( en hoeveel kost het)

Ik vind België fantastisch, ben er vaak geweest en alles super en zou er voor veel dingen graag wonen.

Maar zijn de frieten daar nog altijd slappe drellen zoals de afgelopen 40x ipv lekker stevige staafjes zoals hier?

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Frituristen opgelet

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241030_93277307

de beste frieten van Belgisch Limburg ( en hoeveel kost het)

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom uit de tijd dat letterlijk elke cent omgedraaid moest worden. M'n fantastische vader nam jaren 50 kaaskorsten die weggegooid werden maar waar nog een dikke 1,5 centimeter aan zat mee van z'n werk om ons wat extra te leveren.

En ook in de mooie jaren 70 was het voor ons een kwestie van rondfietsen naar waar iets noodzakelijks 10 cent goedkoper was.

Dus ik snap volledig dat die uitmelk verhoging voor enorm veel landgenoten een ramp is en ze niets meer kunnen.

Los van het feit dat het niets anders is dan een afbraak in gezondheid van lichaam en geest.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gerard 76 zei:

Dat geklaag over die btw verhoging is puur en alleen om Geertje in een kwaad daglicht te zetten.

Anders niks 

Dat gevoel heb ik ook. Met andere BTW of accijnsverhogingen zag of hoorde je bijna niemand en werd het zeker niet zo uitgebreid in het nieuws vermeld. Zelfs de grootste populist (Rob Jetten) moest zijn gezicht laten zien.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men geeft nu vooral op over de mensen aan de onderkant van de samenleving en dat die het niet meer kunnen bestalen.

Nu kan het zijn dat ik de laatste jaren onder een steen heb geleefd en dat het programma steenrijk straatarm allemaal maar nep is, maar kopen die mensen die nauwelijks rond kunnen komen dan dure boeken? Hebben die abonnementen op tijdschriften en dure dagbladen? Gaan die in het weekend naar musicals en popconcerten?  Bezoeken die elk weekend een museum of hangen ze elke dag in de sportschool?

Denk dat er een nogal vertekend beeld gegeven wordt wie deze kosten zullen gaan dragen en er zullen er best zijn die zich normaal nog wel iets konden veroorloven en met deze verhoging daar anders over gaan denken, maar de meesten maken 60 cent op een abonnement niets uit en kopen dat boek wat 4 euro duurder is geworden ook nog wel.

Misschien wel eens goed dat degene die de kaartjes voor een concert verkoopt die 12% verhoging eens voor eigen rekening neemt zodat een artiest als Taylor Swift geen 29.000 euro per minuut verdient maar genoegen neemt met slechts 25.000 per minuut.

Dus denk dat het merendeel van het commentaar hoofdzakelijk geënt is op het feit dat men zelf misschien wel eens minder over zal houden als mensen toch niet bereid zijn om meer te moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Dat er op sommige subsidies gekort wordt noem ik geen paard achter de wagen spannen.

Heel veel gelegenheidsargumenten.

Als er (kortzichtig) bezuinigd wordt op zaken die ons in een later stadium door de schadelijke gevolgen dik geld gaat kosten, is dat "het paard achter de wagen spannen".

Kan er niks anders van maken.

Zat voorbeelden in het verleden. 

En dan achteraf klagen over eerdere kabinetten waar we  in meerderheid zelf op/voor gestemd hebben.

En specifieke mensen of partijen met kennis achteraf verketteren. Nadat we ze jarenlang bejubelden.

Hoe zat het ook nog maar weer met die wegbezuinigde Jeugdzorg, of dat Opbouwwerk? 

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoort mij ook niet zeggen dat het korten op alle subsidies goed is, maar de subsidies waar men het nu over heeft daar zullen vele eindgebruikers geen traan om laten, dat zullen toch meestal de personen en organisaties zijn die er jarenlang dankbaar gebruik van hebben gemaakt en nu meer hun eigen broek op moeten zien te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je weet dat er massa's mensen in de bijstand zitten en zoals in het NOS Journaal heden gezegd werd dat; 1/3 van hen geen baan meer zullen vinden wegens het agisme in deze maatschappij zul je de broekriem wel drie vier gaatjes moeten aantrekken.

Dan is het wederom de verkeerde doelgroep die die dingen moet gaan laten omdat men de verkeerde belastinggraai methodiek inzet.

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas gaat het er bij menige kiezer in als zoete koek dat bijstand"trekkers"  lekker lui op de bank zouden zitten op kosten van de werkenden.

En dat we daardoor zoveel arbeidsmigranten hebben.

Meningen lekker simpel houden.

Onderbouwende cijfertjes "niet nodig", want "iedereen weet het".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel terecht dat je het nog even kenmerkt "iedereen weet het wel" of eerder niet. 🤔

Screenshot_4.png.e81da39e7029c933975ff2aad3fa3de7.png

Maar voor mensen die het woord "agisme" misschien niet kenden : dat is leeftijds discriminatie.

En merk ik bij heel veel oude college en kennissen die ander werk zoeken.

Laatst kreeg ik zelf nog een redelijk aardige reactie op m'n sollicitatie, U bent gezien uw C.V. veel te ervaren voor de functie die in de vacature staat.

(ik dacht nog nou dan werkt mijn brein op een kwart voor die functie, dat kan toch ook?)

ouwe knarren willen ze niet meer

Can't Find My Way Home

Ellen Mcllwain

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen