Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik vermoed eerder dat veel Nederlanders op Wilders hebben gestemd om  1 of meer issues aangepakt te krijgen. Niet omdat ze  zijn gedachtengoed delen.

Wilders moet het hebben van zijn geblaat, niet van realisme. Dat is nu gebleken.

Minder versplintering? Absoluut!

Er is meestal wel een partij waar die kleintjes en hun aanhang gewoon onderdeel van zouden kunnen zijn.

Elke partij heeft vleugels. Versplintering is ongewenst voor een landsbestuur dat wil leveren.  

Ik heb in dit verband nog maar eens even gegoogled op "Weimar-republiek" (en haar teloorgang):

https://duitslandinstituut.nl/artikel/30112/de-weimarrepubliek-schrikbeeld-of-voorbeeld

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:
12 minuten geleden, gerrit B zei:

Dus terug naar max 10 partijen ipv. al die splinter partijtjes die allemaal recht op spreektijd hebben om zo alles weer beheersbaar te krijgen.

dat onderschrijf ik en schrijven we al jaren

maar mensen zijn individualisten en willen zich profileren ook via de splinters in de vinger van het parlement AUW

Wat lastig is dat mensen ook redelijk snel uit afkeur weer voor een andere "liga" stemmen en niet uit onverdrotenheid op de partij blijven stemmen die hun waarden vertegenwoordigd!

All The Ladies

Fat Boy Slim

Geplaatst:
Zojuist, Tonskidutch zei:

Wat lastig is dat mensen ook redelijk snel uit afkeur weer voor een andere "liga" stemmen en niet uit onverdrotenheid op de partij blijven stemmen die hun waarden vertegenwoordigd!

Dat is nou precies een reden waarom verkiezingsprogramma's in mijn ogen grotendeels onzinnig zijn.

Ik kies voor een bepaalde politieke richting waaraan ik me verwant voel. Niet voor losse beloftes die sowieso vaak worden bedolven onder compromissen na de verkiezingen.

• Like 1

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Realiseer je je niet,dat ook bij het kiezen voor een politieke richting en niet voor het verkiezingsprogramma er ook compromissen na de verkiezingen onontkoombaar zijn?

Of je moet kiezen voor een 2 partijen stelsel, waarin er slechts één een meerderheid kan behalen.

In een groot land in het westen hebben ze zo een stelsel, misschien kan je emigratie overwegen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
8 minuten geleden, ceesv zei:

Realiseer je je niet, dat ook bij het kiezen voor een politieke richting en niet voor het verkiezingsprogramma er ook compromissen na de verkiezingen onontkoombaar zijn?

Of je moet kiezen voor een 2 partijen stelsel, waarin er slechts één een meerderheid kan behalen.

In een groot land in het westen hebben ze zo een stelsel, misschien kan je emigratie overwegen.

Een hoog "Wilders" gehalte, bevalt het niet, kun je overwegen..... Nog even en overwegen wordt, "oprotten".

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

Geplaatst:
13 minuten geleden, ceesv zei:

Realiseer je je niet,dat ook bij het kiezen voor een politieke richting en niet voor het verkiezingsprogramma er ook compromissen na de verkiezingen onontkoombaar zijn?

Waar beweer ik hierboven dat er geen compromissen zouden moeten worden gesloten? Daar ging mijn reactie helemaal niet over.

Geplaatst:
1 uur terug, Eduard07 zei:

De pvv ministers hebben ondertussen nog geen begin gemaakt van het uitvoeren van hun beloftes.

Omdat ze uit alle macht worden tegengewerkt.

Enige wat ze horen is kan niet, mag niet, lukt niet.

Terwijl het elders in de EU wel kan.

Geplaatst:
54 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Omdat ze uit alle macht worden tegengewerkt.

Enige wat ze horen is kan niet, mag niet, lukt niet.

Terwijl het elders in de EU wel kan.

PVV narratief.

• Moderator
Geplaatst:

Je bewijst de stelling zelf!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

dat onderschrijf ik en schrijven we al jaren

maar mensen zijn individualisten en willen zich profileren ook via de splinters in de vinger van het parlement AUW

Dat kan ook in een 10 partijen stelsel en dan zullen partijen die te klein zijn samen moeten werken (zoals PVDA en groen links nu ook doen) om toch nog een stem in de kamer te krijgen en de meer/meest extreme ideeën moeten laten varen om die samenwerkingen mogelijk te maken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...