Ga naar inhoud


Dreambox ultra 2 hulp bij softcam met canal digitaal smartcard gevraagd


Rasta 87
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1) smartcard moest naar beneden

 

Mimisuku heeft me online geholpen

ik weet dat je vroeg op moet,

hoe kan ik je bedanken en wat was het?

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

User setting was verkeerd…

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970  Waarom heb jij dit er in staan?

 

M: 1811:00006A 0100:00006A

Je probeert  CAID 1811 (Canalsat France) te mappen naar onze seca kaart, de providers id's zijn daar toch echt anders. 

 

Ik zou ook niet aanraden letterlijk alle emm's te loggen trouwens.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk meer een fyptautje….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

User setting was verkeerd…

 

Wat was er verkeerd dan?

 

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Denk meer een fyptautje….

Ja, moet M: 1817:00006A 0100:00006A zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-1-2024 om 23:08, Rasta 87 zei:

Dat had ik nooit zonder jullie hulp kunnen vinden.

Bij deze alle lezers en bijdragers bedankt voor het meedenken.

 

 

Waarom verkoop je die box nu dan?  Was het ding bedoeld om te hobbyen of om gewoon op te kijken?  Want dat laatste doel heb je bereikt toch?

 

Openpli zal er gewoon op draaien mits je daarvoor een stabiele built vindt.

 

https://www.enigma2.net/category/images/dreambox/dreambox-two/

 

Dit is maar gewoon een enkele link, er zullen er vast wel meer zijn.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb uiteindelijk wel de kaart werkend gekregen maar uiteindelijk was er weer een ander probleem, kregen we de multi epg niet aan de praat of dan werkte de wifi weer niet door onjuiste drivers of ik kon geen settinglijst downloaden of bij een ander image werkte de aan uit knop niet.

Weer een ander image werkte het wel maar toen stond Astra 23,5 niet in de satelliet lijst en wist ik niet hoe ik die erin kreeg.

 

Kortom het was niet zo eenvoudig als ik had verwacht en ik heb er vele uren in gestopt, echt dagen bezig geweest.

Dus ik verkoop hem uit frustratie eigenlijk. Mijn geduld en kennis was op.

 

Wel moet ik vermelden dat er een heel tof aanbod ligt van Mimisiku om de box voor mij te configureren en als de verkoop niet lukt dan maak ik van zijn aanbood gebruik.

VU+ Duo, dreambox 500s, Rebox 4000, Openbox, cccam, Wavefrontier 90 met 13,19,23,en 28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt er te weinig kennis van bedoel je. Als je overal het wiel moet uitvinden ben je er al snel lang mee bezig inderdaad. 

 

Multi-EPG, ik denk dat je daarmee bedoeld zoals de meeste provider boxen bieden, veel zenders in 1 overzicht en een tijdbalk. Het is raar dat dit in een hoop images niet standaard zit, aan de andere kant als je een paar keer klikt heb je een soortgelijk overzicht met alle now/next info en kun je per zender een lijst krijgen van alle tijden/programma's.    Wifi krijg je altijd spijt van, gewoon een netwerk kabel gebruiken. 

 

Settingslijsten kun je downloaden van sites en bewerken en over en weer halen tussen computer/box. (dreamboxedit) Als je eenmaal weet hoe dat werkt wil je niks anders meer.  Vanuit de image een zenderlijst downloaden gaat alleen als die een daarvoor een feed heeft maar dan nog moet die zenderlijst jou wel bevallen. En het is ook niet zo dat je elke maand een nieuwe lijst nodig hebt.  Toegevoegde zenders kun je ook zelf inlezen/verplaatsen en daarna met de computer editen. 

 

Ik denk dat je qua hardware gewoon een prima box hebt.  Als ik jou was zou ik gebruik maken van het aanbod van Mimisiku, wellicht dat hij er Openpli voor jou kan opzetten en kan configureren. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil ik best voor hem doen, maar ik heb begrepen dat hij hem - uit frustratie?? - hier al te koop aanbiedt. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat hij telkens er iets niet zou werken, hij een andere image installeerde, i.p.v uit te zoeken waarom het niet werkt, of waar het ergens in net menu verstopt zit.

 

Multi EPG zit er standaard in, al vind ik dit wel niet de mooiste, maar waarschijnlijk is er wel ergens een mooiere te vinden.

Veel is aan te passen of wel ergens te downloaden.

Ik zou ook op het voorstel ingaan en je zal zien dat het een toffe box is om mee te spelen

screenshot.png

 

screenshot (2).png

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...