wanderer Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari (aangepast) op sommige momenten valt mijn wifi internet verbinding met de laptop weg, ik heb dan wel verbinding met de modem, maar geen internet, iets met verkeerde dns oid... heb kabel internet van delta, het ligt denk ik aan de laptop, want de tv heb ik gewoon internet beeld.... soms heeft opnieuw opstarten van de modem effect, soms dagenlang geen last soms een paar uur aan een stuk... 28 januari aangepast door wanderer Samsung 40D6510WS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari (aangepast) Zelf heb ik de DNS van mijn provider ingesteld, dan heb je eigenlijk nooit storingen. Misschien stel je er ook die van jouw provider in? netwerk internet toegang rechtermuisklik > netwerk en internetinstellingen https://public-dns.info/nameserver/be.html enkele bekende uit belgië / soms is dat beter dan de router zelf 28 januari aangepast door Tonskidutch link Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alex1970 Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Ik ga er vanuit dat juist, middels DHCP vanuit het modem, de DNS van Delta gebruikt wordt. Als je deze melding krijgt is dus een goede test om juist een alternatieve DNS te proberen, bijv. 8.8.8.8 of 1.1.1.1 Wat bedoel je met dat het TV internetbeeld heeft? Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boudeman Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Als eerste poging zou ik de dns cache flushen: Windows toets + R > cmd > ipconfig /flushdns wel uitvoeren als administrator 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Weet niet of bij Delta modem het IPv6 actief is, maar dat willen niet alle NIC's (netwerkkaarten) van oudere makelij verwerken... Driver issue. Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wanderer Geplaatst: 28 januari Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 4 uren geleden, Alex1970 zei: Wat bedoel je met dat het TV internetbeeld heeft? Ik heb via google chromecast 4kTV dmv delta app ook de tv kanalen en dat gaat via het internet via wifi 5G, net zoals mijn laptop via wifi 5G, de laptop is nu 7 jaar oud, via wifi 2.4G geen verschil, dus oudere drivers zou best eens kunnen.. 3 uren geleden, Tonskidutch zei: IPv6 actief is actief... Samsung 40D6510WS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Welke DNS of wel Nameserver gebruik je NU? Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wanderer Geplaatst: 28 januari Auteur Delen Geplaatst: 28 januari (aangepast) SSID: Ricardo 5GHz Protocol: Wi-Fi 5 (802.11ac) Beveiligingstype: WPA2-Personal Netwerkband: 5 GHz Netwerkkanaal: 48 Snelheid van de verbinding (ontvangen/verzenden): 292/292 (Mbps) IPv6-adres: 2a02:f6d:d28d:**** 2a02:f6d:d28d:0:6260:*** fdaa:bbcc:*** Link-local IPv6-adres: fe80::75c6:*** IPv6-DNS-servers: 2a02:f68:0:6e:6e73::1 2a02:f68:0:cf3:6e73::2 2a02:f68:0:cf4:6e73::3 IPv4-adres: 192.168.11.14 IPv4-DNS-servers: 62.238.255.69 212.115.192.193 62.45.70.104 Zoeklijst voor DNS-achtervoegsels: home Fabrikant: Intel Corporation Beschrijving: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165 Stuurprogrammaversie: 19.51.40.1 Fysiek adres (MAC): F8-34-41-6F-D6-0F Info die gevaarlijk is moet je ff weghalen 29 januari aangepast door ceesv adressen versluierd Samsung 40D6510WS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari Delen Geplaatst: 29 januari die eerste twee zijn van zeelandnet b.v. de laatste is CAIW ? doen die samen iets ? Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wanderer Geplaatst: 29 januari Auteur Delen Geplaatst: 29 januari Ik heb geen idee misschien omdat ik internet via de kabel heb? Samsung 40D6510WS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari Delen Geplaatst: 29 januari Oké heb eens gegoogled. Die werken inderdaad samen op netwerk niveau. Is het recent dat je het probleem hebt met de wegvallende DNS? Je kan eens een blik werpen in de router of er eventueel foutmeldingen zijn gelogd! Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boudeman Geplaatst: 29 januari Delen Geplaatst: 29 januari Als 2e poging kan je IPv6 uitschakelen. Ik heb dat gedaan in router, en nog nooit een probleem daarmee ondervonden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 29 januari Delen Geplaatst: 29 januari Maar dat ligt toch aan die ene provider die zulks ondersteund i.v.m. een adressenpool? Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wanderer Geplaatst: 29 januari Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 20 uren geleden, wanderer zei: Info die gevaarlijk is moet je ff weghalen 1 uur geleden aangepast door ceesv dank ceesv Samsung 40D6510WS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wanderer Geplaatst: 29 januari Auteur Delen Geplaatst: 29 januari (aangepast) 5 uren geleden, Tonskidutch zei: Is het recent dat je het probleem hebt met de wegvallende DNS? nee al een tijdje, soms een uur lang of langer soms een paar minuten, heb wel vanaf 24-10 een enphase kastje van de zonnepanelen in de meterkast, waar ook de modem hangt...maar zoals eerder geschreven, de internet ontvangst op de chromecast wordt niet gestoord 29 januari aangepast door wanderer Samsung 40D6510WS Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen