Moderator wiz Geplaatst: 22 uren geleden Moderator Geplaatst: 22 uren geleden Ik geloof er geen zak van wat er zo allemaal getoond wordt op "social" media. Net zoals 4 bougies en een magneetje en je kan er een spaarlamp oneindig lang mee laten branden. Oliekachels bestaan al jaren, en daar kan je vast en zeker ook afgewerkte olie mee stoken, maar of dat nou zo'n goed idee is betwijfel ik. 1 VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Moderator ceesv Geplaatst: 22 uren geleden Moderator Geplaatst: 22 uren geleden Verbrandingsbronnen in een (afgesloten) ruimte zonder schoorsteen of rookgas kanaal is nooit een goed idee. Afgewerkte olie verbranden is heden ten dagen ook niet echt een goed idee. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden Wiz en Ceesv, er bestaan nog meer olieen die je kunt gebruiken , wat in moeders keuken kastje staat . We hadden vroeger op de boerderij in de keuken / uitkamer een hout anex kolenkachel waar op gekookt werd. en er stond een oliekachel als warm houd plaats.. Vandaar mijn vraag ; hoe kan of kon dat dat het tankje via de leiding niet in de brand vloog. Mvg
Moderator ceesv Geplaatst: 22 uren geleden Moderator Geplaatst: 22 uren geleden Dat antwoord is al gegeven, in de leiding zit alleen brandstof en dat brandt niet omdat er niet aan de 3 voorwaarden voldaan is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden 52 minuten geleden, wiz zei: Ik geloof er geen zak van wat er zo allemaal getoond wordt op "social" media. Net zoals 4 bougies en een magneetje en je kan er een spaarlamp oneindig lang mee laten branden. Oliekachels bestaan al jaren, en daar kan je vast en zeker ook afgewerkte olie mee stoken, maar of dat nou zo'n goed idee is betwijfel ik. Wiz ; kijk je veel op Pinterest ?! Mvg
Zunigkyk Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 18 uren geleden, ceesv zei: Afgewerkte olie verbranden is heden ten dagen ook niet echt een goed idee. De boer moet regelmatig olie van motor en luchtfiters verversen. Je zal er toch iets mee moeten. In de kliko of in de sloot gooien lijkt me óók niet acceptabel. Als je het "wegbrengt" wordt het geheid ook verbrand. Natuurlijk fik je niet zonder schoorsteen in de huiskamer. Wij hadden zo'n afgewerkteoliekachel in de schuur/werkplaats. Die was hoog, tochtig en koud. Ruim genoeg voor veilig stoken. Een heteluchtkanon staat ook gewoon in zo'n ruimte, zonder schoorsteen. Tegenwoordig misschien niet als voldoende milieuvriendelijk gezien, maar het stinkt minder dan de houtkachels hier in de buurt.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden @Zunigkyk Tja, ik heb het niet bedacht, ik ben slechts de boodschapper. Mag ik stoken of verwarmen op afgewerkte olie? Stoken of verwarmen met afgewerkte olie in een allesbrander, houtkachel of andere installatie is ten strengste verboden. Afgewerkte olie is een gevaarlijke afvalstof. Bij verbranding komen te veel stoffen vrij die schadelijk zijn voor mens en milieu. Doe je het toch dan maak je je strafbaar. Een milieudelict valt onder economische delicten en kan worden bestraft met een geldboete of gevangenisstraf. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 2 minuten geleden, ceesv zei: @Zunigkyk Tja, ik heb het niet bedacht, ik ben slechts de boodschapper. Mag ik stoken of verwarmen op afgewerkte olie? Stoken of verwarmen met afgewerkte olie in een allesbrander, houtkachel of andere installatie is ten strengste verboden. Afgewerkte olie is een gevaarlijke afvalstof. Bij verbranding komen te veel stoffen vrij die schadelijk zijn voor mens en milieu. Doe je het toch dan maak je je strafbaar. Een milieudelict valt onder economische delicten en kan worden bestraft met een geldboete of gevangenisstraf. Wildplassen ( zoals ze dat noemen) , ik mot gewoon zeiken mag ook niet .
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden Een beetje appels met peren vergelijken. Plassen is een natuurlijke drang, en is niet altijd op te houden. Wildplassen is iets minder schadelijk. Buiten de bebouwde kom is het toegestaan, maar ik denk niet dat je het op prijs stelt wanneer er tegen je gevel geplast wordt. Wildplassen levert een boete op van € 160,- + 9 Euro kosten. Afgewerkte olie verbranden is geen drang maar een welbewuste overtreding. Het is schadelijk voor de gezondheid. Een milieudelict levert een vele malen hogere boete en een strafblad op. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen