Pluizebol Geplaatst: 6 maart Auteur Geplaatst: 6 maart 3 uren geleden, Penthe zei: https://windowsreport.com/its-kb5001716s-turn-to-create-havoc-with-many-getting-install-errors-duplicate-conflicts/ Je bent dus niet de enige. Bij mij is het opgelost nadat een auto-install binnenkwam voor de Intel Optane memory & storage management APP. Daarna is ook de Windows 10 KB5001716: Update voor Windows Update Service-onderdelen geinstalleerd. Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 6 maart Geplaatst: 6 maart 3 uren geleden, Pluizebol zei: Bij mij is het opgelost nadat een auto-install binnenkwam voor de Intel Optane memory & storage management APP. Daarna is ook de Windows 10 KB5001716: Update voor Windows Update Service-onderdelen geinstalleerd. Ik krijg die update waarschijnlijk pas binnen na de 2e Dinsdag van de maand omdat ik de optional update nooit installeer omdat dit een test update is en de optional update zet Windows 10 op versie 19045.4123 wat weer nodig is voor de laatste update. Ik heb die optional dus enkel in de lijst.
Pluizebol Geplaatst: 6 maart Auteur Geplaatst: 6 maart 2 uren geleden, Penthe zei: Ik krijg die update waarschijnlijk pas binnen na de 2e Dinsdag van de maand omdat ik de optional update nooit installeer omdat dit een test update is en de optional update zet Windows 10 op versie 19045.4123 wat weer nodig is voor de laatste update. Ik heb die optional dus enkel in de lijst. Hey, Hij staat bij mij in de installed updates maar wanneer ik een halve dag later terug een update startte kreeg ik weer dezelfde foutmelding. Nu staat hij 2 keer in de update history 1x sucessfully installed en 1x failed to installed. De KB5034843 had ik wel installed. Ze maken het moeilijk en zichzelf belachelijk vrees ik. We zullen wel zien wat er op dinsdag 12 maart wel of niet gebeurd zeker. Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Pluizebol Geplaatst: 7 maart Auteur Geplaatst: 7 maart 14 uren geleden, Penthe zei: Ik krijg die update waarschijnlijk pas binnen na de 2e Dinsdag van de maand omdat ik de optional update nooit installeer omdat dit een test update is en de optional update zet Windows 10 op versie 19045.4123 wat weer nodig is voor de laatste update. Ik heb die optional dus enkel in de lijst. Hallo Penthe Iemand bij Neowin denkt de reden voor het installatieprobleem gevonden ye hebben : blijkbaar is die reeds installed en wordt hij steeds weer aangeboden. Ik ben eens gaan piepen in Settigs>Apps>Programs en Features En hij staat er inderdaad in. Zie bijgevoegd plaatje Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 7 maart Geplaatst: 7 maart (aangepast) 1 uur terug, Pluizebol zei: Hallo Penthe Iemand bij Neowin denkt de reden voor het installatieprobleem gevonden ye hebben : blijkbaar is die reeds installed en wordt hij steeds weer aangeboden. Ik ben eens gaan piepen in Settigs>Apps>Programs en Features En hij staat er inderdaad in. Zie bijgevoegd plaatje De update KB5001716 kwam vorig jaar Oktober al voorbij, en wat je nu binnen krijgt is waarschijnlijk een upgrade daarvan. Bij geinstallleerde updates staat hij daar bij op al mijn computers. Maar ook in mijn geinstalleerde programmas. Microsoft stuurt wel meer KB nummers die het zelfde zijn. En een tijdje terug werd alles dubbel geinstalleerd, dan liep de teller naar 100% en begon daarna weer op 0% dat was bij de laatste update vorige maand weer verholpen. 7 maart aangepast door Penthe
Penthe Geplaatst: 7 maart Geplaatst: 7 maart Ik ziet net dat KB5001716 is geinstalleert op een laptop en hij daar weer aangeboden wordt, ik heb met Windows Update Minitool KB5001716 als hidden gezet zodat deze niet blijft installen in een loep. KB5001716 is trouwens niet de update voor het verwijderen van alle Windows bloatware, die update heb ik nog niet gezien.
Penthe Geplaatst: 7 maart Geplaatst: 7 maart (aangepast) Oplossing voor KB5001716 is updates checken dan gelijk installeren en dan met Windows Update Minitool naar updates zoeken en dan KB5001716 selecteren en op hidden klikken. Probleem opgelost. Windows Update Minitool kun je hier downloaden https://www.majorgeeks.com/files/details/windows_update_minitool.html 7 maart aangepast door Penthe
Pluizebol Geplaatst: 8 maart Auteur Geplaatst: 8 maart 17 uren geleden, Penthe zei: Oplossing voor KB5001716 is updates checken dan gelijk installeren en dan met Windows Update Minitool naar updates zoeken en dan KB5001716 selecteren en op hidden klikken. Probleem opgelost. Windows Update Minitool kun je hier downloaden https://www.majorgeeks.com/files/details/windows_update_minitool.html I heb eerst de eerder installed version verwijderd en dan de update geïnstalleerd. En ook dat lukte. Ik heb nu de laatste versie van die update op mijn 2 PCs. Ook Opgelost dus 👍 Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart 1 uur terug, Pluizebol zei: I heb eerst de eerder installed version verwijderd en dan de update geïnstalleerd. En ook dat lukte. Ik heb nu de laatste versie van die update op mijn 2 PCs. Ook Opgelost dus 👍 Ik ziet dat Microsoft het heeft opgelost de update komt nadat hij is geinstalleerd niet meer continu terug om error 0x80070643 veroorzaken. Bij mij is nu KB5001716 op alle computers geinstalleerd en bij de updates is KB5001716 weg.
Pluizebol Geplaatst: 12 maart Auteur Geplaatst: 12 maart Ik heb EDGE goed en wel kunnen de-installeren in "programs and features" 😁 Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Pluizebol Geplaatst: 12 maart Auteur Geplaatst: 12 maart 9 uren geleden, Tonskidutch zei: Nu windows nog 🤐 Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart 10 uren geleden, Pluizebol zei: Ik heb EDGE goed en wel kunnen de-installeren in "programs and features" 😁 Ik heb de update nog niet binnen, zal vannacht wel gebeuren want het is de 2e Dinsdag van de maand dus update dag. Ik ziet dat een laptop al bezig is terwijl er toch duidelijk ingesteld staat om na 00:00 pas updates te installeren. Kijk straks als die klaar is of ik daar dan Edge eraf kan gooien.
Pluizebol Geplaatst: 12 maart Auteur Geplaatst: 12 maart 1 uur terug, Penthe zei: Ik heb de update nog niet binnen, zal vannacht wel gebeuren want het is de 2e Dinsdag van de maand dus update dag. Ik ziet dat een laptop al bezig is terwijl er toch duidelijk ingesteld staat om na 00:00 pas updates te installeren. Kijk straks als die klaar is of ik daar dan Edge eraf kan gooien. Indien je KB5001716 kreeg op 8 maart dan moest je Edge er vanaf dan kunnen uitgooien. Daar heb je de updates van vandaag niet voor nodog hoor. Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart 43 minuten geleden, Pluizebol zei: Indien je KB5001716 kreeg op 8 maart dan moest je Edge er vanaf dan kunnen uitgooien. Daar heb je de updates van vandaag niet voor nodog hoor. KB5001716 staat erop maar kan nog altijd niet Edge eraf gooien, uninstall staat er wel maar is greyed out, en bij KB5001716 hoefde je niet te herstarten dat wel moet bij de update die het mogelijk maakt Edge eraf te gooien. Dat heb ik hier al eerder vermeld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen