Penthe Geplaatst: 12 maart Geplaatst: 12 maart Deze PC is nu ook up to date en ook hier kan ik Edge er niet vanaf gooien. Dit kan natuurlijk wel op een andere manier maar dat doet ik liever niet. Dus kijk ik over een week wel weer of het mogelijk is.
Pluizebol Geplaatst: 13 maart Auteur Geplaatst: 13 maart 9 uren geleden, Penthe zei: Deze PC is nu ook up to date en ook hier kan ik Edge er niet vanaf gooien. Dit kan natuurlijk wel op een andere manier maar dat doet ik liever niet. Dus kijk ik over een week wel weer of het mogelijk is. Doe het volgende : 1. Settigs>Apps>Programs en Features 2. Zoek hier naar KB5001716 en uninstall hem (dit is een oude versie waardoor je de nieuwste niet kunt installeren). 3. Doe nu een Windows update 4. De laatste nieuwe KB5001716 wordt nu geïnstalleerd : die houdt de mogelijkheid in om Edge te un-installen voor PCs in de Europa region. 5. Ga terug naar 1. en uninstall EDGE (dat moet nu lukken) Bij mij is dat perfect gelukt Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 1 uur terug, Pluizebol zei: Doe het volgende : 1. Settigs>Apps>Programs en Features 2. Zoek hier naar KB5001716 en uninstall hem (dit is een oude versie waardoor je de nieuwste niet kunt installeren). 3. Doe nu een Windows update 4. De laatste nieuwe KB5001716 wordt nu geïnstalleerd : die houdt de mogelijkheid in om Edge te un-installen voor PCs in de Europa region. 5. Ga terug naar 1. en uninstall EDGE (dat moet nu lukken) Bij mij is dat perfect gelukt De nieuwe staat er al op sinds 7 maart. Op beide computers dus dat kan het niet zijn. Ik wacht nog wel even af. Ieder geval bedankt voor de moeite.
Pluizebol Geplaatst: 13 maart Auteur Geplaatst: 13 maart 17 minuten geleden, Penthe zei: De nieuwe staat er al op sinds 7 maart. Op beide computers dus dat kan het niet zijn. Ik wacht nog wel even af. Ieder geval bedankt voor de moeite. Welk land heb je in de region staan ? Settings/Time,Language,Speech,Region,Date Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 27 minuten geleden, Pluizebol zei: Welk land heb je in de region staan ? Settings/Time,Language,Speech,Region,Date Spanje want daar woon ik, maar denk dat het in Spanje nog niet is geactiveerd het zou ik stappen gaan had ik gelezen, de apps kan ik al wel allemaal eraf gooien enkel Edge nog niet.
Pluizebol Geplaatst: 13 maart Auteur Geplaatst: 13 maart 9 minuten geleden, Penthe zei: Spanje want daar woon ik, maar denk dat het in Spanje nog niet is geactiveerd het zou ik stappen gaan had ik gelezen, de apps kan ik al wel allemaal eraf gooien enkel Edge nog niet. OK (mijn levelingsland dus). Nu nog 1 vraagje : Hoe probeer je exact om Edge te de-installeren ? Dat moet je echt doen via de correcte weg : Settings>Apps>Programs and features. En als dat niet lukt dan blijf ik er bij dat je eerst de bestaande KB5001716 moet UNINSTALLEN en hem via de updates terug te laten opnieuw installeren. Doe dat nu toch eens. Anders kun je wachten op nieuwe updates tot je een ons weegt (hij komt er nooit want hij denkt dat hij al geïnstalleerd is). Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 12 minuten geleden, Pluizebol zei: OK (mijn levelingsland dus). Nu nog 1 vraagje : Hoe probeer je exact om Edge te de-installeren ? Dat moet je echt doen via de correcte weg : Settings>Apps>Programs and features. En als dat niet lukt dan blijf ik er bij dat je eerst de bestaande KB5001716 moet UNINSTALLEN en hem via de updates terug te laten opnieuw installeren. Doe dat nu toch eens. Anders kun je wachten op nieuwe updates tot je een ons weegt (hij komt er nooit want hij denkt dat hij al geïnstalleerd is). Ik had al geschreven dat deze update er niets mee te maken heeft maar om dat te bewijzen heb ik net de update eraf gegooid, herstart gedaan naar updates gezocht en weer geinstalleerd. Hij staat nu op de datum van vandaag. En dan nog steeds kan ik Edge er niet af gooien want Uninstall is greyed out. Nogmaals ik denk dat ik geduld moet hebben. 1
Moderator ceesv Geplaatst: 13 maart Moderator Geplaatst: 13 maart Waarom is het zo belangrijk dat je Edge kunt deinstalleren? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Penthe Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 8 minuten geleden, ceesv zei: Waarom is het zo belangrijk dat je Edge kunt deinstalleren? Omdat men het op de oudere hardware naast al die bloatware apps weg willen hebben, waardoor het systeem weer wat sneller wordt en er meer geheugen overblijft. Naast de gebruikers die alles wat ze zelf niet gebruiken van hun systeem af willen hebben.
Mojo Geplaatst: 13 maart Geplaatst: 13 maart 5 uren geleden, ceesv zei: Waarom is het zo belangrijk dat je Edge kunt deinstalleren? Omdat het een kt browser is die toch elke keer weer door windows opgestart word bij help functies. 1 2 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Pluizebol Geplaatst: 5 april Auteur Geplaatst: 5 april (aangepast) Op 12-3-2024 om 23:18, Penthe zei: Deze PC is nu ook up to date en ook hier kan ik Edge er niet vanaf gooien. Dit kan natuurlijk wel op een andere manier maar dat doet ik liever niet. Dus kijk ik over een week wel weer of het mogelijk is. Ik heb hem uninstalled via Control Panel > Programs and features. Lukt het via die weg ook niet bij jou of is het intussen opgelost ? 5 april aangepast door Pluizebol Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 5 april Geplaatst: 5 april (aangepast) 7 minuten geleden, Pluizebol zei: Ik heb hem uninstalled via Control Panel > Programs and features. Lukt het via die weg ook niet bij jou of is het intussen opgelost . Kijk maar. Ik kan enkel repareren, dus niet verwijderen. 5 april aangepast door Penthe
Pluizebol Geplaatst: 6 april Auteur Geplaatst: 6 april (aangepast) 22 uren geleden, Penthe zei: Kijk maar. Ik kan enkel repareren, dus niet verwijderen. Daaronder staan ook de en ik denk dat je toen de KB5001716 niet uninstalled en dan laten terug installeren met Windows update. Iemand bij MS heeft mij toen gezegd dat ik dat moetst doen omdat de nieuwe update die je installeerde de oude geupdate heeft maar dat er nog oud (niet EU rotzooi) in bleef hangen). Toen ik dat gedaan heb was mijn EDGE perfect uninstalleerbaar. Proberen waard ? 6 april aangepast door Pluizebol Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Pluizebol Geplaatst: 6 april Auteur Geplaatst: 6 april Op 13-3-2024 om 10:37, Penthe zei: De nieuwe staat er al op sinds 7 maart. Op beide computers dus dat kan het niet zijn. Ik wacht nog wel even af. Ieder geval bedankt voor de moeite. Ja dat weet ik maar heb je eerst de oude KB5001716 UNINSTALLED alvorens hem opnieuw te laten installeren met Windows Update op 7 maart. Ik heb een bleekblauw vermoeden dat je dat destijds NIET gedaan hebt. Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 / TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+
Penthe Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april 53 minuten geleden, Pluizebol zei: Daaronder staan ook de en ik denk dat je toen de KB5001716 niet uninstalled en dan laten terug installeren met Windows update. Iemand bij MS heeft mij toen gezegd dat ik dat moetst doen omdat de nieuwe update die je installeerde de oude geupdate heeft maar dat er nog oud (niet EU rotzooi) in bleef hangen). Toen ik dat gedaan heb was mijn EDGE perfect uninstalleerbaar. Proberen waard ? Ik heb bovenstaande al geschreven dat ik de op 8 maart geinstalleerde KB5001716 update eraf heb gegooid op 13 maart en deze toen weer terug gezet hebt, en volgens jou moet ik dat nu weer doen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen