Ga naar inhoud


Edge is tijdens een windows 10 update verdwenen


Pluizebol

Aanbevolen berichten

46 minuten geleden, Pluizebol zei:

 

Ja dat weet ik maar heb je eerst de oude KB5001716 UNINSTALLED alvorens hem opnieuw te laten installeren met Windows Update op 7 maart.

Ik heb een bleekblauw vermoeden dat je dat destijds NIET gedaan hebt.

Nou nog maar een keer dan.

 

Update eraf en na reboot er weer op, staat nu op datum van vandaag.

 

Capture3.JPG.e9f7910dcd8a94ef611ee50392652cbd.JPG

 

Dit is het resultaat.

 

Capture1.JPG.45503af9aa5caa8788bdb187fee34cdb.JPG

 

Capture2.JPG.9437d1fe6dd095368371480178eafbc4.JPG

 

 

Het resultaat blijft hetzelfde Edge heeft geen uninstall optie enkel een repair optie.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Penthe zei:

Nou nog maar een keer dan.

 

Update eraf en na reboot er weer op, staat nu op datum van vandaag.

 

Capture3.JPG.e9f7910dcd8a94ef611ee50392652cbd.JPG

 

Dit is het resultaat.

 

Capture1.JPG.45503af9aa5caa8788bdb187fee34cdb.JPG

 

Capture2.JPG.9437d1fe6dd095368371480178eafbc4.JPG

 

 

Het resultaat blijft hetzelfde Edge heeft geen uninstall optie enkel een repair optie.

 

 

 

Nu weet ik het ook niet meer ....... so sorry.

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Pluizebol zei:

 

Nu weet ik het ook niet meer ....... so sorry.

Dat maakt niet uit, ik weet dat je probeerd te helpen en daar staat ik open voor. Maar ik denk dat Microsoft hier zelf de oorzaak van is en het heeft allemaal te maken met talen en settings hier. Deze Windows 10 is een US versie die in Spanje gebruikt wordt, staat daar ook keurig op ingesteld dat deze in Spanje gebruikt wordt echter staat de taal op Engels inplaats van Spaans daardoor is Cortana(die ik niet eens wil gebruiken) ook niet bruikbaar.

 

Ik gebruik sinds de jaren 80 al Engels op al mijn computers en dat zal altijd zo blijven.

 

Maar zodra je een lokatie aan geeft zoals Spanje en je naar Microsoft gaat of bijv. Google komt dat in het Spaans op je scherm en dan zijn de webpaginas zeer eigenwijs als je ze probeerd te vertellen dat mijn gebruikte taal Engels is, erg irritant dus. Soms moet je zelfs een VPN gebruiken om de gewenste taal op het scherm te behouden.

 

Ik heb ook een Echo Dot(Amazon) die op de Engelse taal staat hier in Spanje en dan zegt dat apparaat al gelijk tegen je dat niet alle functies bruikbaar zijn als de Engelse taal in Spanje gebruikt. Dit zou allemaal niet zo moeten zijn vind ik zelf maar er schijnen schijnbaar rechten te bestaan op de gebruikte taal in een ander land met voordelen en nadelen.

 

Nu kan ik natuurlijk even alles naar Spaans zetten en dan kijken of het wel werkt, maar dat gaat voledig tegen mijn eigen wensen in. Ik woon in Europa en mag zelf toch wel uitmaken welke taal ik daar gebruik.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Penthe zei:

Maar zodra je een lokatie aan geeft zoals Spanje en je naar Microsoft gaat of bijv. Google komt dat in het Spaans op je scherm en dan zijn de webpaginas zeer eigenwijs als je ze probeerd te vertellen dat mijn gebruikte taal Engels is, erg irritant dus. Soms moet je zelfs een VPN gebruiken om de gewenste taal op het scherm te behouden.

 

Ligt dit niet aan Google? 

 Als ik op het werk een zoekopdracht in Google ingaf kreeg ik ook vaak resultaten uit Duitsland te zien.

Dit omdat de server waarlangs alles verloopt in Duitsland staat.

Ik heb dan in Google ingesteld dat ik in België zit, en sindsdien geeft hij resultaten uit België. 

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, jeevanhoof zei:

 

Ligt dit niet aan Google? 

 Als ik op het werk een zoekopdracht in Google ingaf kreeg ik ook vaak resultaten uit Duitsland te zien.

Dit omdat de server waarlangs alles verloopt in Duitsland staat.

Ik heb dan in Google ingesteld dat ik in België zit, en sindsdien geeft hij resultaten uit België. 

 

Mvg

Ik heb Google in de Engelse taal maar de zoekopdrachten zijn gewoon als eerste Spaans omdat dit het land is waar ik woon. Dat staat dus gewoon prima zo.

 

Wat ik bedoelde is je komt vanuit Spanje bijv. op de AMD website, terwijl je taal op Engels is ingesteld veranderd de AMD website dit toch stug naar de Spaanse taal en krijg je ook(niet bij alle sites) je software in de Spaanse taal aangeboden terwijl je systeem Engels gebruikt, het gevolg is een systeem met gemixte talen al meerdere malen bij mensen gezien. Zo kom ik dus Nederlandse Windows versies tegen met programmas geinstalleerd in het Spaans en daar zijn gebruikers dus niet blij mee.

 

Doordat hier niet zorgvuldig naar gekeken wordt gaan systeem updates dus ook regelmatig de fout in en vertonen de Windows settings ook een ander gedrag, dus ook MIcrosoft kijkt hier niet goed naar en gaat er vanuit dat iedereen zijn eigen taal in eigen land gebruikt. Ze denken dus niet verder dat de neus lang is, en dat komt nu zwaar naar boven met Windows 11. Linux of MacOS hebben hier totaal geen problemen mee.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Engelse pro versie en daar zet ik het officiële taalpakket Nederlands bij en dan loopt het.

 

p.s. gisteren een oude laptop onder handen genomen van de zwager. Was niet vooruit te branden en moest ook allerlei updates hebben 22H2

zag dat de edge 4* in het taakbeheer ingeschakeld was en dus heel wat resources verbruikt.

Ik heb Edge net als bij mij zelf toen via taakbeheer uitgeschakeld en dat werkt alleen moet je ook de bestanden aan firefox of chrome koppelen. die edge voorheen opende.

 

Screenshot_10.png.0901d4b5b7361566c00a171334df90d0.png

 

 

What's The Time

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil Edge niet uitschakelen. Ik wil heel Edge er gewoon helemaal af hebben dat vooral op mijn laptops. Uiteraard staan er op Internet manieren om Edge eraf te gooien maar daar zit ik ook niet echt op te wachten. Ik heb gewoon geduld want Microsoft is nog steeds niet klaar met de updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is begrijpelijk, maar ik heb wat oudere laptops draaien en ik wil daarop zoveel als mogelijk aan niet nodige software verwijderen. Microsoft zadelt je ook op met een hele rits apps waar ik zelf totaal geen gebruik van maak, dus eraf ermee. Maar Edge is hardnekkig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Penthe zei:

Dat is begrijpelijk, maar ik heb wat oudere laptops draaien en ik wil daarop zoveel als mogelijk aan niet nodige software verwijderen. Microsoft zadelt je ook op met een hele rits apps waar ik zelf totaal geen gebruik van maak, dus eraf ermee. Maar Edge is hardnekkig.

 

 

Staat het volgende ook goed bij jou ?

Ik probeer 1 per 1 de (volgens mij) mogelijke oorzaken aan te halen.

 

image.thumb.png.fbc7499d62fa44310af7f3ea7312a0e8.png

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-4-2024 om 19:32, Penthe zei:

En mijn geduld is beloond, want kan nu wel Edge eraf gooien.

 

Capture.JPG.4309a7f93ef53324d7539347b1d98446.JPG

 

👍👍😇

Windows 11 Home 64bits + Stardock Start11 v2 / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet 2GB / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...